Skip to main content
Beantwoord

Wanneer kan ik een abonnement opzeggen n.a.v. aanpassing algemene voorwaarden?

• May 19, 2026
  • 4 reacties
  • 288 keer bekeken

De voorwaarden voor KPN Internet & Mobiel wijzigen. Nu wilde ik mijn contact opzeggen (en had dat al gedaan), maar kreeg een vervolgens een mail m.b.t. afkoopsom. Nu is de vraag: als ik mijn opzegging voor 1 juni 2026 laat weten, maar mijn nieuwe abonnement (en mijn huidige KPN-abonnementen) pas per 1 juli 2026 ingaan en dus per 1 juli KPN stopt, moet ik dan alsnog een afkoopsom betalen? Of valt dit onder opzeggen i.v.m. niet akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden (alleen vanwege doorlooptijd nieuwe provider & overgang mobiel + internet is daar gewoon even voor nodig).

Oftewel, ook al gaat mijn nieuwe abonnement niet in voordat de nieuwe voorwaarden ingaan, maar mijn opzegging is wel VOOR die tijd bekend bij KPN, moet ik dan alsnog een afkoopsom betalen?

Beste antwoord door Alex van KPN

Ik begrijp het nu. Wat je zegt klopt. Het moment waarop een overstapverzoek wordt ingediend is leidend.
Kortom: als in de communicatie staat dat je uiterlijk tot en met 31 mei 2026 kunt opzeggen of overstappen zonder afkoopsom, dan ben je op tijd wanneer je het verzoek uiterlijk op 31 mei 2026 bij ons binnen is.

4 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@r.trebor, welkom allereerst bij onze community. 

De regel is dat je 1 maand de tijd hebt om op te zeggen nadat je van ons bericht hebt gepast over de aanpassing. Ik lees echter ook dat jij dus een lopende bestelling hebt voor een mobiele abonnement die nog niet is ingegaan, begrijp ik dit goed? Dan praat je over een annulering van een bestelling. 

Wanneer heb je deze bestelling geplaatst?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 19, 2026

Hi ​@Alex van KPN, bedankt voor de vlotte reactie! Met mobiel bedoelde ik dat ik zowel een mobiel als internet contract heb lopen bij jullie. Voor beide wijzigen de voorwaarden komende maand.

Nog even ter check: ik heb 1 maand om op te zeggen, maar de opzegdatum hoeft niet binnen dezelfde maand te liggen toch?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 19, 2026

Ik begrijp het nu. Wat je zegt klopt. Het moment waarop een overstapverzoek wordt ingediend is leidend.
Kortom: als in de communicatie staat dat je uiterlijk tot en met 31 mei 2026 kunt opzeggen of overstappen zonder afkoopsom, dan ben je op tijd wanneer je het verzoek uiterlijk op 31 mei 2026 bij ons binnen is.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 19, 2026

Met mobiel bedoelde ik dat ik zowel een mobiel als internet contract heb lopen bij jullie

Voor nog meer duidelijkheid:

per abo soort krijg je een mail, dus met 1 mail kun je niet zowel je thuisabo als je mobiele abo opzeggen binnen de in de mail gestelde termijn. ​@r.trebor 

Â