Skip to main content
Updates

KPN Box 12 software update aanvragen

KPN Box 12 software update aanvragen
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

264 reacties

• 0 reacties
  • 25 mei 2023
Mike2165 schreef:

@Paul_ ik zit momenteel op firmware V12.C.23.01.04

zit ik goed of word deze nog verder ge-update dankjewel 

Dit is inderdaad de huidige versie @Mike2165 

Zolang het modem door KPN in stand wordt gehouden zullen er regelmatig updates blijven komen.

Software is nooit af en het modem is relatief nieuw, dus die kan nog tot in lengste van dagen ge-updated worden.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 27 mei 2023

Ik zou graag deze update krijgen, ben net overgestapt naar kpn en mijn hele netwerk thuis zit op 193.168.178.*. Zou heel veel helpen als ik daar mijn nieuwe range ook op kan zetten. 

wjb
Superuser
  • 73569 reacties
  • 27 mei 2023
Uranday schreef:

Ik zou graag deze update krijgen, ben net overgestapt naar kpn en mijn hele netwerk thuis zit op 193.168.178.*. Zou heel veel helpen als ik daar mijn nieuwe range ook op kan zetten. 

Maar hoe kan het dat jij zo vast zit aan 192.168.178.*?

Je wilt toch niet zeggen dat je op al jouw apparaten een vast IP adres hebt ingesteld?

Als dat wel zo is dan zou ik je willen aanraden om al jouw apparaten hun IP adres via DHCP op te laten halen.

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 27 mei 2023

@Uranday op dit moment zijn we gestopt met de updates. Lees voor meer informatie het openingsbericht. 

Verder wil ik je aanraden het advies van @wjb in overweging te nemen. Maak een eigen topic aan als je er verder over in discussie wilt gaan. Dit topic is voor het bespreken van de update. Of vragen hierover. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 27 mei 2023
wjb schreef:
Uranday schreef:

Maar hoe kan het dat jij zo vast zit aan 192.168.178.*?

Je wilt toch niet zeggen dat je op al jouw apparaten een vast IP adres hebt ingesteld?

Als dat wel zo is dan zou ik je willen aanraden om al jouw apparaten hun IP adres via DHCP op te laten halen.

Bram_ schreef:

@Uranday op dit moment zijn we gestopt met de updates. Lees voor meer informatie het openingsbericht. 

Verder wil ik je aanraden het advies van @wjb in overweging te nemen. Maak een eigen topic aan als je er verder over in discussie wilt gaan. Dit topic is voor het bespreken van de update. Of vragen hierover. 

Dank beide voor jullie reacties. @wjb Ik draai synology met 12 docker containers, domotica systeem en nog wat andere zaken. Alle “gewone” devices draaien op DHCP. @Bram_ Ik had het inderdaad in het openingsbericht gelezen, daar werd gesproken over week 19, dus hoopte dat er al iets meer bekend was. Ik draai nu nog op mijn kabel netwerk (wat eind juni opgezegd wordt en er is nog geen glas). Dan moet ik over op de KPN modem. 

Mike2165
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 167 reacties
  • 2 juni 2023

Modem heeft net een update gehad naar versie V12.C.23.04.16

wjb
Superuser
  • 73569 reacties
  • 2 juni 2023

@Uranday schreef:

Ik draai nu nog op mijn kabel netwerk (wat eind juni opgezegd wordt en er is nog geen glas). Dan moet ik over op de KPN modem. 

Je kunt ook een eigen router gebruiken en daar een full-bridge modem zoals de Zyxel VMG4005-B50A voor zetten.

Martijn van Oijen - Sophie
Topper
Mike2165 schreef:

Zijn er merkbare verbeteringen? 
@kpn is er een overzicht van verbeteringen van deze versie beschikbaar? 

TI: mijn box is nog altijd onbruikbaar op de eerste release, tijdelijk eigen router nu in gebruik.

Mike2165
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 167 reacties
  • 2 juni 2023
Martijn van Oijen - Sophie schreef:
Mike2165 schreef:

Zijn er merkbare verbeteringen? 
@kpn is er een overzicht van verbeteringen van deze versie beschikbaar? 

Het feedback formulier werkt verder nog niks opgemerkt 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 2 juni 2023

Gisternacht heb ik de nieuwe update gekregen.

Het viel mij op dat ik een deel van mijn port forwarding in die update verloren ben.

Alle ranges die ik open had staan (bijv 8080-8090), hielden alleen hun eerste poort (in dit geval 8080), met als gevolg dat de rest van de poorten dicht dingen (8081-8090).

Daarnaast werden oude instellingen van mijn DMZ opnieuw geactiveerd. In het verleden heb ik DMZ gebruikt. Dit heb ik na problemen uitgeschakeld. Echter vanochtend kwam ik er achter dat deze ineens weer aan stond.

Eveneens lijkt IPv6 poorten open zetten in de Firewall niet meer te werken. Ik heb hiervoor een topic aangemaakt;

Forum|alt.badge.img

Dus als ik het goed begrijp worden de updates weer uitgerold?

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1337 reacties
  • 2 juni 2023
mathijs1994 schreef:

Gisternacht heb ik de nieuwe update gekregen.

Het viel mij op dat ik een deel van mijn port forwarding in die update verloren ben.

Alle ranges die ik open had staan (bijv 8080-8090), hielden alleen hun eerste poort (in dit geval 8080), met als gevolg dat de rest van de poorten dicht dingen (8081-8090).

Daarnaast werden oude instellingen van mijn DMZ opnieuw geactiveerd. In het verleden heb ik DMZ gebruikt. Dit heb ik na problemen uitgeschakeld. Echter vanochtend kwam ik er achter dat deze ineens weer aan stond.

Eveneens lijkt IPv6 poorten open zetten in de Firewall niet meer te werken. Ik heb hiervoor een topic aangemaakt;

Dit is geen reguliere software upgrade. Men is de volledige interne software aan het vervangen en daar zit ook een transitie in van alle voorheen gemaakte instellingen. Aan de hand van uw verhaal gaan daar dus zaken in verloren, of worden onjuist geinterpreteerd. Dat de ipv6 poorten configuratie niet meer werkt lijkt me een software implementatie fout die hersteld moet worden.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

@mathijs1994 goed dat je een eigen topic aangemaakt hebt voor je IPV6 vraag! We komen daar binnen enkele werkdagen aan toe. Voor wat betreft je andere vraag: het is inderdaad geen reguliere update. Dus ik weet niet of het de bedoeling is dat er zaken verloren gaan. Ik geef dit intern door!

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 5 juni 2023

Hi all,

Ik zet dit topic tijdelijk op slot. Indien/zodra we weer verder gaan met het aanvragen van de update zet ik het weer open. Waarom? Zodat we alle feedback en vragen centraal hebben op de plek waar het hoort. En dat is hier:

In versie V12.C.23.04.16 zitten veel onderwater probleemoplossingen. Verder werkt het feedbackformulier (gebruik 'm ook vooral!), maar ook de upgrade-knop. Dan kun je voortaan de updates uitvoeren wanneer het jou uitkomt zodra er een nieuwe versie beschikbaar is. 

Als je de update naar V12.C.23.04.16 hebt gemist, dan is het wachten op een ‘veegronde’. Ik weet nog niet wanneer dat zal zijn.