Skip to main content
Vraag

Glasvezelkabel is kapot gegaan bij graafwerkzaamheden

• June 1, 2026
  • 6 reacties
  • 34 keer bekeken

Op 12 mei is de glasvezel kabel door een aannemer bij ons in de straat stuk getrokken bij graafwerkzaamheden ten behoeve van de verzwaring van het elektriciteitsnet. Tot op heden is deze nog steeds defect en vrees ik dat de aannemer de sleuf straks dicht zal gooien terwijl de kabel nog stuk is. Ik heb meerdere malen met Kpn gebeld, en deze geven aan dat de kabel niet gerepareerd gaat worden omdat wij nog geen klant zijn. Ze gaan dus wachten met repareren totdat we de stap naar glasvezel gaan maken. Dit kan dus zomaar in de winter zijn en dan zal er een kpn monteur de grond weer moeten open graven terwijl dat nu geregeld had kunnen worden. Dit lijkt mij omslachtig. Ben benieuwd of ik via deze weg nog iets in beweging kan zetten.

6 reacties

JanD
Superuser
  • June 1, 2026

Beste ​@Rogier_de_S de enigste manier om de boel in beweging te krijgen is dus een abo te nemen bij een provider die capaciteit bij KPN huurt of bij KPN zelf.

Het is blijkbaar geen hoofdleiding, anders hadden meer mensen in jouw naaste omgeving er last van gehad.

Hoe weet je trouwens dat die kabel voor jouw adres bestemd is, die kapot getrokken is?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 1, 2026

Omdat het recht voor mijn deur is, exact het traject wat ze hebben afgelegd bij de aanleg en er geen enkel ander huis in de buurt staat. 

JanD
Superuser
  • June 1, 2026

Omdat het recht voor mijn deur is, exact het traject wat ze hebben afgelegd bij de aanleg en er geen enkel ander huis in de buurt staat. 

Dat oranje sprietje komt dus bij jouw voordeur of voortuin bij de stoep omhoog?

Nogmaals, de enigste manier om deboel in beweging te zetten is een abo te nemen bij een provider die van de KPN infrastructuur gebruik maakt.

Succes.

rvk01
Slimmerik
  • June 1, 2026

Of klagen bij de aannemer dat ze deze glasvezel verbinding moeten (laten) repareren. Die zullen wel hun wegen hebben om dit te melden (ze hebben immers zelf de breuk veroorzaakt). En zij weten waar het ligt.

Als KPN Netwerk dit later zelf moet gaan zoeken (omdat het dichtgegooid is, is ook niet optimaal)

Maar ik heb geen idee of de aannemer dit kan/doet/zijn eigen wegen heeft. Ze zullen dit toch wel vaker doen.

JanD
Superuser
  • June 1, 2026

Beste ​@rvk01 , de aannemer werkt in opdracht van KPN, en KPN zegt ​@Rogier_de_S is geen klant en heeft dus geen prioriteit voor dat adres, want er worden (nog) geen diensten op geleverd.

Vandaar mijn advies aan ​@Rogier_de_S 

rvk01
Slimmerik
  • June 1, 2026

Beste ​@rvk01 , de aannemer werkt in opdracht van KPN, en KPN zegt ​@Rogier_de_S is geen klant en heeft dus geen prioriteit voor dat adres, want er worden (nog) geen diensten op geleverd.

Vandaar mijn advies aan ​@Rogier_de_S 

Ok. Ik wist niet dat KPN ook aan electrische netwerkverzwaring deed... 😂 (je begrijpt toch dat ik die aannemer bedoelde).

... door een aannemer bij ons in de straat stuk getrokken bij graafwerkzaamheden ten behoeve van de verzwaring van het elektriciteitsnet.

Ja, als je zelf KPN gaat bellen kom je als niet klant hier zo ver. Als je die aannemer belt dat je een haffeltje kabels doorgetrokken hebt, kan dat een ander verhaal zijn. Maar goed, ik weet niet of KPN netwerk dan per kabeltje gaat kijken of er een actief abo op zit.