Skip to main content

Beste medewerker, ik heb 1 gb glasvezel.

in de ochtend is het rond de 800 mb, en in de middag mag ik blij zijn dat ik de 150 mb haal.

ik den er zit een school vlakbij dat die de snelheid overdag weg neemt.

in de avond is het weer goed.

graag oplossing 

 

Hallo @Pon lampje knippert groen het lampje behoort vast groen te branden en niet knipperend.

Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad?

Is de snelheid bekabeld of draadloos gemeten?

Via een zogenaamde G-PON of XGS-PON aansluiting deel je de snelheid in de KPN-kast inderdaad met de medegebruikers die op die kast aangesloten zitten, maar is in de praktijk nauwelijks merkbaar.

Anders even 0800 0402 bellen en dat knipperende lampje melden.

 

 


Hi @Pon lampje knippert groen! Dat is wel eigenaardig. Heb je de reactie van @JanD nog gezien? Wil je laten weten wat de antwoorden zijn op de gestelde vragen?


Heb modem herstart, toen was de snelheid weer even goed


Hoe meet u de snelheid? Op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Op een bekabeld laptop, er zitten wel wat 2 verdeel kasten tussen


@Pon lampje knippert groen test in dat geval voor de zekerheid zonder apparatuur ertussen. Vooral als je lage snelheid meet met apparatuur ertussen. 

Wil je ook laten weten of je de vertraging ook merkt als je gewoon internet gebruikt? Bijvoorbeeld doordat websites traag laden of het streamen van video niet goed gaat?


Beste medewerker, ik heb 1 gb glasvezel.

in de ochtend is het rond de 800 mb, en in de middag mag ik blij zijn dat ik de 150 mb haal.

ik den er zit een school vlakbij dat die de snelheid overdag weg neemt.

in de avond is het weer goed.

graag oplossing 

 

U schrijft dat u denkt dat het aan de school ligt….hoe zit het qua snelheid in het weekend? Dan is de school dicht. Ben benieuwd of u dan wel meer snelheid heeft.


@Pon lampje knippert groen ik heb al even geen reactie meer van je gezien. Gaat het ondertussen beter met de verbinding?


Het gaat momenteel beter school is dicht


@Pon lampje knippert groen mocht straks het probleem toch terugkomen als de scholen weer open gaan, laat het dan hier weten. 

Vul in dat geval ook je profiel in. Ik wil dan graag in onze systemen kijken wat er te vinden is.


Beste Bram, ik dacht dat het opgelost was, momenteel heb ik net 258 mbps.

dat hoort 1 gb te zijn het is dus weer slecht. gisteren avond 2 x modem herstarten was helemall geen internet meer. is het modem niet kapot.


Mijn snelheid is in de ochtend goed, heb een 1 gb glasvezel.

maar de rest vandaag gaat hij omlaag naar 250 mb

gisterenzelf 2 x modem herstart omdat niks meer werkte ook tv geen .

is mijn modem kapot

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Hoe meetje de snelheid precies? Want de beste manier is om een computer met een kabel aan te sluiten op het modem en dan via de Ookla app uit Windows of IOS te meten als verder alle andere apparaten uitstaan. Wat haal je dan?

 


Er zit een switch tussen de ene keer ruim 800 en dan nu  214.

Eind augustus komt er een netwerk bedrijf die alles gaat na meten, dat het niet aan mijn bekabeling ligt


Ik zat vroeger bij Ziggo nooit deze problemen.


Had 2 SuperWifi gekocht, nu nog 2 extra gekocht. Las dat deze beperking hebben met aantal connectie van apparatuur wat op wifi werkt. Maximaal 10


Had 2 SuperWifi gekocht, nu nog 2 extra gekocht. Las dat deze beperking hebben met aantal connectie van apparatuur wat op wifi werkt. Maximaal 10

Hallo @Pon lampje knippert groen het is ook consumentenelectronica die je noemt. Voor uitgebreidere mogelijkheden zul je (semi)-professionele apparatuur moeten gebruiken.

Je schreef ook dat er eind voilgende maand een netwerkbedrijf komt voor het doormeten van je thuisnetwerk. Overleg dan met hen wat de beste oplosssing is voor jouw behoeften.

Als je nog binnen de 14 dagen termiijn zit kun je die extra wifipunten in de originele verpakking en de originele nota weer teruggeven met geld terug. Afhankelikjk van de manier waarop je ze gekocht hebt gelden ook andere retourregels, zie onderstaande  link:

Terugsturen | KPN


Hoi @Pon lampje knippert groen , heb je al eens gemeten zonder alle andere apparatuur verbonden met je modem?

Dus: één netwerkkabel van het modem naar je laptop, wifi uit en superwifi-punten niet verbonden? Alle andere kabels naar je verdeelpunten ook eruit.

Voor de zekerheid je modem en je NT 2 minuten uitzetten en weer aan (check of je wifi uit is na de herstart).

Zonder andere apparatuur in je netwerk kun je het meest betrouwbaar testen. Verbind dan het liefst met speedtest.net of de speedtest-app in Windows.