Skip to main content
Vraag

ik krijg de extra 2.4 GHz wifi-band niet aan, schuifje gaat uit zichzelf weer op grijs

• May 29, 2026
  • 6 reacties
  • 42 keer bekeken

Via de app op mijn telefoon kreeg ik 2.4 ghz niet aan, Na bellen met kpn kreeg ik de tip om via instellen.local op de computer het 2.4ghz netwerk aan te zetten. Dit werkt echter ook niet. Apparaten in huis en mijn telefoon vinden nog steeds het 2.4ghz netwerk niet, waardoor ik meerdere apparaten in huis gewoon niet kan gebruiken. Als ik dan even bij de andere wifi netwerken kijk en weer terug ga naar het extra wifinetwerk, is het schuifje weer uit. Weet iemand een tip of tric?

6 reacties

• May 29, 2026

Beste ​@sverkerk welk merk en type modem/router heb je van KPN in bruikleen?

De meeste apparatuur van gerenommeerde kwaliteit kan moeiteloos de 2,4-band vinden van de modem/router.

Veel apparatuur van B- of Alie-Baba-kwaliteit heeft daar soms moeite mee en daarvoor heeft KPN ‘extra-wifi’ in de modem ingebouwd, die je wanneer nodig kunt activeren.

Als het via de app niet wil, gewoon even op de modem inloggen met een pc/laptop via 192.168.2.254

en dan moet je de Extra Wifi gewoon aan kunnen zetten.

Succes

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 30, 2026

Beste ​@JanD  ik heb een Box 12 b. De stappen waarvan je zegt dat ik die moet ondernemen, zijn dus exact de stappen die ik nu 100x doorlopen heb. Ik zet het extra wifi netwerk 2.4ghz aan, scan de QR code met mijn telefoon om aan te zetten, maar er gebeurd helemaal niets. Vervolgens log ik dan opnieuw in op de modem en het extra wifi netwerk 2.4 staat gewoon weer uit. 

Ik snap wat je zegt over apparatuur van slechte kwaliteit, maar ik heb een A telefoon en een A laptop en beide vinden het netwerk niet. Dat is ook logisch als het op de een of andere manier gewoon niet aan wil gaan/ blijven. 

Andere oplossingen?

rvk01
Slimmerik
  • May 30, 2026

Kun je eens in Mijn KPN of de KPN app kijken of er instellingen zijn met betrekking tot het extra netwerk. Het kan zijn dat de communicatie niet goed verloopt en daardoor de setting elke keer terug springt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 30, 2026

Inmiddels telefonisch contact gehad met kpn. Als zij van een afstand de WiFi proberen te herstellen, springt de router ook elke keer automatisch terug. Nu een afspraak om deze box 12 b om te ruilen voor een ander model. Hopelijk biedt dat de oplossing 

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • May 30, 2026

​@sverkerk Lees dit even door, 

• May 30, 2026

Ik snap wat je zegt over apparatuur van slechte kwaliteit, maar ik heb een A telefoon en een A laptop en beide vinden het netwerk niet. Dat is ook logisch als het op de een of andere manier gewoon niet aan wil gaan/ blijven. 

Beste ​@sverkerk via de standaard wifi zullen ze toch wel verbinden, anders is er echt wat mis?

De pc en mobiel zullen vast wel van goede kwaliteit zijn, het zijn vooral die smart-dingen die erg in kwaliteit kunnen verschillen en daar doelde ik dus op.

Ik ben benieuwd of het met een ander modem/router wel gaat lukken.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Succes.

Â