Skip to main content
Beantwoord

Kan abonnement niet opzeggen terwijl ik verhuis naar een adres waar al KPN is

• May 30, 2026
  • 10 reacties
  • 51 keer bekeken

Ik wil mijn teleurstelling uitspreken over het beleid van KPN rondom verhuizingen.

Door mijn verhuizing kom ik te wonen op een adres waar al een actief KPN-abonnement aanwezig is van mijn partner. Hierdoor heb ik geen enkele behoefte meer aan mijn eigen abonnement en kan ik er feitelijk geen gebruik meer van maken.

Tot mijn verbazing krijg ik te horen dat ik het abonnement niet kosteloos kan beëindigen omdat de contractduur nog niet is verstreken. Dat betekent dat ik nog maanden moet betalen voor een dienst die ik niet nodig heb en niet gebruik.

Ik begrijp dat er contractuele afspraken bestaan, maar ik vind het onredelijk dat er geen redelijke oplossing wordt aangeboden voor klanten die aantoonbaar verhuizen naar een adres waar al een KPN-aansluiting aanwezig is. In mijn situatie levert dit uitsluitend dubbele kosten op zonder enig voordeel voor de klant.

Ik verzoek KPN daarom om deze situatie opnieuw te beoordelen en meer coulance te tonen voor klanten die door een verhuizing onbedoeld met dubbele abonnementskosten worden geconfronteerd.

Ik ben benieuwd hoeveel andere klanten tegen hetzelfde probleem aanlopen en hoop dat KPN haar beleid op dit punt klantvriendelijker maakt.

Beste antwoord door TDN

@Greggggg Je moet een afkoopsom betalen als jouw partner geen KPN abonnement heeft. Als beide wel een KPN abonnement hebben, kan je zonder afkoopsom (wel 1 maand extra betalen) opzeggen

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/samenwonen/doorgeven

10 reacties

• May 30, 2026

Beste ​@Greggggg zie ondersataande link voor aanvullende info en hulp:

Verhuizen en samenwonen met beiden een KPN abo

Succes

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 30, 2026

Dank je wel Jan maar het probleem is ik Moet overgebleven abonnement in één keer aan hun betalen dus bijvoorbeeld ik heb nu nog een jaar dat betekent dat ik ongeveer 12 x € 60 dat is € 720 betalen aan KPN omdat ik ga verhuizen samenwonen dat is toch niet eerlijk is toch niet menselijk zo ga je toch niet met klanten om. ik zal nooit meer bij KPN abonnement nemen en ook iedereen die bij KPN wil zal ikslecht advies geven omdat ze zo omgaan met hun klanten Waar ze jaren lang aan hebben verdiend acht jaar lang

rvk01
Slimmerik
  • May 30, 2026

Hier ben ik inderdaad ook verbaasd over. Maar hier staat inderdaad dat als je gaat samenwonen en je zit nog onder contract, dat ze de resterende maanden in rekening brengen. 

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/samenwonen

Vraagje. Dit het bestaande contract op het nieuwe adres ook nog vast? Misschien kun je die opzeggen en wel verhuizen.

Plus... hebben jullie op een van de twee contracten onlangs de mail over wijziging van voorwaarden gekregen? Zoja, dan staat daar een datum in (meestal 30 dagen tot na ontvangst van die mail, bij mij tot 10 juni) waarin je 'contractvrij' bent en kosteloos op kunt zeggen. Dat zou je dus bij een van de twee contracten direct kunnen doen (hou wel die datum in de gaten want daarna blijf je in je contract zitten).

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 30, 2026

@Greggggg Je moet een afkoopsom betalen als jouw partner geen KPN abonnement heeft. Als beide wel een KPN abonnement hebben, kan je zonder afkoopsom (wel 1 maand extra betalen) opzeggen

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/samenwonen/doorgeven

rvk01
Slimmerik
  • May 30, 2026

En als je binnen de 30 dagen van mijn genoemde mail zit (wijziging voorwaarden dus 30 dagen contractvrij) dan heb je geen opzegtermijn. Spit je mail archief dus even door 😉

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 30, 2026

Ja, ik moet dus Ongeveer € 720 gaan betalen voor iets wat ik niet ga gebruiken gewoon voor lucht dat is toch niet normaal zo ga je toch niet meer mensen om terwijl je zoveel geld verdient

• May 30, 2026

Beste ​@Greggggg heb je de reactie van ​@TDN  en ​@rvk01 wel gelezen en heb je mijn link wel goed gelezen?

Haal eerst eens diep adem en ga er dan even rustig voor zitten en begin bij de 1e reactie in jouw topic en ga dan door.

Paniekstemming is nergens voor nodig, is het veel te warm voor.😎

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 30, 2026

Ik begrijp dat je me wil helpen, maar ik heb zelfs de hele algemene voorwaarden door ChatGPT heen gehaald hier geen ontkomen aan en ik ben niet aan het paniek het is gewoon zo

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 30, 2026

Ik begrijp dat je me wil helpen, maar ik heb zelfs de hele algemene voorwaarden door ChatGPT heen gehaald hier geen ontkomen aan en ik ben niet aan het paniek het is gewoon zo

13.2 Tussentijds opzeggen

• Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren

Bij een bestaande KPN abonnement op je nieuw adres kan KPN je geen dienst aanbieden voor dit adres en dus zijn deze voorwaarden van toepassing.

Zie ook de verschillen tussen samenwonen met verschillende provider of allebei KPN

rvk01
Slimmerik
  • May 30, 2026

Lees de reactie van TDN hierboven even goed. Dus geen kosten behalve maand opzegtermijn als je beide KPN hebt. 

Wil je geen maand opzegtermijn, kijk dan even of je de mail gehad hebt met wijziging voorwaarden. Daar staat een datum in waarvoor je per direct op kunt zeggen (zonder maand opzegtermijn) zonder kosten.