Sinds enige tijd gebruiken we onze eigen router voor (glasvezel)internet, maar ik krijg VOIP nog steeds niet aan de praat. Ik maak gebruik van de gegevens op de pagina die KPN aanbiedt, maar ik weet niet zeker welke gegevens ik waar moet invullen op de Yealink pagina. Bij alle pogingen krijg ik tot nu toe “Register Failed”
Ik heb na lang zwoegen eindelijk succesvol een SIP wachtwoord aangemaakt (kon alleen terwijl ik verbonden was met de ExperiaBox). Die is nu weer ontkoppeld.
Ik maak gebruik van een Netgate router met pFsense erop. VLAN6 werkt (want internet werkt).
In de bijlage een overzicht van de register gegevens. Ik heb hier al lekker in zitten te prutsen. Maar krijg het niet aan de praat.
Ik vraag me af:
- of ik ergens het telefoonnummer moet invullen
- of ik niet nog iets moet port forwarden of een andere instelling in de router moet wijzigen?
- Display Name zou volgens een Google zoektocht het caller ID moeten zijn. Dus wat in beeld komt bij anderen. Geen idee of ik daar iets mee moet.
- Welke server vul ik waar in? ims.imscore.net is de Registrar, maar niet Register Name?
- Is de SIP server hetzelfde als die ims.imscore.net of moet ik daar dezelfde als bij de Proxy invullen?
- Is de outbound-proxy noodzakelijk?
- Ik gok dat ik de User Name correct heb ingevuld? (nu even met xxxxxx)
Ik hoor het graag als er meer gegevens nodig zijn.