Skip to main content
Vraag

Verkeerde betalingskenmerken gebruikt bij betaling factuur

• May 25, 2026
  • 9 reacties
  • 102 keer bekeken

Hallo

Wilde een factuur handmatig betalen, maar had na afloop gemerkt dat ik twee kleine fouten heb gemaakt bij de betaling . Het ingevulde klantnummer heeft 1 cijfer te veel en bij de factuurnummer 1 cijfer verkeerd. Het is wel vanaf mijn rekening betaald die ik altijd gebruik die eindigt met ….0598.

Klantnummer van mij eindigt met ….1159613 en het factuurnummer eindigt met ...115292 Hopelijk kunnen jullie de betaling herleiden via mijn bankrekeningnummer en alsnog corrigeren. Het gaat om een bedrag van 67,37 euro kpn/xs4all.nl op betaald op de KPN BV rekening.

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 25, 2026

Geen zorgen ​@Sarah 1965 als  de opgegeven nummers niet kloppen met de gegevens die kpn nodig heeft om de betaling te verwerken dan zal de betaling automatisch worden teruggestort. Let op dat je dan nog wel de faktuur moet betalen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 25, 2026

Heb de factuur al handmatig betaald, krijg ik dan een dubbele rekening van 67,37 euro?

Ik heb geen geldboompje waar ik eindeloos ruim 67 euro vanaf kan halen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 25, 2026

Kunnen jullie dan niet op rekeningnummer zoeken waar de betaling vandaan komt? Meestal kun je dan zien van wie het afkomstig is en dan koppelen aan de juiste klant en factuur.

Tenminste dat zou ik doen, maar wie ben ik.

• May 25, 2026

Kunnen jullie dan niet op rekeningnummer zoeken waar de betaling vandaan komt? Meestal kun je dan zien van wie het afkomstig is en dan koppelen aan de juiste klant en factuur.

Beste ​@Sarah 1965 het is een geautomatiseerd systeem, dus wat jij denkt werkt helaas niet zo.

• May 25, 2026

Een bankrekening koppelen aan een klant lijkt mij bij uitstek iets wat een computer kan doen.
Als dat je normale, bij de KPN al bekende banknummer is dan uiteraard.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Welkom op de community ​@Sarah 1965, goed dat je ons gevonden hebt om je vraag te stellen!

Ik snap dat het even spannend is op deze manier, en kan je gelijk gerust stellen dat je betaling in ieder geval niet ‘kwijt' zal raken. Als de gegevens van een betaling niet automatisch te verwerken zijn, dan zal een medewerker de ontvangen betaling bekijken en zal deze betaling alsnog gekoppeld worden aan jouw abonnement, omdat er via een bij ons bekend IBAN betaald is 😊

Precies dit dus 😁

Voor een eventuele volgende keer, wil ik nog even benoemen dat het ook mogelijk is om via onze website te betalen, op die manier hoef je niet zelf zoveel cijfertjes in te vullen: Betaal je nog te betalen factuur 

Ik hoop dat het zo duidelijk is, als je nog aanvullende vragen hebt, hoor ik ze uiteraard graag!

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 26, 2026

Heb vanochtend gebeld met KPN en is toch gelukt om via het banknummer mijn factuur te herkennen, is alsnog goedgekomen, zie nu in de KPN app staan dat hij betaald is.

• May 26, 2026

Mooi, fijn dat je het even laat weten hier.
Maar was het nodig dat je belde of was het inmiddels toch al wel automatisch goed gekomen ?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Heel fijn ​@Sarah 1965! Ik doe de aanname dat het automatisch goed is gekomen, maar mocht het toch anders zitten, dan horen we het graag 🙂