Skip to main content
Vraag

Aansluitdatum glasvezel schuift steeds op

• April 23, 2026
  • 18 reacties
  • 219 keer bekeken

Jorn03
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1

Afgelopen 13 april is Hanab in opdracht van KPNNetwerk langsgeweest bij ons voor de aanleg van glasvezel. We hebben een gesplitste bovenwoning, dus vandaar dat er een extra glasvezel gelegd moest worden voor ons. Op 13 april is dit afgerond en is de FTU geplaatst, de monteur van KPNNetwerk die erbij was vertelde me dat de aansluiting binnen 48 uur actief zou moeten zijn en er diensten over geleverd konden worden.

Ik had een tijd daarvoor al een abonnement afgesloten i.v.m de actie met de PS5. Deze kon natuurlijk nog niet aangesloten worden omdat we geen glasvezel hebben, en DSL ligt er ook niet. Daarom werd de aansluitdatum continu verplaatst, wat te begrijpen was.

Nu heeft KPNNetwerk de glasvezel opgeleverd, en wordt de aansluitdatum nog steeds verplaatst. Via de klantenservice kom ik niet verder want "die kunnen net zoveel zien als wat ik zie”, en KPNNetwerk heb ik ook al gebeld, die zeggen dat alles in orde is en goed is opgeleverd op ons adres.

Wie kan ons helpen wat we nu verder moeten doen? We hebben nu een noodpakket ontvangen, dat werkt gelukkig prima, maar we zouden graag z.s.m op glasvezel over willen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Jorn Meijs

18 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 27, 2026

Welkom op de community ​@Jorn03, hoewel de aanleiding minder leuk is ☹️ Wat ontzettend vervelend dat er ergens iets mis loopt met je aansluiting en dat de einddatum steeds verplaatst wordt.

Aangezien je gegevens zijn ingevuld in je profiel, heb ik even meegekeken naar je aansluiting. De aansluiting van je woning naar onze wijkcentrale is in orde, dat stuk is dus helemaal klaar. Helaas is er nog sprake van een belemmering in de wijkcentrale, waardoor jouw aansluiting dáár nog niet in orde gemaakt kan worden. De leverdatum schuift steeds naar voren, omdat het probleem daar nog niet opgelost kan worden. Ik zie nu de verwachting staan dat hier op 11 mei maar over bekend zal zijn. Dat duurt helaas nog even, en de kans bestaat dat er vóór 11 mei schot in de zaak komt, maar ik verwacht eerder dat het ook echt 11 mei gaat worden. Mocht je in tussentijd iets van ons horen waar je vragen over hebt, stel ze dan gerust. Verder stel ik voor dat we op 12 mei weer contact hebben, ik hoop dat je verbinding het dan doet en anders kijk ik even verder!

Jorn03
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 1, 2026

Hi Maja,

Dat is in ieder geval al fijn om te horen, dan weet ik dat het niet voor niks wordt verschoven. 

Voor nu kunnen we met het noodpakket wat we hebben gekregen gelukkig wel even vooruit en dan kijken we 12 mei inderdaad even verder.

Alvast bedankt!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Mooi om te horen dat jullie nog wel even vooruit kunnen met het noodpakket ​@Jorn03! Wij spreken elkaar weer op de 12e 😊

Jorn03
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 13, 2026

Hi,

Inmiddels is het 11 mei geweest, en ik heb nog steeds niks gehoord. Het duurt me allemaal wel lang nu. Kunnen jullie iets hierin zien of doen?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Het lijkt er op het eerste gezicht op dat het leveren weer uit is gesteld ​@Jorn03 🙁 Ik ga jouw situatie voorleggen aan iemand die er even iets dieper in kan duiken!

Jorn03
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2026

Dat is fijn, dankjewel! Ik heb gister nog contact gehad met de klantenservice en die zeiden dat het aansluiten vanaf 20 mei mogelijk zou zijn, maar nu is het weer uitgesteld. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen en zorgen dat dit wordt opgelost, en we snel over kunnen op glasvezel.

Alvast bedankt!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Er zit schot in de zaak ​@Jorn03, er is een verzoek doorgezet naar een achterliggende afdeling waar ze gaan kijken of het uitstel nog terecht is of dat ze dit nu af kunnen gaan ronden. Het is me niet helemaal duidelijk of ze contact met jou op gaan nemen of dat er een terugkoppeling mij kant op gaat. Zullen we afspreken dat we elkaar op de hoogte houden als we wat horen?

Jorn03
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 16, 2026

dat zou heel fijn zijn! als ik meer hoor dan zal ik dat hier delen, hopelijk kan er snel iets geregeld worden zodat we worden aangesloten. Alvast bedankt!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik zie dat er gisteren contact met je op is genomen ​@Jorn03, maar dat ze nog geen goed nieuws voor je hebben. Heel jammer, maar ik krijg nu wel het gevoel dat ze het vanaf nu in de gaten houden!

Jorn03
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 19, 2026

Ja klopt inderdaad! Ze hebben me verteld dat ze op de aannemer aan het wachten zijn, en ze gaan als ze 26 mei nog niks hebben gehoord er pas achteraan. Dat is wel vervelend maar ik hoop dat het daarna opschiet. We wachten nog af..

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wel hinderlijk, steeds opnieuw moeten wachten 🙁Gaat het nog goed met het noodpakket? Als de data daarvan op dreigt te raken, dan kunnen jullie meer data aanvragen, was dat al duidelijk?

Jorn03
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 22, 2026

Dat was inderdaad al duidelijk en we hebben ook de optie om dit zelf te doen via volg je storing.

Ik hoorde na de zoveelste keer bellen naar de klantenservice dat ze in de wijkcentrale onze kabel nog niet konden aansluiten, in verband met iets van een storing daar, en dat ze dat vandaag (vrijdag 22-05) opnieuw zouden proberen, en me hierover op de hoogte zouden brengen. Helaas heb ik weer niks gehoord. Ik zou graag willen dat dit opgelost wordt anders ben ik echt genoodzaakt om naar een andere provider opzoek te gaan, ik krijg het idee dat kpn hierin echt gigantisch tekort schiet en ze het totaal niet serieus nemen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Jammer om te horen ☹️ Ik ga opnieuw navraag doen ​@Jorn03 

Jorn03
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2026

Dat zou heel fijn zijn! Tot nu toe nog steeds geen resultaat en het blijft stil vanuit KPN. Dus als jij meer te weten kan komen dan hoor ik het graag :)

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb nog geen reactie ontvangen, en waag nog een poging!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Dit zou wel eens een poosje kunnen gaan duren ​@Jorn03 ☹️

Op het moment is er niet een goed werkende poort beschikbaar in de wijkcentrale horend bij jouw aansluiting. Dat houdt in dat je fysiek niet aan te sluiten bent nu. Het is nu wachten tot er iets aangepast kan worden in de centrale (reparatie/mogelijk bijplaatsen) of dat er iemand een abonnement via onze lijn opzegt. Het kan zijn dat dit volgende week gebeurt, maar het kan net zo goed zijn dat dit nog weken of in het slechtste geval maanden op zich laat wachten. Niet direct goed nieuws dus, ik had je graag wat anders verteld. 

Bij alle andere providers die via onze lijn leveren loop je tegen hetzelfde probleem aan, als je toch graag over wil stappen dan zal dat een provider moeten worden die niet via onze netwerk levert. Maar daarbij zal denk ik ook nog een aansluiting moeten worden aangelegd in verband met de splitsing van de woning?

• Topper
  • May 29, 2026

@Maja van KPN complimenten voor je uitleg en toelichting, dat is ten minste een duidelijk verhaal. Ging dat maar veel vaker zo.

Jorn03
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2026

Dat is inderdaad heel jammer om te horen, maar dan weet ik wel waar ik aan toe ben, dan kan ik voor nu even kijken naar een oplossing via het mobiele netwerk, die wat sneller is als het noodpakket van kpn. Ik begreep daarnaast ook dat ze bij het noodpakket de snelheid bewust bedrukken om te voorkomen dat het netwerk voor mobiele klanten overbelast wordt. Die snap ik natuurlijk helemaal, maar zou hier bijvoorbeeld in dit geval een uitzondering voor gemaakt kunnen worden of is dat niet mogelijk?

In ieder geval bedankt voor de moeite en we gaan hopen dat het zo snel mogelijk wordt opgelost!