Skip to main content
Vraag

Spotify via KPN opzeggen lukt niet

• May 26, 2026
  • 5 reacties
  • 26 keer bekeken

Zoals vele berichten heb ik ondertussen mijn spotify bij KPN al maanden (al dan niet jaren) geleden opgezegd. Ik zit nu al een half jaar met de klantenservice te bellen over het feit dat mijn spotify nog steeds aan staat. Op de factuur verscheen dit eerst direct als spotify. Daarna als KPN pay, na dat werd uitgeschakeld staat het als online aankopen. Op dit moment ben ik al weer 3 maanden aan het wachten tot mijn "geëscaleerde" klacht wordt behandeld. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Ik wil mijn spotify gewoon opgezegd hebben, het kost me nu al maanden 13 euro per maand.

Ik heb alles al geprobeerd maar zal het voor de volledigheid nog benoemen:

Geen abbonement in mijnkpn account.

Geen entertainment dat aan staat.

Spotify geeft aan xs4all/kpn dus daar lukt niets

Factuur geeft het nu aan onder online aankopen (terwijl dit volgens de afdeling kpnpay volledig uit zou moeten staan) 

5 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Ferry R, welkom op de community. Als je het zelf niet meer kunt opzeggen via MijnKPN moet er verder gekeken worden inderdaad. Via de telefonische klantenservice kan er een melding worden aangemaakt om dat stop te laten zetten.

Als dat niet lukt of als je liever hebt dat ik er voor je naar kijk kan dat ook. Ik zie dat je al een aantal gegevens in je profiel hebt staan, maar niet genoeg om mee te kunnen kijken. Kan je daarvoor het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN nog toevoegen? Als je daarna een seintje geeft kan ik meekijken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 27, 2026

Hallo ​@Jasper van KPN,

De klantenservice melding loopt in totaal al iets van 6 maanden en op dit moment wacht ik nogmaals 3 maanden dus ik zou het inderdaad op prijs stellen als jij zou willen kijken.

Ik heb mijn 06 nummer en de laatste 3 cijfers van mn Iban toegevoegd

Jasper van KPN
Moderator

Dank je voor het aanvullen, ik snap dat je niet zo lang wilt blijven wachten. Ik heb gekeken en zie het inderdaad op de factuur staan als Online Aankoop, maar verder nergens. Ik heb er een melding voor je over aangemaakt, als ik daar een terugkoppeling op krijg laat ik je dat hier weten!

Jasper van KPN
Moderator

Ben ik weer ​@Ferry R, ik heb een terugkoppeling gekregen de facturatie van Spotify is stopgezet! Op de volgende factuur zal je het tot de datum van gisteren nog zien, daarna is het klaar. Laten we die factuur nog even afwachten voor de zekerheid, als het daar goed staat kunnen we dan kijken naar een correctie voor de afgelopen maanden waar het nog berekend was.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 29, 2026

Hoi ​@Jasper van KPN !

Ik weet niet hoe je het geflikt hebt maar mijn spotify premium is inderdaad opgezegd!

Iets wat al maanden bij de klantenservice niet lukte heb jij in 2 dagen voor me opgelost! Hartstikke bedankt!

Even de factuur afwachten inderdaad maar ik heb goede hoop