Wifi is er in alle hoeken en gaten. Niet dus. Daarom had ik de V10 in kunnen ruilen voor de V10a met 2 extenders. Wifi bereik was beter, maar connecties was, met recht, bagger. Steeds geen verbinding, ondanks dat er wel "bereik" was. Wat blijkt verder: mijn Sonos speakers, die feilloos met de V10 konden samenwerken, deden het niet meer, geen verbinding! Lieve goed geluid dan geen geluid! Enige aanpassingen gedaan, w.o. een reset van zowel V10a als speakers, mocht niet baten. De extenders weggehaald. Ging het al een stukje beter, maar nog steeds niet goed. Daarna de V10a omgewisseld voor de V10. Resultaat was goed, behalve dat er geen wifi is in ALLE hoeken en gaten.
Ik sta open voor suggesties, graag zelfs!
Beantwoord
Sonos vs V10a
Beste antwoord door Joran
Hoi John, ik heb een vergelijkbare klacht gevonden waarbij ook problemen met de Sonos in combinatie met de V10A + Experia WiFi waren. Het is daar 'opgelost' door de 5Ghz WiFi uit te schakelen tijdens de installatie van de Sonos. Daarna kon het weer ingeschakeld worden. Dit is meer een workaround dan een oplossing want het hoort niet zo te werken. Ik ben wel benieuwd of dat bij jou ook de oplossing is. Ik ga die stappen iets makkelijker maken. Kun je het als volgt proberen?
Bekijk origineel- Sluit de V10A weer aan
- Ga naar de Servicetool: wijzig je WiFi naam & wachtwoord | KPN
- Zet een vinkje bij geavanceerd en kies een andere netwerknaam voor het 5Ghz netwerk. Zet er bijvoorbeeld "5G" achter, zonder aanhalingstekens
- Wacht tot de wijziging is voltooid
- Sluit de Sonos aan
- Sluit, zodra de Sonos werkt, de Experia WiFi's weer aan
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.