Skip to main content

KPN Box 12 – Instellingen webinterface

KPN Box 12 –  Instellingen webinterface
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

391 reacties

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6464 reacties
  • 8 juli 2020

@Amarnax valt mee, Kreatel is een oude holding waar Arris (het vroegere Motorola) onder viel. Tegenwoordig valt Arris onder Commscope. De software waar de Arris ontvangers normaal mee komen heet ook '’KreaTV'’ 
Zelfde als bij Arcadyan, dat is de fabrikant van de HMB2260.  Localhost staat er bij mij niet tussen.
Voor de rest is het heel handig om alle apparaten een naam en nummer mee te geven, scheelt een hoop zoekwerk.

• Helper
  • 35 reacties
  • 8 juli 2020
ChrisWissink schreef:

@Amarnax valt mee, Kreatel is een oude holding waar Arris (het vroegere Motorola) onder viel. Tegenwoordig valt Arris onder Commscope. De software waar de Arris ontvangers normaal mee komen heet ook '’KreaTV'’ 
Zelfde als bij Arcadyan, dat is de fabrikant van de HMB2260.  Localhost staat er bij mij niet tussen.
Voor de rest is het heel handig om alle apparaten een naam en nummer mee te geven, scheelt een hoop zoekwerk.

Klopt ;-)

Heb het ook direct voor alle apparaten gedaan, maar voor deze moest ik even googlen (arcadyan was mij duidelijk, maar Kreatel niet ;-)

Vind het alleen best raar dat er geen BACK knop zichtbaar is als je een apparaat qua naam aanpast. Ik druk dan altijd op HOME. Is op zicht logisch, maar wellicht voor een leek niet.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6464 reacties
  • 8 juli 2020

Klopt die mis ik ook @Amarnax. Je krijgt ook iedere keer weer die sagemcom tekst in je scherm. Vind een back knop inderdaad handiger, voorkomt ook steeds de wachttijd met bovengenoemd logo. 

• Helper
  • 35 reacties
  • 8 juli 2020
ChrisWissink schreef:

Klopt die mis ik ook @Amarnax. Je krijgt ook iedere keer weer die sagemcom tekst in je scherm. Vind een back knop inderdaad handiger, voorkomt ook steeds de wachttijd met bovengenoemd logo. 

Is ook veel logischer (UX), maar vind het nu al een hele verbetering!

De handige url (mijnmodem.kpn) zal voor vele mensen al een verademing zijn en vooral ook voor jullie helpdesk! (hahahahah).

En de homepage is al overzichtelijker en veel toegankelijker en meer begrijpelijk voor de algemene mensen.

Vandaag voor het eerst KPN THUIS gebruikt voor het instellen van de V12 en ook dit liep gesmeerd!

Ik ben weer blij ;-)

• Helper
  • 42 reacties
  • 9 juli 2020

Ik heb zojuist de KPN Box 12 in ontvangst mogen nemen, maar nu zit ik te twijfelen of ik het moet omruilen voor m'n V10. Maandag wordt ook m'n snelheid verhoogd naar 500 Mbps, maar de V10 moet toch ook de maximale snelheid kunnen halen? 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 9 juli 2020
jwrillmann schreef:

Ik heb zojuist de KPN Box 12 in ontvangst mogen nemen, maar nu zit ik te twijfelen of ik het moet omruilen voor m'n V10. Maandag wordt ook m'n snelheid verhoogd naar 500 Mbps, maar de V10 moet toch ook de maximale snelheid kunnen halen? 

Ja, de v10 haalt ook de 500 mbit. Maar waarom heeft u een 12 gekregen als u een v10 heeft die kennelijk niet stuk is?

• Helper
  • 42 reacties
  • 9 juli 2020
Nick83 schreef:
jwrillmann schreef:

Ja, de v10 haalt ook de 500 mbit. Maar waarom heeft u een 12 gekregen als u een v10 heeft die kennelijk niet stuk is?

Geen idee, ik ben overgestapt naar KPN Hussel en kreeg een mail waar in stond dat ik de V12 kreeg, Nu heb ik nog een vraag, is 2,4Ghz ook 300MBps bij de V12 net zoals bij de V10 of ligt deze snelheid hoger bij de V12? Kan namelijk nergens specificaties vinden.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 9 juli 2020
jwrillmann schreef:
Nick83 schreef:
jwrillmann schreef:

Geen idee, ik ben overgestapt naar KPN Hussel en kreeg een mail waar in stond dat ik de V12 kreeg, Nu heb ik nog een vraag, is 2,4Ghz ook 300MBps bij de V12 net zoals bij de V10 of ligt deze snelheid hoger bij de V12? Kan namelijk nergens specificaties vinden.

Weet ik niet. Maar met 2,4 GHz gaat u nooit 500 mbit halen. Ook niet met de 12. Zelfs die 300 mbit is een theoretisch getal wat je alleen zult halen bij unieke omstandigheden waarbij echt alles optimaal is. 

• Helper
  • 42 reacties
  • 9 juli 2020
Nick83 schreef:
jwrillmann schreef:
Nick83 schreef:
jwrillmann schreef:

Weet ik niet. Maar met 2,4 GHz gaat u nooit 500 mbit halen. Ook niet met de 12. Zelfs die 300 mbit is een theoretisch getal wat je alleen zult halen bij unieke omstandigheden waarbij echt alles optimaal is. 

Gelukkig beschikken we tegenwoordig ook over 5Ghz, dan daar maar mee verbinden en de game console wordt in de toekomst zsm bekabeld aangesloten. Wat betreft de V12, zodra de snelheidsverhoging is door gevoerd test ik het een tijdje, mocht alles naar behoren werken op m'n huidge V10 laat ik die er wel achter hangen en gaat de V12 retour. Want if it ain't broke, don't fix it,

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 9 juli 2020

Nou ja... om hem nu retour te sturen zonder dat KPN er om vraagt ... dat hoeft ook weer niet. Leg hem bovenop de kast. Dan heb je een reserve voor als je v10 plots stuk is op zaterdagmiddag. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12741 reacties
  • 11 juli 2020

Als je hem op de muur monteert, heb je dan geen last dat de stekkers aan de achterkant zitten? 

Ik heb nu de V10 en die doet het gelukkig nog goed. Omdat ik hem een beetje achter het gordijn kan zien hangen en de muur wit is, valt volgens mij zwart meer op.

En wat is het voordeel en nadeel van de V12 t.o.v. de V10 (ik heb niet de A)

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 11 juli 2020

Bij de v10 kan je heel mooi bij de stekkers zonder hem van de muur af te moeten halen. De 12 zal je van de muur moeten halen om bij de stekkers te kunnen ja.

wjb
Superuser
  • 73503 reacties
  • 11 juli 2020
joop2011 schreef:

Als je hem op de muur monteert, heb je dan geen last dat de stekkers aan de achterkant zitten? 

Je zult hem telkens van zijn steun moeten halen om een kabeltje aan te sluiten. Nu is dat geen dagelijks iets dus daar maak ik me niet zo druk om.

De V12 steekt 8,5 centimeter uit en dat is 3 centimeter meer dan de V10 waardoor die misschien zelfs wel niet meer achter dat gordijn past.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 juli 2020

Beste, 

KPN Box is geïnstalleerd en op bijna alle apparaten kan ik het WiFi netwerk vinden en ook connecten. Helaas staat op mijn laptop het KPN WiFi netwerk er niet tussen en kan ik deze ook niet toevoegen.. Hoe kan ik dit oplossen? 

Hoor het graag, alvast dank! Mvg, Marleen 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17217 reacties
  • 23 juli 2020

Hallo @Marleen135 

Sommige oudere laptops hebben moeite met de nieuwe wifi6 van de KPN Box 12.

Zie dit topic (klik hier) waar dit probleem is opgelost voor een andere klant. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 juli 2020

@RBxx dank. Maar als ik dan wil inloggen op de modem, krijg ik: wrong login information. Ook gebeld met KPN en gereset etc, maar niks helpt. Heb nu dus 2 problemen: 

1. laptop vindt WiFi van nieuw modem niet, dus geen verbinding. 
  2. kan niet inloggen op modem om e.a. Anders in te stellen. 

KPN reageert via de tel net of ik gek ben. Wat een gedoe en zwaar irritante reactie van KPN. Iemand een idee wat ik nu wel kan doen?

wjb
Superuser
  • 73503 reacties
  • 23 juli 2020
Marleen135 schreef:

Maar als ik dan wil inloggen op de modem, krijg ik: wrong login information.

Ben jij (of iemand anders) ooit eerder ingelogd geweest op de V12?

Zo ja, weet je het admin wachtwoord wat toen ingesteld is?

Zo nee, gebruik je het admin wachtwoord dat achterop vermeld staat en kan je die verschrikkelijke speciale karakters goed lezen bij dat kleine lettertype?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17217 reacties
  • 23 juli 2020

@Marleen135 net als wjb denk ik dat je problemen hebt met speciale tekens in het admin password. Let daarom goed op tekens die erg op elkaar lijken, zoals bijv.  ( en {

Na een reset kan je alleen inloggen met het password op het etiket, daar kan KPN ook niets aan veranderen.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 juli 2020

@wjb & @RBxx dankjewel. Inmiddels ben ik ingelogd op het modem (lag aan de speciale tekens), dus probleem 2 is opgelost. Ik ga zometeen proberen ea anders in te stellen zoals @RBxx aangeeft. 

Bedankt voor jullie snelle reacties. 

• Topper
  • 13 reacties
  • 28 juli 2020

Hoe kan ik de v12 box goed instellen om te kunnen gamen op de ps4? 
Heb een 500/500 glasvezel aansluiting maar signaal ervan gaat up en down en laat 47mb download zien als speedtest. Er klopt iets niet. alles is bedraad en al.

wjb
Superuser
  • 73503 reacties
  • 28 juli 2020

Sluit eens een PC aan op de kabel waar de PS4 nu op aangesloten is en meet met de speedtest app uit de Windows store de snelheid richting RoutIT B.V. in Ede.

Hoeveel Mbps meet je?

• Topper
  • 12 reacties
  • 28 juli 2020

Ik heb ook een v12, ps4 en 500Mb. Laatst had ik een grote download op de ps4 ivm een systeem crash eerder. Ik zag toen ongeveer 50 mb overdag, en later na middernacht in schoot dat naar de volle 500 zag ik in mijn netwerk logs. Ik denk dat iemand (PSN vermoed ik) de bandbreedte limiteert op bepaalde uren. 

• Topper
  • 13 reacties
  • 28 juli 2020
wjb schreef:

Sluit eens een PC aan op de kabel waar de PS4 nu op aangesloten is en meet met de speedtest app uit de Windows store de snelheid richting RoutIT B.V. in Ede.

Hoeveel Mbps meet je?

wjb schreef:

Hoeveel Mbps meet je?

Ben nu op werk, zal het in de avond proberen dank je!

• Topper
  • 13 reacties
  • 28 juli 2020
duinsel schreef:

Ik heb ook een v12, ps4 en 500Mb. Laatst had ik een grote download op de ps4 ivm een systeem crash eerder. Ik zag toen ongeveer 50 mb overdag, en later na middernacht in schoot dat naar de volle 500 zag ik in mijn netwerk logs. Ik denk dat iemand (PSN vermoed ik) de bandbreedte limiteert op bepaalde uren. 

dat lijkt me sterk, ik ben pas verhuisd en overgestapd van ziggo naar kpn. Ziggo hadi ik 200mb abbonement en zat ik zeker op 180mb ofzo op me ps. Tevens bij me zus thuis ook kpn glasvezel toen destijd inmiddels al 4 jaar terug ofzo. Pakte ik 498mb snelheid op de ps4

• 0 reacties
  • 28 juli 2020
duinsel schreef:

Degenen die de bandbreedte limiteren zijn je buren, de mensen op dezelfde centrale aansluitingen of anderen ergens op internet die doorgaans na middernacht niet meer massaal neflixen, downloaden enz.

Je 500Mbps is bij lange na niet voor jouw alleen, er zit een overboekingsfactor op. Als iedereen tegelijk op de zelfde  centrale als jij ook een grote PS4 download gaat doen, blijft er van de 500Mbps weinig over.  Vergelijk ook met lege snelwegen s’nachts. In sommige sectoren zet met ook s’nacht energiebesparing aan, waardoor maximale snelheid  en/of capaciteit ook flink mider is, maar daar merk je voor zover ik weet meestal minder van, hoewel soms wellicht wel meetbaar.