Skip to main content
Vraag

4 mManden wachten op glasvezelaansluiting, nul communicatie

• May 30, 2026
  • 2 reacties
  • 23 keer bekeken

Ik heb eind Januari besloten om over te stappen van Ziggo naar de glasvezel van KPN. De glasvezel kabel ligt al tegen de gevel aan en moet alleen naar binnen worden gebracht zodat ik een aansluiting in de meterkast krijg. 
In het begin liep alles voorspoedig, de aannemer kwam de week daarop al langs voor de schouw en gaf aan dat hij waarschijnlijk maar een uurtje werk zou hebben voor de aansluiting en dat hij de offerte bij KPN Netwerk ging indienen.
Hierna is er vrijwel niets meer gebeurd, ik heb 2.5 maand geleden nog contact kunnen krijgen met KPN Netwerk via de mail en toen gaven ze aan dat de offerte van de aannemer nog moest worden goedgekeurd door KPN Netwerk. Hierna was het stil en werd en niet meer gereageerd op mijn vragen.
Bellen heeft geen zin want je wordt doorgestuurd naar een formulier (waar ze niet op reageren).
Ik heb een maand geleden nog contact gehad met de gewone KPN helpdesk en die konden niet veel meer doen als de aanvraag opnieuw laten beoordelen door KPN Netwerk in de hoop dat weer schot in komt. Maat het is sinds dien weer volledig stil en er is nul communicatie van KPN Netwerk.

Is het normaal dat dit zo lang duurt? Ik begin serieus spijt te krijgen van mijn overstap en misschien is het maar beter om bij Ziggo te blijven :(         

2 reacties

• May 30, 2026

Beste ​@LennertK wat zegt de postcodecheck op je adres, glasvezel (bijna) beschikbaar of niet?

Indien wel beschikbaar, KPN bellen via 0800 0402 en vragen om een migratie van koper naar glas, dan wordt e.e.a. in werking gezet.

Succes.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 30, 2026

Hi ​@JanD,
De postcodecheck geeft aan dat glasvezel beschikbaar is en kan worden aangesloten. Meerdere buren zijn inmiddels ook aangesloten, dat is het probleem ook niet. 
Ik heb geen koperaansluiting van kpn dus het is geen migratie, ik heb een nieuwe glasvezelaanvraag gedaan.
Het probleem lijkt te zijn dat het aanvraag proces bij KPN Netwerk helemaal vast zit en er niet met KPN Netwerk gecommuniceerd kan worden.