Ik heb een philips smart TV 50PUS6704/12 ik heb hem met internet verbonden en geeft ook aan dat hij verbonden is maar zodra ik een app wil gebruiken geeft de tv een melding dat hij niet geopend kan worden omdat er geen verbinding is door de router instellingen. We hebben een experia box v9. Help!
Hallo
Ja... en als je de tv verbind met de hotspot van je mobiele telefoon, dan doet die het wel. Gok ik zo. Een dergelijk topic is hier wel vaker voorbij gekomen. Heeft niets met de Experiabox te maken, maar ligt aan de verbinding. Op de Experiabox iets instellen kan niet / werkt niet / is niet de oplossing. Experiabox omruilen voor een andere is ook nutteloos.
Wat je zou kunnen proberen is om op die tv handmatig een andere dns in te stellen.
Experiabox omruilen kan nog wel eens de oplossing zijn
Ik heb het ook met de Philips op mijn slaapkamer dat hij het slecht doet op de 2.4GHz waarom geen idee
deze staat nou op de 5GHz
maar wel op een eigen router netgear r9000
alleen die tv gaf proberen apparatuur wat 4x Verder weg staat niet
Afstand niks mee te maken dus
als ts een v9 zou kunnen ruilen voor een v10 is dit wel een oplossing
een v9 op de 5GHz zal niet gaan
en dat kpn nog routers gebruiken 2020 die geen 5GHz ondersteunen noem ik schandalig
5GHz had ik 10 jaar geleden al N band dan
v9 vervangen zou hier zo een oplossing kunnen zijn
Hier een topic waar men er ook last van heeft: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/nieuwe-philips-smart-tv-wel-verbinding-met-netwerk-maar-niet-met-internet-kpn-experiabox-v10-480882
En hier is sprake van een v10. Plots op raadselachtige wijze opgelost.
Klopt een ander dns
Dat maakt geen zak uit dat het via 5GHz wel werkt en de 2.4GHz slecht werkt
het gaat via de zelfde dns
opendns gebruik ik ook al jaren
probleem zit hem in de Philips
maar nick een v9 we gaan jaar 2020 in
die moet vervangen worden door een router die 5GHz ondersteuning heeft
O ja de 5GHz moet ook in de 40+ reeks gehouden worden niet 100 dat ziet die tv niet
Ik hou in dit geval k44 aan
wat ben ik dom he utp kabel ligt er
echt geen zin om deze in te prikken
Philips televisies ondersteunen op 5GHz inderdaad alleen kanaal 36 t/m 48.
Dat is erg jammer want het zendvermogen op kanaal 100 t/m 112 mag veel hoger zijn waardoor een beter bereik mogelijk is.
Ik heb onze Sony smart-TV's overigens met netwerkkabels aangesloten om zo de wifi te ontlasten als er een Netflix 4K Ultra-HD titel gekeken wordt.
wjb bedankt voor je toelichting
zendvermogen maak ik me niet druk ik heb mijn r9000 op Canada staan
daar heb ik geen kanaal 100 voor nodig
Hoi
Er wordt al druk gespeculeerd over het issue en ik sluit niks uit. Heb je ook de mogelijkheid om de tv met een kabel aan te sluiten? Of is dat niet praktisch?
Hoi
Er wordt al druk gespeculeerd over het issue en ik sluit niks uit. Heb je ook de mogelijkheid om de tv met een kabel aan te sluiten? Of is dat niet praktisch?
Ik denk niet dat het mogelijk is met een kabel
Als dat wel zo is komt er een extra switch er bij kijken als de itv ontvanger daar ook bij deze tv staat dat zou een oplossing kunnen bieden
Wat betreft de tv :
Heb je deze al eens stroomloos gemaakt stekker eruit er in toen deed hij bij mij een tijdje goed op de 2.4GHz
Toen het probleem weer voordeed heb ik op de 5GHz verbonden kanaal 44 nu werkt het al een half jaar zonder problemen
We gaan 2020 in v9 eruit v10 erin en tv aanmelden op de 5GHz
Wil kpn dit niet marktplaats v10 scoren of switch plaaten en bekabeld tv aansluiten mits indien mogelijk
https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=162
Je hoeft dat niet gelijk permanent te doen, eerst ff kabel gewoon los over de vloer om te proberen.
Hoe heb je ze bij tele2 aangemeld op de 2.4GHz of 5GHz?
Ik verwacht eigenlijk dat het met kabel ook niet werkt.
ik weet haast zeker dat het met een kabel wel werkt mits geen defect in de tv dan
ik ga het niet weer naar voren halen dat het met de 5GHz wel werkt
pak die itv kabel en test het werkt de tv bestel deze switch en sluit hierop de tv en de itv ontvanger klaar
let wel op dat je van de switch 2 netwerk kabels nodig hebt
test het eerst even
https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=162
echter vervangen van een v9 voor een v10 zou ook een oplossing kunnen bieden
maar test eerst de tv met de kabel om uit te sluiten of het de tv is of een verkeerde instelling in de tv
echter vervangen van een v9 voor een v10 zou ook een oplossing kunnen bieden
Daar wil ik best bij helpen. Maar ik ben eerst zeer benieuwd of die kabel voor een (tijdelijke) oplossing zorgt.
klopt
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.
Heb je al een fabriek reset gedaan met de tv
En de laatste firmware er al opgezet dit kan nu mooi als je de kabel gebruikt
die van mij is laatst geüpdatet naar Android 8
Zie kopje
Fix for “Philips SmartTV server not found”
Laatste firmware er op zetten dus
Dit kan door de tv te laten zoeken
Of simpel via een usb stick bestand er dan in schieten
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.