Skip to main content
Vraag

iRacing geeft “Failed to connect to race server” sinds overstap naar KPN

• April 12, 2026
  • 30 reacties
  • 241 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

• Auteur
  • Topper
  • May 10, 2026

Dan is jou verbinding zakelijk. Zet jou server eens tijdelijk in DMZ. Letop alle veiligheid is dan opgeheven en alles staat open naar de buitenwereld. 

In DMZ werkt Iracing helaas nog steeds niet

• Auteur
  • Topper
  • May 12, 2026

Dan is jou verbinding zakelijk. Zet jou server eens tijdelijk in DMZ. Letop alle veiligheid is dan opgeheven en alles staat open naar de buitenwereld. 

Is er nog een andere manier om dit op te lossen? Ik ben ten einde raad 

Maikel Drost
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9

Ik heb even de berichten terug gelezen nu las ik dat als je een vpn gebruikt het ook niet werkt. Maar dat verkeer gaat niet via de experiabox maar aan de andere kant van de vpn 😅 dus het probleem lijkt niet uit de experiabox te komen maar uit dd pc. Als je de firewall uitzet op pc en het programma start met (administrator rechten) 

• Auteur
  • Topper
  • May 14, 2026

Dan werkt het ook niet helaas. De enige manier hoe ik het werkend heb gekregen is door mijn mobiele hot spot te gebruiken. Dan doet iRacing het direct. 

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • May 16, 2026

Deinstalleer eerst de VPN van jou PC of zet hem uit. 

Ga naar de webinterface van jou modem en zet de firewall op laag. 

Pas op dat je geen malware of virussen binnenkrijgt op jou PC. 

Ga in de modem naar tabblad internetverbinding 

In de tabblad DNS vink je eerst DNS proxy uit en in de regels voor ipv4 en ipv6 vul je de DNS servers van Cloudflare of Google DNS in en sla hem op in je modem. 

Zoek dan de website iracing en kijk op supportpagina van iracing welke poorten moeten openzetten van je firewall in jou modem. Als je eenmaal gedaan heb dan moet de iracing gaan doen op jou PC.