Het valt mij de laatste tijd op dat mijn verbinding problematisch werkt. De download en uploadsnelheid is in orde, maar vooral het opzetten van de eerste verbindingen (denk: het openen van verschillende websites) gaat met zeer wisselende resultaten. In de meeste gevallen moet ik al snel 10-15 seconden wachten voordat er eindelijk een verbinding tot stand gebracht wordt.
Â
Met behulp van pingplotter eens gekeken waar dit probleem zit, en het lijkt echt 1 specifieke server te zijn die ik op andere topics in het forum vaker terug heb zien komen (aldus google): 139.156.98.100
Â
Zie ook deze screenshot:
Â
Dit is natuurlijk niet zoals het hoort te werken, en ook niet hoe ik het gewend ben. Kan dit aub onderzocht worden?
De response times zijn overigens niet helemaal representatief omdat ik via een VPN verbinding naar huis zit momenteel, normaliter liggen deze ergens tussen de 6-8ms. Wanneer ik weer thuis ben zal ik hier nogmaals een test draaien en deze hier bijvoegen. De problemen spelen in ieder geval zowel thuis als extern.
Â
EDIT: hetzelfde lijkt ook te gebeuren bij een andere route, maar in hetzelfde (class-b) ip-range.
Â