Sinds 1-7-2019 zijn wij overgestapt van Ziggo naar KPN. Over TV niets te klagen, echter een stabiele Wifi in huis (ik heb het alleen over de benedenverdieping) krijgen blijkt steeds meer een drama te worden. Korte samenvatting:
01-07-2019
Monteur komt veel te vroeg. Sluit apparatuur aan. Gebruikt oude glazvezelkast en utp kabel. Meting 1e verdieping wifi is nihil, maar hij zegt "je gebruikt toch routers op elke verdieping". Klopt, daar zit ik niet mee aangezien deze routers geen problemen geven.
04-07-2019
Internet alle dagen onstabiel-soms helemaal weg, wifi slecht, gemiddeld tussen de 0 Mbits en 40 Mbits. Apparaten blijft continue de hele dag steeds wifi zoeken. Via de automatische KPN wifi hulp is de wifi channel gewijzigd van 13 naar 6. Iets verbetering maar niet veel, al snel is de situatie als vanouds.
04-07-2019
KPN gebeld: zal een 24-uursmeting doen tussen verdeelkast en huisaansluiting. Hierover wordt ik morgen terug gebeld. Ik krijg nieuwe kabel voor tussen de kastjes, en ik krijg een link om de SSID van de 5Ghz wifi een andere naam te geven.
De gegeven link blijft hangen. Ik bel opnieuw KPN. Ik krijg een "andere" link die achteraf precies hetzelfde is. Kom geen stap verder. Ik geef aan dat ik link al gebruikt heb, test is al gedaan. KPN weet hier niets op te zeggen. KPN wilde gesprek beeindigen door mij af te doen met een link via email om het algehele internetprobleem op te lossen, maar ik stond erop dat hij aan de lijn bleef en dus bleek dat dit een dooie mus was; was weer gewoon het 4 stappenplan.
05-07-2019
Ik wordt niet door KPN terug gebeld.
06-07-2019
Ik bel zelf terug. Van een 24-uurs meting kunnen ze niets terug vinden. De link voor wijzigen naam SSID werkt idd niet, KPN schijnt dat te weten: waarom krijg ik die link dan uberhaupt? Ik heb de 5Ghz inmiddels zelf uit gezet. KPN gaat nu zelf e.e.a. uittesten, maar na een kwartier in de wacht wordt de verbinding verbroken.
10-07-2019
Mijn beklacht bij KPN gedaan. KPN stuurt 12-07 een monteur. Internet moet stabieler worden en wifi signaal moet 2x sterker worden.
12-7-2019
Monteur was erg begaan en servicegericht. 2.4Ghz band is teveel drukte; daar kan hij weinig aan doen. Advies om 5Ghz band te gebruiken en de 2.4Ghz te "vergeten". (En de apparaten die alleen 2.4 hebben dan?)
14-7-2019
Probleem is nog steeds hetzelfde. Zowel de 2.4Ghz- als de 5Ghz- band presenteren zich soms niet als "aanwezig". Of ze waren er wel maar zijn af en toe weg. Door al deze problemen vanaf 1-7 zijn we nu door onze mobiele data heen ondertussen. Wifi metingen laten een erg onstabiel dataverkeer zien.
Huidige problemen heb ik doorgespeeld naar het mobiele nummer van de betrokken monteur. Dus: problemen zijn nog niet opgelost maar dit pak ik verder op buiten het forum.
Vraag/verzoek:
Mijn kinderen zijn ondertussen door hun mobiele data heen, inclusief die van mijn vrouw. Ikzelf gebruik weinig data. Door alle bovenstaande problemen, welke nog steeds aanwezig zijn, zou het KPN niet misstaan om ons de "aansluitkosten" te crediteren ter tegemoetkoming in de extra kosten die ik nu moet uitgeven en het tot nu toe niet voltooien van een complete werkende installatie.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.