Skip to main content

Verhuizen, er komt veel bij kijken. Je leest er hier alles over. Zo weet je zeker dat de verhuizing van jouw KPN abonnementen goed geregeld is.

Inhoud

Hoe geef ik mijn verhuizing door aan KPN?

Jouw internet en tv verhuizen met je mee. Geef jouw verhuizing online aan ons door. Je krijgt daarna van ons een bevestiging. Al je producten en diensten van KPN blijven het gewoon doen op je ‘oude’ adres totdat je bent verhuisd. Na je verhuizing ben je snel online, want je e-mailadres, wachtwoorden, wifi, TV pincode en tv-opnames blijven hetzelfde en gaan mee naar je nieuwe adres.

Verhuizen

Heb je alleen mobiel?

Dan verander je gemakkelijk jouw adres in MijnKPN. Het is meteen geregeld.

1. Klik onder persoonsgegevens op 'wijzigen'.
  2. Ga naar betaalgegevens en wijzig hier ook je adres.

Wanneer kan ik mijn verhuizing doorgeven?

Geef je nieuwe adres zo snel mogelijk aan ons door. Dit kan al 3 maanden voor je verhuisdatum. Doe dit maximaal 2 weken voordat je gaat verhuizen. Ga je binnen 2 weken verhuizen, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.

Zodra je je verhuizing hebt doorgegeven, kun je je pakket niet meer aanpassen, dus hou hier rekening mee bij het doorgeven.

Wat is de status van mijn verhuizing?

Heb je jouw verhuizing aan ons doorgegeven? Je bekijk gemakkelijk online de status van je verhuizing en wanneer de verbinding op je nieuwe adres werkt. Is je verhuizing uitgesteld? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door.

Overstappen naar KPN op je nieuwe adres?

Wil je graag een KPN abonnement op je nieuwe adres, en zit je nu bij een andere provider? Dat kan. Je bekijkt online onze abonnementen en mogelijkheden op je nieuwe adres.

TV, internet en bellen aansluiten op je nieuwe adres

Je krijgt van ons een sms’je wanneer de verbinding op je nieuwe adres klaar voor gebruik is. Aansluiten is daarna zo gebeurd. Kom je er zelf niet uit, dan helpen we je telefonisch verder of komt onze monteur gratis bij je langs.

Installatiegarantie

Met onze installatiegarantie is jouw apparatuur aansluiten op je nieuwe adres zo gepiept. We controleren altijd eerst of zelf aansluiten op jouw adres wel mogelijk is. Bij het aansluiten wijst de KPN Thuis app je de weg.

Je vindt alles over aansluiten, installeren, handleidingen en instructies voor een ‘snelle installatie’ op deze pagina.

Installatiemonteur

In de meeste gevallen sluit je gemakkelijk en snel jouw apparatuur aan op je nieuwe adres. Is je aansluiting nog niet klaar of kom je er toch niet uit? Dan maak je een afspraak met een installatiemonteur.

Veelgestelde vragen

Gaat opzeggen en aansluiten op dezelfde dag?

Geef aan ons door op welke datum je gaat verhuizen. De verbinding op je oude adres werkt na 5 werkdagen na de verhuizing niet meer. Als je het modem op je nieuwe adres aansluit, dan sluiten we de verbinding op het oude adres meteen af (ook als de 5 werkdagen nog niet voorbij zijn).  

Kan ik internet op 2 adressen gebruiken tijdens mijn verhuizing?

Nee, dit is niet mogelijk. Je kunt wel een nieuw abonnement bestellen op je nieuwe adres. Er zijn twee mogelijkheden:

• Een nieuw abonnement met een maand opzegtermijn op het nieuwe adres. Je kan dat abonnement opzeggen wanneer gewenst en je oude abonnement verhuizen naar je nieuwe adres.
  • Een nieuw jaar abonnement nemen op het nieuwe adres en je oude abonnement opzeggen.

Verandert mijn contract bij een verhuizing?

Blijft je abonnement bij het verhuizen hetzelfde? Dan wijzigt je contract niet. Alleen als je een verouderd abonnement hebt op je huidige adres, doen wij je een voorstel voor een nieuw abonnement.   

Wanneer kan ik mijn abonnement op mijn nieuwe adres gebruiken?

Bekijk de status van je verhuizing door in te loggen met je KPN account.

Kan ik mijn telefoonnummer behouden bij een verhuizing?

Als je verhuist naar een adres met hetzelfde netnummer, dan behoud je jouw huidige telefoonnummer. Verhuis je naar een adres met een ander netnummer? Dan krijg je een nieuw telefoonnummer. Het nieuwe telefoonnummer vind je in de bevestigingsbrief.

Ik verbruik meer MB's tijdens mijn verhuizing. Wat nu?

Je kunt jouw mobiele abonnement tijdelijk verhogen als dat nodig is. Op die manier kun je thuis internetten door een hotspot te maken van je mobiele telefoon. Zo ben je altijd online. Dit doe je gemakkelijk via MijnKPN.

Verhuis je naar een nieuwbouwwoning?

Ga je naar een nieuwbouw woning verhuizen? Controleer dan of de woning aangesloten wordt op het netwerk. Zo kun je gebruik blijven maken van je producten van KPN.

Meer over verhuizen naar een nieuwbouwwoning.

Bouw je je huis zelf? Dan moet je zelf voor de aansluitingen zorgen. Vraag maximaal zeventien weken van tevoren de aansluiting aan op mijnaansluiting.nl. Als de aanvraag voor deze aansluiting is geregeld, is het belangrijk om op tijd je verhuizing aan ons door te geven.

Wat moet ik regelen als ik ga samenwonen?

Leuk dat je gaat samenwonen. Lees hier waar je rekening mee moet houden als je gaat samenwonen.

Wat moet ik doen als ik ga emigreren?

Verhuizen naar het buitenland is een hele stap. Wij leggen je uit wat je bij KPN moet regelen als je gaat emigreren.

Wat als KPN niet mogelijk is op mijn nieuwe adres?

Als je contact opneemt met onze klantenservice, kijkt onze Verhuisdesk na wat de opties zijn. Kan jouw abonnement echt niet meeverhuizen naar je nieuwe adres, dan kan je het opzeggen.

Is je probleem nog niet opgelost, of je vraag nog niet beantwoord? Gebruik de zoekfunctie voor oplossingen van andere gebruikers. Kom je er niet uit, maak dan gerust een eigen topic aan.

Heb je feedback op de inhoud van dit Kennisbank artikel? Of heb je andere ideeën, opmerkingen of vragen over de Kennisbank? Laat het ons weten in ons Feedback op de kennisbank topic.