Ik zat via de PC KPN iTV te kijken en te scrollen in de lijst Beschikbare Zenders, toen kwam ik een zender tegen die ik nog nooit had gezien:
"Women Sport".
Deze zender had een geel logo.
Toen ik daar op klikte, kreeg ik een blauwe knop in beeld met de tekst: "Aanmelden in Mijn KPN”; omdat ik die tekst nooit gezien had was ik een beetje huiverig en heb het weggeklikt.
Later kwam mijn nieuwsgierigheid terug en probeerde ik die zender weer te vinden (zowel in "Beschikbare Zenders” alsmede met ”Zoeken" -op Sport- maar….)
Vanaf 18 augustus voegen we de tv-zender W-Sport toe aan ons basispakket. Op deze zender kijk je 24 uur per dag naar vrouwensport. Elke dag kan je naar voetbal, motorsport, basketbal, volleybal en vele andere sporten met vrouwen kijken. Daarmee wordt het (sport)aanbod in Nederland en bij KPN nóg diverser. Je vindt de zender op kanaal 37.
Heel veel live sport op de zender W-Sport
Wil je graag de Nederlandse topvoetbalsters in Europa volgen? Dan zit je goed bij W-Sport. Je ziet er de belangrijkste voetbalcompetities voor dames. Zo volg je de Engelse Barclays Women's Super League (WSL), de Duitse Frauen Bundesliga, de Amerikaanse NWSL en de Zweedse Damallsvenskan.
Naast voetbal is er nog veel meer sport op W-Sport te zien. Zoals de allerbeste actie uit de Women's Volleyball Bundesliga, Super League Triathlon en de Netball Super League uit het Verenigd Koninkrijk. Ook kan je de PAC 12 multisporten bekijken. Dit zijn sporten zoals basketbal, gymnastiek en het ultracompetitieve Amerikaanse beachvolleybal.
Naast live-sport kijk je bij W-Sport ook evenementen. Zo mis je niks van de belangrijkste tenniswedstrijden, atletiek, boksen en nog veel meer. Omdat de meeste evenementen live zijn, is de tv-zender alleen in het Engels beschikbaar en zonder Nederlandse ondertitels.
Ik vind het wel leuk dat je dit onderwerp op deze manier weer een zetje geeft.
Ik hoop ook dat KPN m gaat uitzenden, maar hoe dat gaat met de uitzendrechten (en hoeveel dat kost) weet ik niet; we kunnen alleen maar afwachten.
Maar het antwoord in eerste instantie van KPN was duidelijk en dat was dat ze niets wisten.
Misschien komt ie nog, maar ik heb er een hard hoofd in.
Ik zou het in ieder geval leuk vinden.
Maar als je kijkt naar mijn eerdere berichten kan je zien dat ze uitzenden via de satelliet en dat alles gecodeerd is; er zal dus een prijskaartje aan hangen.
Dat ie per ongeluk via http://tv.kpn.com/sport te zien was was ook een voorschotje denk ik. Er zal nog e.e.a. qua rechten geregeld moeten worden. Ze zenden ook ⚽ eredivisie vrouwen uit. Maar de exclusieve rechten voor Nederland liggen bij ESPN…. Dus op zo'n moment zou W-Sport op zwart moeten.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.