Skip to main content
UPDATE

Update 08.63.00: TV+ App voor smartphones en tablets

Categorie:TV+ App voor smartphone & tablet
  • 6 februari 2025
  • 15 reacties
  • 925 keer bekeken
Update 08.63.00: TV+ App voor smartphones en tablets
Jasper van KPN
Moderator

KPN TV+ App [smartphone & tablet] Update februari #1 2025

KPN TV+ App 08.63.00

We hebben een nieuwe update uit voor de mobiele app (smartphone & tablet) op iOS en Android. Met deze update wordt het casten verbeterd en zitten andere verbeteringen.

Wat zit er in

iOS

• Verbeteringen voor casten
  • Nederlandse versies van films in Pathé Thuis zijn makkelijker te kiezen
    Bij het kiezen van een film die ook beschikbaar is in het Nederlands krijg je direct de keuze om een taal te kiezen

Android

• Verbeteringen voor casten
  • Pop-up bij het verbinden met Chromecast toegevoegd op Samsung apparaten
    Als je verbinding maakt met Chomecast krijg je de vraag met het verzoek om batterij op “onbeperkt” te zetten
  • Nederlandse versies van films in Pathé Thuis zijn makkelijker te kiezen
    Bij het kiezen van een film die ook beschikbaar is in het Nederlands krijg je direct de keuze om een taal te kiezen

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.63.00 is gestart. Vanaf nu worden updates binnen de komende dagen voor iedereen beschikbaar. Als je automatische updates aan hebt staan zal de app automatisch worden bijgewerkt uit de Play Store of Apple Store.

Hoe controleer ik welke versie van de TV+ App heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

• Ga naar profiel
  • Instellingen (tandwiel rechtsboven)
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

15 reacties

nog steeds geen kp app voor google tv

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16104 reacties
  • 6 februari 2025

Dit gaat over de mobiele app ​@WesleydeKeizer, dit staat los van de Smart TV app. In de update daarover is uitgelegd dat dat geleidelijk gaat.

In dit topic hebben we het alleen over de mobiele app.

wjb
Superuser
  • 74427 reacties
  • 6 februari 2025

Ik heb deze vraag ook tijdens de bèta test gesteld maar helaas geen antwoord op gekregen.

Waarom moet op een Samsung de batterij op “onbeperkt” gezet worden als er gecast gaat worden?

PeterG
Superuser
  • 60878 reacties
  • 6 februari 2025

Die instelling is in mijn Samsung a40 onder 'batterij' ook nog eens nergens te bekennen. 

wjb
Superuser
  • 74427 reacties
  • 6 februari 2025
PeterG schreef:

Die instelling is in mijn Samsung a40 onder 'batterij' ook nog eens nergens te bekennen. 

Ook niet onder apps bij de TV+ app want deze instelling zou per app moeten zijn?

Op mijn Xiaomi tablet zie ik dit als onderstaand...

...maar op een Xiaomi hoeft dit blijkbaar niet op "Geen beperkingen" gezet te worden. Waarom op een Samsung dan wel?

PeterG
Superuser
  • 60878 reacties
  • 6 februari 2025

Ah, daar kijk ik even. 

Alleen dit. Ik vermoed dat het dan achtergrond activiteit is bij mij.

Onder optimaliseren kan KPN TV namelijk niet eens gekozen worden. 

wjb
Superuser
  • 74427 reacties
  • 6 februari 2025
PeterG schreef:

Ik vermoed dat het dan achtergrond activiteit is bij mij.

Onder optimaliseren kan KPN TV namelijk niet eens gekozen worden. 

Op mijn Xiaomi tablet staan die opties onder “Batterijbesparing”. Ik heb overigens “Achtergrondactiviteit toestaan” uit staan en ook dan kan er gewoon gecast worden.

Ik hoop de ​@Kasper QA TV wellicht meeleest en wellicht voor opheldering kan zorgen. 

Forum|alt.badge.img+3
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • 106 reacties
  • 6 februari 2025
wjb schreef:

Op mijn Xiaomi tablet staan die opties onder “Batterijbesparing”. Ik heb overigens “Achtergrondactiviteit toestaan” uit staan en ook dan kan er gewoon gecast worden.

Ik hoop de ​@Kasper QA TV wellicht meeleest en wellicht voor opheldering kan zorgen. 

Soms heeft de app moeite met verbinden of verbinding houden met chromecast. Dat kan dan komen door hoe Android omgaat met batterijbesparing. Bij ongeveer elke app staat die instelling op “Geoptimaliseerd” om batterij te besparen. Dat is voor de meeste apps ook voldoende, maar bijvoorbeeld bij chrome cast functies kan die optimalisatie problemen geven als je app op de achtergrond draait. Vandaar dat het dan beter is om de batterij op onbeperkt te zetten.

wjb
Superuser
  • 74427 reacties
  • 6 februari 2025
Kasper QA TV schreef:
wjb schreef:

Soms heeft de app moeite met verbinden of verbinding houden met chromecast. Dat kan dan komen door hoe Android omgaat met batterijbesparing. Bij ongeveer elke app staat die instelling op “Geoptimaliseerd” om batterij te besparen. Dat is voor de meeste apps ook voldoende, maar bijvoorbeeld bij chrome cast functies kan die optimalisatie problemen geven als je app op de achtergrond draait. Vandaar dat het dan beter is om de batterij op onbeperkt te zetten.

Maar dan ligt dat dus niet aan Android maar aan de combinatie Android en Samsung immers anders zou ik hetzelfde verwachten op mij Xiaomi MediaPad 5 en OnePlus Nord 4 en jullie geven deze pop-up blijkbaar alleen op Samsung apparaten. Ik heb dus nog niet echt een antwoord op mijn vraag.

En waar is die instelling dan te vinden op een Samsung telefoon want blijkbaar heeft ook ​@PeterG moeite die instelling te vinden.

Daarnaast is er tijdens het casten helemaal geen verbinding nodig tussen de telefoon en de Chromecast, je zou de telefoon zelfs helemaal uit moeten kunnen zetten.

Forum|alt.badge.img+3
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • 106 reacties
  • 7 februari 2025
wjb schreef:

Maar dan ligt dat dus niet aan Android maar aan de combinatie Android en Samsung immers anders zou ik hetzelfde verwachten op mij Xiaomi MediaPad 5 en OnePlus Nord 4 en jullie geven deze pop-up blijkbaar alleen op Samsung apparaten. Ik heb dus nog niet echt een antwoord op mijn vraag.

En waar is die instelling dan te vinden op een Samsung telefoon want blijkbaar heeft ook ​@PeterG moeite die instelling te vinden.

Daarnaast is er tijdens het casten helemaal geen verbinding nodig tussen de telefoon en de Chromecast, je zou de telefoon zelfs helemaal uit moeten kunnen zetten.

Je hebt gelijk dat er geen verbinding nodig is tijdens het casten. Het gaat meer om het maken van verbinding en als je na een tijdje terugkomt in de app dat dan de verbinding met Chromecast niet verloren is. Dat zal een stuk minder vaak gebeuren als je batterij op onbeperkt zet. 

De release verloopt geleidelijk over de komende week, dus niet iedereen heeft de nieuwe versie nog. Als je de nieuwe versie hebt op je samsung en je wil verbinden met chromecast, komt er een pop-up in beeld met de suggestie om je batterij op onbeperkt te zetten en een link naar deze instelling. 

wjb
Superuser
  • 74427 reacties
  • 7 februari 2025

@Kasper QA TV, En helaas nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Dus nog maar een keer ... Waarom wel op een Samsung en niet op een apparaat van andere makelij?

PeterG
Superuser
  • 60878 reacties
  • 8 februari 2025

Ik ben niet gewend er zo lang na de aankondiging op te wachten. 

Hier nog steeds 08.61.00 en geen update klaarstaan in de Play Store. 

Hopelijk loopt het nog.

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16104 reacties
  • 10 februari 2025

Het wordt vanaf deze update verspreid over enkele dagen ​@PeterG, het kan zijn dat de update inmiddels geïnstalleerd is, of spoedig gebeurt. 

PeterG
Superuser
  • 60878 reacties
  • 10 februari 2025

Nog steeds niks. Meld me eventueel woensdag weer. 

(geplaatst 10/2 om 12:18)

wjb
Superuser
  • 74427 reacties
  • 10 februari 2025

Op zowel mijn Xiaomi tablet als mijn OnePlus Nord 4 is de TV+ app geüpdate.

Ik moest op beide wel even handmatig naar updates zoeken.

*