Skip to main content

Mogelijke storing afstandsbediening

We ontvangen steeds meer meldingen van een verbrekende verbinding tussen de KPN TV+ Box en de afstandsbediening.

Wat merk je bij deze storing?

Als je de TV+ Box probeert aan te zetten met de afstandsbediening, lukt dit niet.

Update 19 december 2024

Achter de schermen hebben we uitgebreid onderzoek gedaan naar deze verbrekende verbindingen. Ook met hulp van onze verschillende leveranciers en ontwikkelaars. Maar, we hebben geen oorzaak gevonden binnen onze apparatuur. 

Dit wil dan niet zeggen dat er geen issue kan zijn, getuige ook jullie meldingen. Maar het uitblijven van grootschalige meldingen ondersteunt wel dat er geen algemeen probleem is. Meest waarschijnlijke oorzaak zit hem dan toch in omgevingsfactoren. Bluetooth en wifi lijkt geen ideale combinatie om dicht bij elkaar in de buurt in gebruik te hebben. Met nadruk op lijkt, want we kunnen hier ook geen definitief bewijs voor vinden in alle tests die we gedaan hebben. 

Betekent dat we verder onderzoek nu stopzetten, en dit topic dus ook sluiten.

Voor degenen van jullie die nog problemen ervaren: het enige dat we kunnen doen is jullie adviseren om je afstandsbediening te resetten en volledig vers te koppelen

Fabrieksreset afstandsbediening

1. Druk 5 seconden tegelijk op de 🔴 en 🔵 knop bovenaan de afstandsbediening.
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK knop.
  3. De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  4. Doorloop de instructies op het beeldscherm.

De reset zet de afstandsbediening terug naar de fabrieksinstelling. Je moet hem dan opnieuw koppelen met de TV+ Box én opnieuw afstemmen op je tv. 

Om het onderzoek naar de verbindingsproblemen verder te verbeteren, hebben we meer informatie nodig.
Jij kunt ons helpen door een paar vragen zo gedetailleerd mogelijk te beantwoorden. Jouw input is van groot belang voor ons, zodat we het probleem sneller en beter kunnen oplossen.

Zou je zo vriendelijk willen zijn om de onderstaande vragen in te vullen? Hoe uitgebreider je antwoord, hoe beter we het probleem kunnen begrijpen en aanpakken.

Helpen bij het onderzoek

1. Hoe is de TV+ Box aangesloten?

• Bekabeld met de wifi-optie AAN.
    • Bekabeld met de wifi-optie UIT.
    • Via wifi.
  2. Welke versie van de KPN TV+ firmware draait op je TV+ Box?
    Te vinden via Instellingen (tandwieltje in de bovenbalk) -> Informatie.

3. Welke afstandsbediening en versie is gekoppeld?
    Te vinden in hetzelfde menu als hierboven.

4. Wanneer valt de verbinding weg?

• Tijdens het TV kijken?
      • Verschijnt er een melding op het scherm?
      • Wat doen de lampjes op de afstandsbediening? (kijk daarbij naar de kleur en of ze knipperen of constant branden)
    • Wanneer de TV+ Box in Stand-By staat (of uit Stand-By komt)?
      • Kun je de TV+ Box aanzetten met de afstandsbediening of gebruik je de knop bovenop?
      • Wat doen de lampjes op de afstandsbediening in dit geval? (kijk daarbij naar de kleur en of ze knipperen of constant branden)
  5. Hoe koppel je de afstandsbediening opnieuw?

• Welke stappen voer je uit om de afstandsbediening weer werkend te krijgen?
    • Wat doen de lampjes op de afstandsbediening tijdens het opnieuw koppelen? (kijk daarbij naar de kleur en of ze knipperen of constant branden)
  6. Na opnieuw koppelen:

• Is er verandering in de eerder gevraagde versie van de afstandsbediening?
  7. Als de verbinding weer verbroken wordt:

• Wanneer gebeurt dat?
    • Hoe lang had de afstandsbediening verbinding voor deze de verbinding weer verliest?
    • Zijn er bijzondere omstandigheden, zoals het laatst gebruikte kanaal (tv/radio/streamingsdienst) of andere opvallende details?

Wat kan je nu doen?

Je kunt de TV+ Box aanzetten met de knop bovenop het apparaat. Je krijgt dan het startscherm te zien. Kun je nu de afstandsbediening weer gebruiken? Mooi! Werkt het nog niet? Volg dan de stappen hieronder:

1. Maak de TV+ Box spanningsloos door de stekker aan de achterzijde van het apparaat eruit te halen en er weer in te steken.
  2. Koppel de afstandsbediening opnieuw door de knoppen 7 en 9 tegelijkertijd ingedrukt te houden. Dit is de normale koppelprocedure.

Alvast bedankt!

We begrijpen dat dit issue vervelend kan zijn en waarderen je hulp enorm. Hoe meer informatie we ontvangen, hoe sneller we gericht kunnen werken aan een oplossing. Alle input is welkom!

Afstandsbediening reageert vaak slecht . Bv als je gids drukt dan kun je duwen wat je wilt maar er gebeurd niks. In het begin vond ik de tv plus beter werken dan nu het lijkt net hoe meer ze er in duwen qua menu's hoe slechter het word.

Daarom ook de vraag om gedetailleerde ervaringen want het is niet bij iedereen zo. Ik heb twee boxen en heb die problemen niet.

De ab stopt met werken kan geen gids doorbladeren  of van zender wisselen of volume veranderen. Als je de decoder opnieuw opstart doet alles het weer.

Batterij is vol en reeds een 2de ab met zelfde probleem. Alle opties reeds geprobeerd zoals beschreven 

Hoe is de TV+ Box aangesloten?

Bekabeld met wifi aan

Welke versie van de KPN TV+ firmware draait op je TV+ Box?

0.31.10.

Welke afstandsbediening en versie is gekoppeld?

0265.05.02

Wanneer valt de verbinding weg?

Dit kan zowel tijdens het tv kijken als wanneer deze in standby gestaan heeft. Geen melding, de afstandsbediening doet het dan gewoon niet meer op de box. Wel het geluidssysteem, wat via de tv loopt. Lampje op de afstandsbediening knippert blauw.

Welke stappen voer je uit om de afstandsbediening weer werkend te krijgen?

Knop bovenop de decoder 7 seconden ingedrukt houden. Hij koppelt dan weer automatisch

Na opnieuw koppelen:

Is er geen versieverschil. 

Ik zou een stuiver wedden dat AB probleem optreedt bij Wifi AAN is (vooral 2,4Ghz). Als de antennes en onderdelen niet goed afgeschermd zijn, storen Wifi signalen BT (ook 2,4Ghz). Dit fenomeen ziet man vaak bij goedkope 4G router bij 2Ghz LTE-band, dat 4G signalen worden overstraalt door wifi en de router kreeg geen verbinding.

Niet alleen bij wifi aan is het probleem. Bij mij werkt de ontvanger via kabel....

Niet alleen bij wifi aan is het probleem. Bij mij werkt de ontvanger via kabel....

Maar heb jij ook wifi bij de instelling uitgeschakeld? 

Ja die sta uit

Bij mij vaak bij aanzetten tv met afstandsbediening krijg ik beeld met controleer verbinding als ik dan op de groene knop op decoder druk gaat de tv wel aan en soms valt het beeld 2 seconden op zwart. Soms knippert er een groen lampje op de afstands bediening. Tv is aangesloten met kabel deze decoder heb ik ongeveer 6 weken.

Bij mij paar keer per avond krijg ik een scherm op afstandsbediening opnieuw te koppelen. Vaak werken de stappen (met die 7 en 9), maar soms ook niet. Dan is enige mogelijkheid stroom naar TVBox er uit te halen en opnieuw. TV Box start dan opnieuw op, duurt 30 seconden en dan werkt het weer. 
Apparaat is gekabeld verbonden. 
KPN TV+ firmware 0.31.10
KPN TV+ launcher 1.168.2

KPN L8 0265.05.02

Maakt niet uit overigens welke zender ik kijk 

Sinds ca 2 maanden zo nu en dan contact afstandbediening en tvbox kwijt. Deze zit op de lan. Box uit en aan zetten lost het dan op.

sinds vier weken als klant bij de KPN.

De afstand bediening  moet ik de laatste twee dagen opnieuw aanmelden, op de KPN + box, dat kan wel twee a drie keer op een avond zijn, best vedelend. Weet iemand een oplossing?

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Wij hebben onderstaande klachten sinds we een nieuwe tv box hebben en nieuwe afstandsbediening 

-beeld staat regelmatig stil

-afstand bediening werkt niet meer

-gids kunnen we niet opvragen 

-beeld loopt niet synchroon met geluid

Heb hierover een half jaar geleden kontakt gehad met Kpn

Dit was al bij kpn al bekend maar tot heden is er niets aangedaan

Vind dit echt vervelend maar kpn is nooit thuis

Ik mis nog een vraag in het startbericht. 

Staat de ontvanger op eco?

Hier geen problemen. Vooralsnog. 

Heb het zelfde probleem gehad 

kreeg ineens de melding koppel uw 🆎 

heb ook de vereenvoudigde 🆎 van de kpn

en die bleef gewoon werken

Wanneer is de storing geweest met de afstandsbediening voor de KPN TV + box? 

Is met de software update geweest voor de KPN TV + box afstandsbediening? 

En hebben jullie de nieuwe software voor het KPN TV + box afstandsbediening voor de uitrol al getest? 

Want bij mij thuis werkt de afstandsbediening voor de KPN TV + box nog prima. 

En heeft de comfort + plus afstandsbediening voor de KPN TV + box ook problemen met bluetooth? 

Ik wacht jullie reacties af. 

Hoi ​@Frans123 

De storing loopt momenteel. Er zijn diverse meldingen. 

In de reactie vóór die van jouw is te lezen dat de comfort+ wel bleef werken. 

Nu Weer 14.45 uur afstandsbediening opnieuw te koppelen. Weer via de stappen (met die 7 en 9),  
Apparaat is via wifi verbonden. 
KPN TV+ firmware 0.31.10
KPN TV+ launcher 1.168.2

KPN L8 0265.05.02

een blauw knipper lichtje

Mijn vermoeden is dat de KPN AB L8 met update 0265.05.02 het probleem geeft.

Bij mijn toestel in de slaapkamer met KPN AB  L8  0265.04.05 geen problemen

Mijn vermoeden is dat de KPN AB L8 met update 0265.05.02 het probleem geeft.

Ik weet niet wat de nieuwste firmware voor de afstandsbediening is. Maar vorige week (19 november) bij iemand een vervangende L8 afstandsbediening gekoppeld, en die kreeg toen ook meteen een update. Ik neem aan dat die toen dus de meest recente software kreeg. En die doet het prima. (Bekabeld; niet-eco stand; geen andere bluetooth apparatuur aan de TV+ Box gekoppeld.)

(Na koppelen van de vervangende L8 bleek wel dat de ook gekoppelde M3 vergeten was. Na opnieuw koppelen van die M3 kreeg ook de M3 een update. Werkt prima, en heeft denk ik niks te maken met het spontane verlies van de koppeling na het koppelen van de L8. 🤞)

Hi allen, dank voor alle signalen! 

Hebben jullie de vragen in het startbericht bovenin ook gezien? Alle details zijn welkom! Daarmee kun je ons helpen met het onderzoek, dat stellen we zeer op prijs 💚

Wij hebben ook  zowel problemen met de decoder en afstandsbediening.

Opnamens gaan verkeerd afstandbeding werkt niet 

Geeft jouw afstandsbediening dezelfde problemen als waar we het in dit topic over hebben ​@Vorstenbosch? Zo ja, zou je ons dan willen helpen door het beantwoorden van de vragen die in het startbericht gesteld worden?

Wat betreft de problemen met het opnemen, zou je daar  een nieuw topic voor aan willen maken zodat er vanuit daar met je meegedacht kan worden? 

• Bekabeld met de wifi-optie AAN
    0.31.10

0265.05.02

• Tijdens het TV kijken?
      • Verschijnt er een melding op het scherm? Ja
      • Wat doen de lampjes op de afstandsbediening? (knippert blauw.
      • Kun je de TV+ Box aanzetten met de afstandsbediening of gebruik je de knop bovenop? Na deze melding moet ik knop bovenop gebruiken. De afstandsbediening werkt niet. Volume wel.
      • Wat doen de lampjes op de afstandsbediening in dit geval? (kijk daarbij naar de kleur en of ze knipperen of constant branden) blauw.

ik reset alles,stekker eruit.
    • Wat doen de lampjes op de afstandsbediening tijdens het opnieuw koppelen? (kijk daarbij naar de kleur en of ze knipperen of constant branden) Geen idee, zal er volgende keer op letten.
  6. Na opnieuw koppelen:

• Is er verandering in de eerder gevraagde versie van de afstandsbediening? Dat weet ik niet,zal er volgende keer op letten.

• Wanneer gebeurt dat? 
      De ene keer wel meerdere keren op een avond, soms maar één keer per dag.
    • Hoe lang had de afstandsbediening verbinding voor deze de verbinding weer verliest? Dat is heel wisselend.
    • Zijn er bijzondere omstandigheden, zoals het laatst gebruikte kanaal (tv/radio/streamingsdienst) of andere opvallende details? Niet dat ik weet.
  8. Succes, hoop dat jullie het kunnen oplossen!

• Bekabeld met de wifi-optie AAN
    0.31.10

0265.05.02

• Tijdens het TV kijken?
      • Verschijnt er een melding op het scherm? Ja
      • Wat doen de lampjes op de afstandsbediening? (knippert blauw.
      • Kun je de TV+ Box aanzetten met de afstandsbediening of gebruik je de knop bovenop? Na deze melding moet ik knop bovenop gebruiken. De afstandsbediening werkt niet. Volume wel.
      • Wat doen de lampjes op de afstandsbediening in dit geval? (kijk daarbij naar de kleur en of ze knipperen of constant branden) blauw.

ik reset alles,stekker eruit.
    • Wat doen de lampjes op de afstandsbediening tijdens het opnieuw koppelen? (kijk daarbij naar de kleur en of ze knipperen of constant branden) Geen idee, zal er volgende keer op letten.
  6. Na opnieuw koppelen:

• Is er verandering in de eerder gevraagde versie van de afstandsbediening? Dat weet ik niet,zal er volgende keer op letten.

• Wanneer gebeurt dat? 
      De ene keer wel meerdere keren op een avond, soms maar één keer per dag.
    • Hoe lang had de afstandsbediening verbinding voor deze de verbinding weer verliest? Dat is heel wisselend.
    • Zijn er bijzondere omstandigheden, zoals het laatst gebruikte kanaal (tv/radio/streamingsdienst) of andere opvallende details? Niet dat ik weet.
  8. Succes, hoop dat jullie het kunnen oplossen!