Al lange tijd probleemloos KPN in huis, alle mobieltjes, twee x 4k TV, pluspakket sportpakket, 1Gb internet Box12, drie SuperWiFi's en vaste telefonie aanwezig.
Plaatsing, BOX12 beneden vrij in de gang in het midden van ons huis dus niet ín de meterkast, twee bedrade SuperWiFi punten op de eerste verdieping, de eerste aan de voorzijde en de twede aan de achterzijde, de derde staat op zolder (daar wordt ook gewerkt).
Huishouden bestaat uit twee veel thuis werkende ouders (al voor en dus ook na het Corona thuiswerken advies) een studerende zoon van 17 en twee bijna brugklassers, kortom werkend bedraad thuisnetwerk incl voldoende WiFi dekking is geen luxe..... Ieder een eigen PS4, gsm, laptops én pc's, Google smart apparaten, 4x nest audio, drie x chromecast incl een ultra, drie smart tv's, Nintendo's, verlichting veelal via Hue een NAS en wss vergeet ik nog het eea los van de switches over cat6 door het huis.
Mijn verbazing was dus groot dat ik overdag en in de avonduren zie dat de laatste dagen de WiFi gewoon wegvalt en de snelheid aanzienlijk afneemt naar snelheden anno 2009 en m'n eigen 4g en 5g aanspringen, welliswaar kort maar dat is voorheen nooit gebeurd. Ook de mijn KPN app en de router beheer omgeving werkt voor geen meter meer, loop dus zo'n beetje dagelijks een rondje wifi versterkers te resetten. Uiteraard heb ik de WiFi manager al ingezet maar daar komt enkel een monteur uit.... En als ik geen wifi heb kan de app het ook niet starten.…
Mijn vraag is dan ook tweeledig, (1) aangezien wij blijkbaar niet de enige zijn na een forse investering in hulpmiddelen, of dit in afzienbare tijd weer stabiel gaat worden zoals het de afgelopen jaren was, óf (2) is er of komt er een mogelijkheid voor jullie vaste en tevreden klanten met uitgebreide maar zeker ook die met de kleine pakketten om hun huidige witte WiFi 5 punten als coulance in te nemen en te vervangen door de nieuwe WiFi 6 punten. Kunnen wij weer stabiel vooruit want daar gaan we toch naar toe aangezien KPN de box12 inmiddels heeft voorzien van deze mogelijkheid maar mijn 3 witte SuperWiFi's ondersteunen dit niet, helaas.
Lang verhaal, strekking is, fijn dat jullie updaten, vernieuwen en bij de tijd blijven, alleen. Deze x is het alleen echt niet goed gegaan bij ons......ik ben geen klager, werk zelf ook in de ICT, maar we hebben r nu echt wel last van, vooral omdat we dit niet herkennen sinds we 'lid' van KPN zijn!
Ben benieuwd hoe jullie hierin staan,
Groet J.