Skip to main content
Vraag

Verzoek: kan het woordje 'spam' verwijderd worden wanneer ik iets als niet-spam markeer?

• June 1, 2026
  • 2 reacties
  • 7 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Ik schrijf het (hoewel elke vezel in mijn lijf zegt: zinloos, er wordt toch niets mee gedaan!):

Als je mail, die onterecht als spam is gemarkeerd, als zijnde geen-spam markeert, wordt die weliswaar teruggezet naar postvak-IN, maar het woordje [SPAM]  wordt niet verwijderd. Heel vervelend!

Laat dat woordje spam toch automatisch weghalen als de mail als geen-spam gemarkeerd wordt.

Er wordt overigens sowieso veel mail als spam gemarkeerd die dat niet is. Ook na herhaaldelijk markeren als geen-spam.

2 reacties

JanD
Superuser
  • June 1, 2026

Beste ​@midegi als je mail krijgt die volgens jou geen spam is, dit gewoon als veilig blijven markeren, als maar genoeg mensen dit doen, daar ‘leert’het spamfilter van totdat op een gegeven moment de mail gewoon in het IN-vak komt.

Wat is er vervelend aan dat het woordje spam in de titel blijft staan?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 1, 2026

Gewoon irritant dat het blijft staan.

Allervervelendst is bovendien: wanneer je zo’n bericht beantwoordt en er niet aan denkt zelf dat woordje weg te halen. Gebeurt mij vooral wanneer ik het na het markeren als geen-spam direct beantwoord.