KPN rekent 20 minuten extra per opgenomen programma (5 minuten vooraf en 15 na) wat niet uit te zetten of aan te passen is. Een uitzending van 18:00-19:00u is dan niet 60 maar 80 minuten. Je kan 200 uur opnemen = 12000 minuten (=100% vol). Rekent KPN de maximaal 4000 minuten extra tijd mee in de berekening van de opslagruimte? Anders kan je 33% minder opnemen in de praktijk. Dan zou ik dat graag hersteld willen zien want de laatste tijd zit ik steeds rond de 100% terwijl er voor mijn gevoel helemaal niet zoveel opnames op staan.
Los van bovenstaande vraag vind ik 200 uur opnemen best weinig (zeker als je meerdere series voor een langere tijd volgt/opbouwt) en omdat ze maar 1 jaar beschikbaar zijn. Ik zie liever een upgrade in het aantal op te nemen uren dan bijvoorbeeld het Pluspakket aanbieden als combivoordeel (met oude informatie https://www.kpn.com/televisie/pakketten/pluspakket.htm Comedy Central Extra bestaat al geruime tijd niet meer..., dat zegt genoeg over hoe serieus KPN het Pluspakket neemt en ze dit niks kost of interesseert.