Hallo,
Wij ervaren al enige tijdproblemen in de stabiliteit van ons WiFi-netwerk. Het netwerk an sich functioneert ogenschijnlijk prima. Echter krijgen apparaten die verbonden zijn met één van drie (/5) WiFi-netwerken geen toegang to internet. Gelijktijdig behouden bekabelde apparaten wel hun verbinding met internet.
Door het vele thuiswerken durf ik ook met zekerheid te zegen dat het bekabelde netwerk stabiel is. Anders zou ik dit met Citrix meteen merken.
We hebben een Experiabox v9 waarvan de WiFi is uitgeschakeld.
Daarvandaan gaat er een directe kabel naar de TV-Ontvanger, een directe kabel naar de eerste WiFi-versterker (WiFi begane grond 2,4 + 5 Ghz) en een directe kabel naar de tweede WiFi-versterker (WiFi eerste verdieping 2,4 Ghz).
Vanuit deze tweede Wifi-versterker gaat een kabel naar een NAS (Netgear) en een kabel naar de zolder (WiFi 2,4+5 Ghz). Op zolder is een werkkamer met een dubbele bekabelde verbinding, één voor de vaste Mac en één voor de werklaptop.
In voorkomende gevallen hebben verschillende WiFi-apparaten (iPads, iPhone, laptop etc.) geen toegang tot internet. Ongeacht op welk van de WiFi-netwerken ze zijn verbonden. De bekabelde apparaten functioneren gewoon, ook de TV. Als ik de Experiabox herstart (via de webbrowser of d.m.v. de stekker) werkt alles weer een tijdje naar behoren. Het feit dat ik bekabel internettoegang heb en ook via de webbrowser kan herstarten is voor mij een indicatie dat er in dat stukje geen “probleem” is.
Dit herhaalt zich vrijwel dagelijks, soms meerdere malen per dag. Ondertussen vinden we dit enorm ergerlijk. Ik hoop dat er wat suggesties zijn waarmee we de oplossing kunnen proberen te achterhalen.
*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid