Skip to main content

Update 08.61.00: TV+ App voor Smart TV voor Android

Categorie:TV+ Smart TV App
  • 16 januari 2025
  • 56 reacties
  • 2939 keer bekeken
Update 08.61.00: TV+ App voor Smart TV voor Android
Jasper van KPN
Moderator

Deze update is een speciale hotfix voor de gebruikers van Philips en TCL tv toestellen. 

Wat zit er in?

• Voor Philips tv's is het zwarte beeld bij het tv kijken verholpen
  • Voor TCL tv's is het groene blokkerige beeld verholpen

Let op: Deze update is alleen beschikbaar voor deze 2 merken. 

Dit betekent dat mensen met een ander merk op dit moment de app in hun geheel even niet meer kunnen downloaden. We brengen zo snel mogelijk een nieuwe update uit voor alle merken, waar dan ook deze oplossing voor TCL en Philips in verwerkt zal zijn.

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.61.00 is gestart. Deze update zal automatisch beschikbaar zijn via de Google Play Store voor TCL en, Philips tv's.

Automatische Updates en Versie-informatie voor de KPN TV+ App
Als automatische updates aanstaat op je TV, wordt de nieuwste versie van de app automatisch geïnstalleerd zodra deze beschikbaar is.

Hoe zie ik welke versie ik heb?
Om te controleren welke versie je van de app hebt, klik je op je profiel in de linker bovenhoek van het scherm. Het versienummer wordt dan linksonder op het scherm weergegeven. Zo kun je altijd gemakkelijk zien of je de nieuwste versie van de app hebt! 

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

56 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36369 reacties
  • 16 januari 2025

Update handmatig opgehaald en geïnstalleerd. 

Stefan95
Topper
  • Topper
  • 16 reacties
  • 16 januari 2025

Mij kpn TV plus elke keer nieuw opstarten kanaal 112 op tv oranje anders zenden zit. Gaat uit de app opnieuw opstarten Philips Android 11 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28326 reacties
  • 16 januari 2025

Het is me niet helemaal duidelijk wat je ervaart, ​@Stefan95. De app herstart zichzelf elke keer als je naar kanaal 112 kijkt?

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 16 januari 2025

​@Jasper van KPN  de update heeft hier goed gewerkt ben erg blij dat dit verholpen is.

Bedankt

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28326 reacties
  • 17 januari 2025

Ik heb het startbericht zojuist even aangevuld:

Let op: Deze update is alleen beschikbaar voor deze 2 merken. 

Dit betekent dat mensen met een ander merk op dit moment de app in hun geheel even niet meer kunnen downloaden. We brengen zo snel mogelijk een nieuwe update uit voor alle merken, waar dan ook de oplossing voor TCL en Philips in verwerkt zal zijn.

Hallo bij werkt de app op de tcl  (98C805) wel maar soms loopt het vast, met veranderen van kanaal met de cijfers dan moet ik eerst weer terug na de gids.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28326 reacties
  • 17 januari 2025

Dank voor het melden, Sweetlakecity, nemen we mee!

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 18 januari 2025

Ik heb een TCL tv met automatische updates. Maar mijn app is nog steeds 8.60.03

eerlijk gezegd: als ik deze wijziging geweten had, dan had ik niet net hiervoor mijn abbo verlengd. Ik kijk al heel lang op deze manier op mijn telefoon, dus wat er nu zo nieuw is??? Het is prima voor op mijn mobiel (daar werkt het ook veel sneller) maar ik vind het geen geschikte app voor op de tv. Het is veel te omslachtig en duurt veel te lang. Steeds heen en weer in het menu moeten is geen voordeel en geeft geen fijn tv kijken gevoel.

ik ga onderzoeken of dit een reden is om onder mijn contract uit te komen.

jammer want ik was jaren een trouwe klant.

wjb
Superuser
  • 74427 reacties
  • 18 januari 2025
Draan schreef:

...ik vind het geen geschikte app voor op de tv. Het is veel te omslachtig en duurt veel te lang. Steeds heen en weer in het menu moeten is geen voordeel en geeft geen fijn tv kijken gevoel.

De twee punten die jij aankaart (traagheid en het ontbreken van de "minigids") staan vast en zeker hoog op de prioriteitenlijst van het developmentteam. Ik verwacht niet dat het erg lang zal duren alvorens we hier verandering in zullen gaan zien.

Wij hebben een TCL TV maar zien na verwijderen geen app in de playstore, wanneer is deze weer beschikbaar?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7436 reacties
  • 18 januari 2025

​@SebastiaanH123 Als je op KPN zoekt in de Play Store op je TCL TV, komt er dan helemaal niks tevoorschijn? 

Zo niet, welk type TCL TV heb je precies? 

Sanne van KPN schreef:

​@SebastiaanH123 Als je op KPN zoekt in de Play Store op je TCL TV, komt er dan helemaal niks tevoorschijn? 

Zo niet, welk type TCL TV heb je precies? 

Komt geen app naar voren van KPN. Andere apps worden wel gevonden. Gaat om een TCL QLED 43C69B.

App verwijderd op aanraden KPN, ivm stotteren en niet synchroonlopen van beeld en geluid. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7436 reacties
  • 18 januari 2025

Dankje, ga ik doorgeven! Houd de Product Updates hier in de gaten. Zodra we meer informatie hebben over een nieuwe update laten we dat hier weten. 
In de tussentijd kun je de TV+ App via je smartphone of tablet naar de TV casten tot de Smart TV+ app er zelf weer tussen staat.

Tv-fans
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 172 reacties
  • 19 januari 2025

Hier werkt het weer zoals het moet op mijn Philips PML9507. 

Geen problemen meer, zoals ik van de week melde, kan weer cijfermatig door alle zenders om de juiste zender op te zetten. 

Nog even op Oranje TV getest, naar aanleiding van hierboven gemelde problemathiek, gaat goed, en kan gelijk door naar RTL DE voor mijn NFL programma. 

Trouwens ook Android 11 op deze tv. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 21 januari 2025

Het doorspoelen van opgeslagen items vind ik op de KPN tv box + fijner werken daar zie je met thumbnails tot waar je moet doorspoelen om bijvoorbeeld een reclame niet te hoeven zien. Kunnen jullie dat ook in de tv app maken dus thumbnails plaatjes met het doorspoelen. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dankjewel voor het doorgeven ​@M.J.1985, ik kan geen toezeggingen doen, maar we nemen je wens mee. Je kunt onze Product Updates blijven volgen voor de nieuwste updates en verbeteringen.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 22 januari 2025

Beset KPN, mijn Philips TV heeftd e laatste update versie zoals jullie die omschrijven, maar het bedienen van de afstandsbediening 1 t/m 9 werkt nog steeds niet wat kunnen jullie hier aan doen?

KPN was met de vorige versie goed op weg en dat had verbeterd kunnen worden als je eens een keer met gebruikers overleg zou hebben hierover. Maar dit is acheruitgang,

graag uitleg

groeten Roald

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7487 reacties
  • 22 januari 2025

Hoi ​@RoaldW, zou je de cache eens willen verwijderen? Dit is vaker een oplossing geweest voor dit specifieke probleem! We zien je bevindingen graag tegemoet :)

Jan van KPN schreef:

Hoi ​@RoaldW, zou je de cache eens willen verwijderen? Dit is vaker een oplossing geweest voor dit specifieke probleem! We zien je bevindingen graag tegemoet :)

Ik heb het zelfde probleem ( TCL ) elke keer cache leeg gooien en dan werkt het weer even. Maar na een tijdje hangt die weer , moet je eerst weer terug na de gids.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 23 januari 2025
Jan van KPN schreef:

Beste KPN,

cach is geledigd, maar het zit hem niet in de cach, zoals al eerder benoemd.

Ook de knoppen van vooruitspoelen en terug spoelen op de afstandbedining werken ook niet.

Je kan alleen de grote knop in het midden gebruiken van de philips afstandbedining.

M.a.w. hoe kan het dat een KPN app knoppen blokkeerd van een philips TV. Dit zal snel opgelost moeten worden. Ik denk dat veel mensen daar last van hebben. graag een oplossing groeten Roald

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16104 reacties
  • 23 januari 2025

Er worden geen knoppen geblokkeerd ​@RoaldW, die conclusie klopt niet. De vooruit- en terugspoelen knoppen moeten voor alle merken nog toegevoegd worden aan de app. Die functie zit er nog niet in. De cijfertoetsen horen wel te werken, de keren waar we zagen dat het niet werkte kon dat door middel van de cache verholpen worden. Bij jou gaf dat dus geen verbetering. Welke model Philips tv heb je precies?

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 23 januari 2025
Jasper van KPN schreef:

Er worden geen knoppen geblokkeerd ​@RoaldW, die conclusie klopt niet. De vooruit- en terugspoelen knoppen moeten voor alle merken nog toegevoegd worden aan de app. Die functie zit er nog niet in. De cijfertoetsen horen wel te werken, de keren waar we zagen dat het niet werkte kon dat door middel van de cache verholpen worden. Bij jou gaf dat dus geen verbetering. Welke model Philips tv heb je precies?

Hoi KPN.

Philips 65OLED936/12 van d.d. okt 2021

groeten Roald

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 23 januari 2025

Nadat ik automatisch de update van de KPN app kreeg had ik dezelfde problemen als eerder door verschillende personen gemeld.

Ik wilde de app toen opnieuw installeren en besloot daarom eerst de huidige (al geupdate) versie te verwijderen. Stom, want pas toen zag ik dat de KPN app niet meer beschikbaar was in de Google appstore. 

Ik begrijp dat de app voor Philips tvs nog wel beschikbaar zou moeten zijn. Maar waar vind ik de app dan? In de Google appstore in ieder geval niet.

Ik heb een Philips 55OLED854.

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16104 reacties
  • 23 januari 2025
RoaldW schreef:

Hoi KPN.

Philips 65OLED936/12 van d.d. okt 2021

groeten Roald

Nog even voor de zekerheid, wat gebeurt er precies als je op de cijferknoppen drukt? Komt er ook geen vakje voor in beeld, of gebeurt er helemaal niets? Ik heb ook een voorbeeld gezien waar iemand dat vakje niet kreeg, maar de zender wel wijzigde na een korte vertraging.

DK76 schreef:

Ik begrijp dat de app voor Philips tvs nog wel beschikbaar zou moeten zijn. Maar waar vind ik de app dan? In de Google appstore in ieder geval niet.

Het verwijderen en opnieuw installeren is momenteel niet aan te raden inderdaad ​@DK76. De app is op dit moment alleen voor Philips en TCL modellen beschikbaar. Het kan zijn dat jouw model net niet onder de bewuste modellen valt, waardoor je 'm nu niet kunt vinden. Bij de volgende update zal de app weer voor iedereen te installeren zijn.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 23 januari 2025

Wat een drama die app om tv te kijken. 

Alles gedaan wat hier staat maar niks wat het beter maakt. Heb zelf een tlc tv maar dit is sinds de update drama geworden. 

Zit er goed over na te denken om alles bij kpn weg te halen. Het is nu al een paar weken zo (4) 

Reageer