Sinds mijn KPN Box 12 midden oktober een software update heeft gekregen werken mijn Super Wifi 1 punten niet meer goed. De lampjes branden constant groen maar regelmatig heb ik geen verbinding met het internet meer via Wifi. Uit- en aanzetten van de boosters lost dat probleem op maar dit is uiteraard niet de bedoeling.
Ik heb al de volgende stappen ondernomen:
- Reset van modem
- Wifi boosters opnieuw geinstalleerd
- Gebeld met klantenservice. Zij gaven aan het probleem te herkennen na update van de de Box 12 met de zogenaamde Soft at home update. Bij mensen met de Super Wifi 1 had deze update niet plaats moeten vinden. Klantenservice had twee suggesties:
- Update de software van het modem met de laatste software. Dit heb ik gedaan maar lost het probleem niet op
- Instellen van gebruik Wifi 5 zodat Wifi 6 niet gebruikt wordt. Ook dit lost het niet op
KPN, graag verneem ik wat jullie kunnen doen om dit probleem op te lossen. Ik zie twee logische oplossingen. Ten eerste kan de software update teruggedraaid worden? Ten tweede, kunnen jullie mijn Super Wifi 1 omruilen voor Super Wifi 2? Deze laatste optie kwam ik op het forum tegen want ik ben niet de enige met dit probleem. Dit kost mij inmiddels al veel tijd en irritatie en ik wil dat dit snel wordt opgelost.
Ik hoor graag van jullie