Skip to main content
Vraag

Geen bevestiging van overstap ontvangen

• June 2, 2026
  • 10 reacties
  • 42 keer bekeken

Op 15 mei ben ik naar andere provider overgestapt. Van nieuwe provider heb ik een sms gekregen dar mijn mobiel nummer wordt morgen (3 juni) overgedragen.

Maar sinds nu heb ik geen enkel bericht of email van KPN gekregen. 

Ik kreeg een email dat ivm kosten verhoging kan kosteloos overstappen, daarom heb ik dat gedaan. Maar nu ben ik bang dat het zal verkeerd verlopen. 

Ik heb paar keer KPN gebeld en ze zeiden dat alles komt goed, maar dat info heb ik niet ,,op papier" staan. En ook tijdens het bellen reactie was ,,hmmm ik zie dat het iets niet goed is" maar wat heb ik niet gehoord, alleen dat ,,het komt goed"..

Wat moet ik doen om niet bang voor morgen zijn? 

10 reacties

JanD
Superuser
  • June 2, 2026

Beste ​@Ruta even met KPN helpdesk contact opnemen om e.e.a. kort te sluiten.

Ook geen enkele mail of anderssoortige correspondentie? Dat zou dan vreemd zijn.

Forum|alt.badge.img+16
  • June 2, 2026

Hier heb ik dit ook niet gehad behalve een overstap datum van Vodafone. Ga er vanuit dat het mailtje komt op het moment dat het nummer is overgenomen, meestal gaat het dan wel automatisch omdat je abonnement dan stopt ​@Ruta.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 2, 2026

Beste ​@Ruta even met KPN helpdesk contact opnemen om e.e.a. kort te sluiten.

Ook geen enkele mail of anderssoortige correspondentie? Dat zou dan vreemd zijn.

Nee, helemaal niks.

Contact op telefoon heb ik opgenomen. Maar ook over dat gesprek heb ik niks.. Ik ben bang dat op telefoon zeggen ze dat het goed komt en later zal ik dubbel betalen of helemaal geen nummer hebben...

JanD
Superuser
  • June 2, 2026

Heb je wel van de overstapservice gebruik gemaakt of alles zelfstandig geregeld? ​@Ruta 

Op het moment dat je je aanmeldt bij de nieuwe provider i.c.m. de overstapservice krijg je meteen van KPN een mail in de trent van jammer dat je ons gaat verlaten en dat de nieuwe provider bla bla bla.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 2, 2026

Hier heb ik dit ook niet gehad behalve een overstap datum van Vodafone. Ga er vanuit dat het mailtje komt op het moment dat het nummer is overgenomen, meestal gaat het dan wel automatisch omdat je abonnement dan stopt ​@Ruta.

Ik hoop het... Morgen zal ik dat zeker weten. Maar ik vind vreemd dat ik kan dat niet zien in mijn kpn of emails...

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 2, 2026

Heb je wel van de overstapservice gebruik gemaakt of alles zelfstandig geregeld? ​@Ruta 

Op het moment dat je je aanmeldt bij de nieuwe provider i.c.m. de overstapservice krijg je meteen van KPN een mail in de trent van jammer dat je ons gaat verlaten en dat de nieuwe provider bla bla bla.

Overstapservice van vodaphone. Dus van daar die onrust. Helemaal niks van kpn, geen email geen sms, niks..

JanD
Superuser
  • June 2, 2026

Ik hoop het... Morgen zal ik dat zeker weten. Maar ik vind vreemd dat ik kan dat niet zien in mijn kpn of emails...

Inderdaad.

• Wijsgeer
  • June 2, 2026

@Ruta, net als ​@Chrizziey ben ik ook vrij recentelijk overgestapt via de overstapservice van de nieuwe mobiele provider. Van KPN kreeg ik ook geen enkele mail, SMS of ander bevestigingen maar alleen van de nieuwe provider. Dit ging achteraf allemaal goed, ook bij KPN. In de MijnKPN app was mijn mobiele nummer weg en zag ik ook een juiste eindfactuur. Ik vond het ook vreemd maar uiteindelijk dus geen problemen gehad, sterker nog, de portering ging die dag heel soepel.

Forum|alt.badge.img+16
  • June 2, 2026

KPN mailt vaak pas als het abonnement beëindigd is. Destijds toen ik een uitstapje naar een oranje provider had gemaakt hoorde ik ook niks van KPN tot het moment dat mijn abonnement is overgenomen. Het is een beetje en overstapservice ding dat je pas wat hoort op het moment dat het proces afgerond is. 

JanD
Superuser
  • June 2, 2026

Dan is de communicatie vanuit KPN bij het overstappen van een thuisabo naar elders heel anders is mijn ervaring ​@Chrizziey , ​@Edu2020 en ​@Ruta