Skip to main content
Vraag

Glasvezel nog niet aangesloten, aannemer heeft geen opdracht.

• May 29, 2026
  • 2 reacties
  • 31 keer bekeken

Omdat de link in de emailĀ 'afspraak verzetten' niet het gewenste resultaat had, heb Ik (uitgebreid..) telefonisch contact hierover gehad. Eerst 2x gebeld met KPN Netwerk, pas de tweede keer kon ik doorverbonden worden met de uitvoerende aannemer (Hanab). Blijkt dat zij voor mijn adres geen 'ticket' of opdracht hebben. Hun vraag is of KPN alsnog een ticket hiervoor kan maken zodat de glasvezel bij mij naar binnen kan worden aangelegd.

Ā 

Overigens vind het wel vreemd dat ik min of meer gedwongen word (als je internet wilt behouden) om dit te laten plaatsvinden. Ik heb er niet om gevraagd. Wat als je alleen een telefoonaansluiting hebt zonder internet en dit netwerk stopt ermee? En wanneer stopt het ā€˜oude’ netwerk dan echt?

2 reacties

• Topper
  • May 30, 2026

Ach dit herken ik, bij mij thuis hebben ze ok pogingen tot installatie van glasvezel gedaan, dat lukte niet, hele tijd niets gehoord, en dacht laat maar gaan, maar later toch maar zelf een poging gedaan om het op gang te krijgen, toen kreeg ik ok als reactie ā€œwe hebben geen opdracht van KPNā€. Je zou zeggen je probeert de boel aan te sluiten en als het niet lukt ga je door tot het wel lukt, en in ieder geval communiceer je er over. Maar dat laat dus te wensen over. Uiteindelijk na wat e-mail verkeer werd ik gebeld en werd me dus verteld dat er geen opdracht meer open stond, en dat kon je weer activeren door bij KPN klantenservice een glasvezelupgrade aan te vragen. KPN zet er dan een bestelorder in waarna de boel weer op gang komt. Ik zat toen, en nog, in MIJN KPN al in een soort van voor migratie richting glasvezel, waardoor ik ook een glasvezel internetsnelheid Ā kon kiezen. Dat heeft ook tot gevolg dat er een glasvezel order volgt. Niks is doen is ook een optie denk ik en wachten tot KPN zelf in de lucht komt als ze je echt van het oude (koper) netwerk willen halen.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 30, 2026

Hoi ​@SupraMKIVĀ 

Je kunt beter evenĀ een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je op een moment dat jou het uitkomt.
Of Ā direct bellen met het gratis nummer van de KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.