Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

KuipKanjer
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 10 mei 2021
Pinkelmans schreef:

Hier het zelfde probleem. 

Ineens na de update van afgelopen week , herkend mijn Samsung de kpn ontvanger ineens niet meer.

De modelnummer van Arris 2953 staat gewoon tussen de bron apparatuur, maar dan nog herkent hij hem niet.

Der is niks veranderd aan de tv of kabels.tv is up-to-date . Zelfs Samsung monteur heeft de tv nagekeken. Ook hij is van mening dat er een fout zit in de software van de Arris 2952

Dit is heel irritant.kpn schuift het telkens af naar de tv of kabels die niet goed zijn. En dit is niet het geval .....

Herkenbaar.

Hier al 3 HDMI kabels vervangen ivm het niet herkennen van de KPN box op een Samsung tv.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28090 reacties
  • 17 mei 2021

Pinkelmans schreef:

Erik_ schreef:

Wat is het typenummer van je tv, @MvE11?  En wat voor soort HDMI kabel zit er tussen? Heb je een andere in huis om te testen of het daarmee anders is? Wat is je huidige softwareversie?

@Pinkelmans, voor jou even dezelfde vragen, en het verzoek om je forumprofiel in te vullen. Dan kan ik dit meenemen.

@Erik_ dank voor de reactie , ik heb het profiel verder ingevuld  zoals je vroeg.

Onderstaand de gegevens waar je om vroeg.

Het betreft de Samsung ue65tu7000 laatste software versie : 14.20

Getest op een andere model Samsung , zelfde probleem helaas.

HDMI : 2.1 

Arris vip 9252v2 

HTML: 4.119.20

BMC 8.0118_1

DHL: 2.0.9

Rbl : 1.2.2

KuipKanjer schreef:
Pinkelmans schreef:

Hier het zelfde probleem. 

Ineens na de update van afgelopen week , herkend mijn Samsung de kpn ontvanger ineens niet meer.

De modelnummer van Arris 2953 staat gewoon tussen de bron apparatuur, maar dan nog herkent hij hem niet.

Der is niks veranderd aan de tv of kabels.tv is up-to-date . Zelfs Samsung monteur heeft de tv nagekeken. Ook hij is van mening dat er een fout zit in de software van de Arris 2952

Dit is heel irritant.kpn schuift het telkens af naar de tv of kabels die niet goed zijn. En dit is niet het geval .....

Herkenbaar.

Hier al 3 HDMI kabels vervangen ivm het niet herkennen van de KPN box op een Samsung tv.

We hebben dit doorgezet richting de iTV mensen. We komen er op terug zodra we een reactie hebben.

Bart_Z schreef:
Katana321 schreef:
Marcia_ schreef:

Die verwachten we snel, @Dragonz ! Ook de klanten met een Motorola 1853 worden spoedig naar het nieuwe menu omgezet. 

@Marcia_  Weet jij het antwoord op de vraag van @Dennis Schreve : 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234?postid=1302042#post1302042

Oftewel, is HTML 4.121.201 specifiek en alleen voor de 1853? Of is die html-versie straks ook voor andere types (zoals de ZTE ZXV8001 en de VIP2952)? De tekst van @Erik_ is daarin namelijk niet helemaal duidelijk.

De 1853 krijgt HTML versie 4.121.201, de overige tv-ontvangers 4.120.209. 

Dit, inderdaad. Maar, ik ga er wel vanuit dat het ook snel weer gelijkgetrokken zal worden zodat we zo min mogelijk dingen naast elkaar actief hebben. 

• 0 reacties
  • 17 mei 2021

Ik weet niet of ik iets verkeerds doe. Maar als ik in de gids, en bij Films op TV op een programma druk, dat ook wordt afgespeeld, wordt direct naar dat programma gegaan. Ik wil echter niet naar het programma, ik wil meer informatie zien, zoals dat ook gebeurt als het programma niet wordt afgespeeld. Is dit een bug of doe ik iets fout? (Door het grote vlak voor plaatjes waar soms gort oude zinloze plaatjes staan, irriteert dit mij nog meer).

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28090 reacties
  • 17 mei 2021

Er komt nog een kleine NMC update naar NMC 8.0.121_2.

Hier zitten geen hele spannende dingen in. Alleen een nieuwe softwareversie voor de afstandsbediening van de 5202 (versie 0162.01.08) die onder andere een bug herstelt met toetsaanslagen die herhalen. En verder zijn het alleen wat onder water veranderingen waar je als klant niets van merkt.

Eerste testuitrol was afgelopen nacht (de 17e). de volgende is de 25 en dan de rest van de uitrol van 1-8 juni.

Daarna is het tijd voor het EK voetbal. Tijdens het EK zullen we géén tv software updates uitrollen. We gaan natuurlijk wel door met feedback verzamelen en doorgeven en dergelijke. Maar verdere updates dus pas weer ná het EK.

Als de uitrol van het nieuwe menu naar de 1853 dan ook volgens plan verloopt, betekent dit dat iedereen dan het nieuwe menu heeft voor het EK begint. En dat betekent dan ook dat we met de updates ná het EK een nieuw topic kunnen gaan starten omdat we dan geen onderscheid meer hoeven maken tussen nieuwe en oude menu :)

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28090 reacties
  • 17 mei 2021
CorL schreef:

Ik weet niet of ik iets verkeerds doe. Maar als ik in de gids, en bij Films op TV op een programma druk, dat ook wordt afgespeeld, wordt direct naar dat programma gegaan. Ik wil echter niet naar het programma, ik wil meer informatie zien, zoals dat ook gebeurt als het programma niet wordt afgespeeld. Is dit een bug of doe ik iets fout? (Door het grote vlak voor plaatjes waar soms gort oude zinloze plaatjes staan, irriteert dit mij nog meer).

@CorL, dit kun je aanpassen via Menu > Instellingen > TV menu. Je moet dan de optie TV-gids: OK gaat direct naar live tv-programma uitzetten. Standaard staat dit op uit, dus je zult het op een bepaald moment hebben aangepast. 

• 0 reacties
  • 17 mei 2021
Erik_ schreef:
CorL schreef:

@CorL, dit kun je aanpassen via Menu > Instellingen > TV menu. Je moet dan de optie TV-gids: OK gaat direct naar live tv-programma uitzetten. Standaard staat dit op uit, dus je zult het op een bepaald moment hebben aangepast. 

OK Erik, ik kan me niet herinneren dat ik het op een bepaald moment heb aangepast. Maar ik ben niet alleen hier in huis. 

Het functioneert nu zoals ik het graag wil. Als het straks weer anders functioneert moet ik dat dus even aan mijn huisgenoten vragen. :joy: 

Bedankt,

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6464 reacties
  • 17 mei 2021
Erik_ schreef:
CorL schreef:

Ik weet niet of ik iets verkeerds doe. Maar als ik in de gids, en bij Films op TV op een programma druk, dat ook wordt afgespeeld, wordt direct naar dat programma gegaan. 

Klopt niet helemaal @Erik_, standaard staat deze op JA. Ik heb na iedere frisse start namelijk die optie standaard op JA staan. Maar ik wil ook eerst het info scherm 😉. Dus moet hem dan eerst weer op NEE zetten.

Fijn dat er trouwens een update komt voor de herhalende opdrachten op de 5202. Dit was mij al een tijdje een doorn in het oog.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28090 reacties
  • 17 mei 2021

Ah, dat is goed om te weten, @Chrizziey! Ik was nog in de veronderstelling dat het standaard op uit stond. Dan heb ik niets gezegd, @CorL, het zal dan bij de laatste update/fabrieksreset aangezet zijn. Maar dan weet je nu in ieder geval weer hoe het uitgezet kan worden :)  

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 17 mei 2021

Geen idee waar de loze ruimte in de gids voor dient, lijkt mij ook niet de bedoeling.

Geen verborgen zenders.

Arris VIP 5202;

versie;

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1156 reacties
  • 17 mei 2021
Anneke-Anna schreef:

Geen idee waar de loze ruimte in de gids voor dient, lijkt mij ook niet de bedoeling.

Geen verborgen zenders.

Arris VIP 5202;

versie;

Andere ontvanger (HMB2260), zelfde software, zelfde probleem op dezelfde plek in de gids. Sinds een dag of twee, drie. Maar niet altijd.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Joris62 schreef:
Anneke-Anna schreef:

Geen verborgen zenders.

Arris VIP 5202;

versie;

Andere ontvanger (HMB2260), zelfde software, zelfde probleem op dezelfde plek in de gids. Sinds een dag of twee, drie. Maar niet altijd.

@Anneke-Anna ik heb deze loze ruimte niet op de 5202, kun je de tv ontvanger eens opnieuw het software laten installeren?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 17 mei 2021
Joris62 schreef:
Anneke-Anna schreef:

Geen verborgen zenders.

Arris VIP 5202;

versie;

@Joris62 
Idem hier ook met de 2260, daar duurt het nog langer om de gids te laden. Dat was al zo met de vorige software versies. 
Op de 2260 is de gehele gids regelmatig leeg. 

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

@Anneke-Anna zou je toch voor mij eens die software opnieuw willen installeren? Kijken wat er dan gebeurd met de gids.

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1156 reacties
  • 17 mei 2021
Anneke-Anna schreef:
Joris62 schreef:
Anneke-Anna schreef:

Geen verborgen zenders.

Arris VIP 5202;

versie;

@Joris62 
Idem hier ook met de 2260, daar duurt het nog langer om de gids te laden. Dat was al zo met de vorige software versies. 
Op de 2260 is de gehele gids regelmatig leeg. 

@Anneke-Anna , dat heb ik dan gelukkig niet. Alleen dat ene regeltje, dat soms leeg ertussen staat.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

:nerd: ik heb de off-topic discussie even verwijderd maar de feedback doorgegeven!
@Anneke-Anna en @Joris62! Bedankt!

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 17 mei 2021
Thomas schreef:

:nerd: ik heb de off-topic discussie even verwijderd maar de feedback doorgegeven!
@Anneke-Anna en @Joris62! Bedankt!

Dank je @Thomas 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2620 reacties
  • 17 mei 2021
Katana321 schreef:
Harry nieboer schreef:
joop2011 schreef:

@Harry nieboer , ik denk dat het meer zegt over de kwaliteit van sommige HDMI kabels.

Ik weet niet welke KPN TV decoder je hebt, maar goede kabels adviseer ik altijd.

Als een kabel het al jaren doet ga ik er van uit dat het een goede kabel is. En als je dan nog twee andere kabels hebt geprobeerd, krijg je toch het idee dat het niet aan de kabel ligt.
----

@Harry nieboer en @joop2011  Ik heb toch echt het idee dat het niet (alleen) aan de hdmi-kabel ligt. Met wat ik bij mij gezien heb en ook wat ik getest en uitgesloten heb, heb ik toch heel sterk het vermoeden dat het iets in de software en/of het kpn-netwerk is. En dan misschien in combinatie met een bepaald merk/type tv.

Gelukkig gaat het de laatste tijd best goed bij mij.

Op advies van mod @Erik_  heb ik 11 dagen geleden een Ultra High Speed hdmi-kabel aangesloten. Sindsdien is het zwarte beeld hier niet meer voorgekomen. Kennelijk kan het type hdmi-kabel toch veel verschil uitmaken.

Voor alle duidelijkheid: ik hád de tv-ontvanger eerst met een High Speed-kabel aangesloten (dus niet Ultra). Nu is ie aangesloten met een Ultra High Speed hdmi-kabel. 

PeterG
Superuser
  • 59860 reacties
  • 19 mei 2021

@Erik_ 

Iemand met één Motorola 1853 en ook nog bv een Arris 2952…. Krijgt dan die Arris ook dat alternatieve menu of gaat die dan volwaardig op het nieuwe menu?

wjb
Superuser
  • 73554 reacties
  • 19 mei 2021
PeterG schreef:

Iemand met één Motorola 1853 en ook nog bv een Arris 2952…. Krijgt dan die Arris ook dat alternatieve menu of gaat die dan volwaardig op het nieuwe menu?

Die Arris zal dan het volwaardige menu krijgen.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28090 reacties
  • 20 mei 2021
Katana321 schreef:
Katana321 schreef:
Harry nieboer schreef:
joop2011 schreef:

@Harry nieboer , ik denk dat het meer zegt over de kwaliteit van sommige HDMI kabels.

Ik weet niet welke KPN TV decoder je hebt, maar goede kabels adviseer ik altijd.

Als een kabel het al jaren doet ga ik er van uit dat het een goede kabel is. En als je dan nog twee andere kabels hebt geprobeerd, krijg je toch het idee dat het niet aan de kabel ligt.
----

@Harry nieboer en @joop2011  Ik heb toch echt het idee dat het niet (alleen) aan de hdmi-kabel ligt. Met wat ik bij mij gezien heb en ook wat ik getest en uitgesloten heb, heb ik toch heel sterk het vermoeden dat het iets in de software en/of het kpn-netwerk is. En dan misschien in combinatie met een bepaald merk/type tv.

Gelukkig gaat het de laatste tijd best goed bij mij.

Op advies van mod @Erik_  heb ik 11 dagen geleden een Ultra High Speed hdmi-kabel aangesloten. Sindsdien is het zwarte beeld hier niet meer voorgekomen. Kennelijk kan het type hdmi-kabel toch veel verschil uitmaken.

Voor alle duidelijkheid: ik hád de tv-ontvanger eerst met een High Speed-kabel aangesloten (dus niet Ultra). Nu is ie aangesloten met een Ultra High Speed hdmi-kabel. 

Fantastisch! Goed om te horen, @Katana321 :)

wjb schreef:
PeterG schreef:

Die Arris zal dan het volwaardige menu krijgen.

Klopt inderdaad.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28090 reacties
  • 21 mei 2021

@Anneke-Anna, @Joris62, die gekke lege regel wordt door de iTV mensen naar gekeken.

Dan, Samsung tv’s die ineens de ontvanger niet meer herkennen en op zwart gaan, daar willen we dus graag even verder naar kijken.

@Pinkelmans, dank voor de gegevens. Jjij gaf aan een Samsung ue65tu7000 te hebben met software versie 14.20.

@MvE11, @KuipKanjer, jullie hadden hier ook last van. Hebben jullie ook dit specifieke type tv met ook deze softwareversie? Als je een ander model hebt, wil je dan reageren met welke het is, en wat daar de softwareversie van is? 

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28090 reacties
  • 21 mei 2021

Ook doen we toch nog een extra update voor het EK aan, en wel HTML 4.122.211. Hierin wijzen we de klanten nog een keertje op de sportzomer door een rode notificatiestip bij de menu-optie Sport en bij instellingen voor het kunnen kiezen van Dark Mode met oranje contrastkleur.

Verder:

• Zoeken kijkt nu ook in je opnames
  • Bij series in de gids vind je in de informatie pop-up nu ook een tabje met Meer afleveringen. Hier staan alle overige afleveringen (van hetzelfde seizoen) die in de gids aanwezig zijn.
  • In de gids, bij programma's die op dat moment worden uitgezonden, vindt je een nieuwe LIVE-indicator bij de programma informatie bovenaan het scherm
  • Als je live tv pauzeert is de blauwe knop nu ook te gebruiken om 5 minuten mee te springen
  • Daarnaast wat onder water verbeteringen

Uitrol vind plaats op 25 en 27 mei en 1 en 3 juni.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 128 reacties
  • 22 mei 2021

Wat ik erg onhandig vind. Is dat ik iedere keer mijn kinderslotcode moet invoeren als ik een film aan het zoeken ben om te gaan kijken uit mijn pluspakket aanbiedingen. Als ik van subcategorie wissel bedoel ik dan.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 22 mei 2021
D.Prins schreef:

Wat ik erg onhandig vind. Is dat ik iedere keer mijn kinderslotcode moet invoeren als ik een film aan het zoeken ben om te gaan kijken uit mijn pluspakket aanbiedingen. Als ik van subcategorie wissel bedoel ik dan.

@D.Prins 
 Dit kun je uitzetten onder menu-instellingen-kinderslot

Onder de instellingen staan meer opties, waaronder ook Pin&privacy 

• 0 reacties
  • 22 mei 2021

@Erik_

Ik was net een opname aan het bekijken en bedacht toch even doorgeven hoe prettig ik het scrollen (vooruit en teruggaan in de opname) hierin vind.

Ik dacht toch maar even vermelden, voordat er iemand bij KPN denkt we gaan het verbeteren en doen het zonder verder te onderzoeken net zo als bij Netscape. Als ik aan het scrollen ben in Netscape stop ik al snel omdat het zo eindeloos lang duurt en vreselijklangzaam gaat.