Beantwoord
Portforward ingevuld
Ik ben aan het kijken hoe portforwarding werkt op mijn H368N. Ik zie bij de verschillende vooringevulde Appnames al voor-ingevulde poorten als start- en endport staan als ik op search klik. Dat geldt zowel voor de IP 4 als 6 forwards. Wat is de bedoeling daarvan? Ik las ergens al dat de app-name verder geen andere betekenis dan herkenbaarheid voor jezelf heeft. Kan ik al die open staande poorten verwijderen of staan er essentiële forwards tussen?
Beste antwoord door Joran
Hoi @Alswin , de lijst met apps is om makkelijk portforwards in te stellen voor bekende programma's of spellen. In de praktijk is de lijst wat verouderd en zal je dat niet vaak gebruiken. Je kunt de bestaande apps verder negeren. De appname is inderdaad alleen om het jou makkelijker te maken de portforwarding te herkennen.
In de praktijk voeg je vaak eerst een nieuwe applicatie toe, kies je het protocol en de poorten en vervolgens koppel je die app aan een bepaald apparaat in het netwerk.
Ik hoop dat dit het opheldert, laat het anders weten 🙂
Bekijk origineelIn de praktijk voeg je vaak eerst een nieuwe applicatie toe, kies je het protocol en de poorten en vervolgens koppel je die app aan een bepaald apparaat in het netwerk.
Ik hoop dat dit het opheldert, laat het anders weten 🙂
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.