Skip to main content
Beantwoord

Meermaals per dag wifi uitval met TV+ & FRITZ!Box 7590

• May 30, 2026
  • 5 reacties
  • 28 keer bekeken

Meerdere keren per dag valt het wifi signaal weg voor onze tv, mobiele telefoons. Laptops en de vaste telefoon lijn

Verscheidene keren per dag een nieuwe herstart van router en glasvezel kabel gedaan, maar niets mag baten en dat is heel vervelend!

We worden er moedeloos van en leuk is anders.

Dit is nu ongeveer 1 5 maand aan de gang en er is in die tijd een nieuwe update geweest van zowel het modem en de tv+ kastjes en onderhoud in het kpn station hier vlak in de buurt.

Mijn wfi signaal was anders heel sterk en nu normaal ( dus heel gevoelig )

In onze buurt is verder niks veranderd alleen er is 3 huizen van ons af een nieuwe bewoner komen wonen met zijn bedrijf zonnepanelen boer.

Ik zou graag eens willen horen / zien of ons modem of de tv kpn+ kastjes nog ok zijn ? Of zijn er nog andere problemen zoals we wonen lopend 5 minuten van het Belgische grensgebied?

We zijn benieuwd naar oplossingen of vervanging van betere apparatuur. Want het abonnement is al niet goedkoop en op deze manier met al die storingen veel te duur !

Tevens zijn we bij uitval wifi ook telefonisch niet bereikbaar!

Beste antwoord door JanD

Beste ​@misterkoi59 is die FritzBox eigendom of gehuurd van KPN?

Indien eigendom, hang de KPN modem er eens aan en hoe gaat het dan?

Als je een beroep wilt doen op de KPN Helpdesk, zullen ze ook eerst vragen het originele modem aan te sluiten voor ondersteuning.

5 reacties

• Antwoord
  • May 30, 2026

Beste ​@misterkoi59 is die FritzBox eigendom of gehuurd van KPN?

Indien eigendom, hang de KPN modem er eens aan en hoe gaat het dan?

Als je een beroep wilt doen op de KPN Helpdesk, zullen ze ook eerst vragen het originele modem aan te sluiten voor ondersteuning.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 30, 2026

Als je inlogt in de Fritzbox kun je onder Netwerk, Thuisnetwerk, wifi zien hoe de signaalsterkte is van de apparaten die met wifi zijn verbonden. Is dat 60 of minder, dan kan het daar niet aan liggen.

Wat voor kanaalnummers gebruik je voor de Wifi ? Zie je onder Systeem, Gebeurtenissen nog meldingen staan met betrekking tot dit probleem?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 30, 2026

Beste HRJ,

Bedankt voor je tips

Het kan wel eens zijn dat ik 2 - 3 × per dag van kanaal wissel zowel op 2.4 en 5 ghz

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 30, 2026

Beste JanD 

Bedankt voor je hulp

De fritzbox is gehuurd van KPN 

Origineel modem heb ik niet meer deze moest ik inleveren bij de huur van de fritzbox 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 30, 2026

Probeer eens  2.4 op kanaal 1,6 of 11 en 5 ghz op bijvoorbeeld 100. En kijk dan eens naar de snelheid op 5 ghz.