Ik heb precies hetzelfde probleem; wifi verbinding is goed, maar vaak en random 5-10 minuten geen internet over de wifi.
Vandaag met KPN support gesproken terwijl het probleem zich voor deed. Hij zag verschillende apparaten en 5 wifi versterkers (de draadloze, ronde, witte). Ik heb er echter ‘maar’ drie.
Hij deed een test, zag toen de twee “extra” wegvallen en toen begon bij mij het internet weer te werken. Zijn verklaring, of beste uitleg, is dat het waarschijnlijk met de KPN cloud verbinding te maken heeft. De router haalt verschillende informatie over het thuisnetwerk uit de cloud op en dit gaat blijkbaar vaak mis. Na een reset van het modem of enkele minuten wachten komt dan toch de juiste informatie door en begint het systeem (lees: draadloze wifi versterkers) weer juist te werken.
hij merkte ook op dat dit al geruime tijd vaak gemeld wordt.
Het is mij ook opgevallen dat wanneer de wifi wegvalt en ik de router uit-aanzet ik soms op mijn draadloze apparaten gevraagd wordt voor mijn wifi wachtwoord. Het ww wordt dan niet geaccepteerd. Even later werkt het weer (met ongewijzigde, lees: het oorspronkelijke, wifi wachtwoord). Hij lijkt alsof de versterkers tijdelijk een ander ww gebruiken, mogelijk door een verkeerde download van gegevens/instellingen vanuit de cloud?
Bijzonder irritant, zeker in een tijd waarin ik vrijwel constant in conference (webex) zit. Helaas zij de man aan de lijn dat hij er niets aan kan doen en ik ook niet. Er wordt melding van gemaakt, maar KPN moet iets in het cloud-instellingen/backup-systeem doen en hij weet niet of dat op de agenda staat.
Slecht verhaal. Het probleem doet zich bij mij inmiddels gemiddeld zo’n 3-4x per dag voor. Ik hoop echt op een oplossing. Heb een dure en snelle glasvezelaansluiting en betrap mezelf erop dat ik vaak uit voorzorg via mijn 4g hotspot mijn laptop verbind als ik aan een webex deelneem. Dat is toch eigenlijk van de zotte.
nb. Ik het er ook een bedrade en twee draadloze sonos speaker verbonden.
admin: eigen topic aangemaakt