Skip to main content

Hallo, 

Gisteren eindelijk de knoop doorgehakt en de glasvezel van KPN (telefonisch) besteld. Aan de vriendelijke mevrouw uitgelegd dat ik enkel de glasvezelkabel binnen heb liggen ZONDER ftu eraan. 

Gelukkig was dat geen probleem en zij kreeg zichtbaar dat er (kosteloos) een monteur langs zou moeten komen. Dat geeft de burger moed! 

Nu lees ik in de verschillende emails die ik ontvang mbt mijn bestelling dat de werkzaamheden van de monteur zich richten op het aansluiten van het modem, de wifi en de tv. Verder kan ik niks vinden over het aansluiten van de FTU (en dat is volgens mij redelijk specifiek werk). 

heeft een monteur standaard een glasvezel-lasset bij + FTU, of moet dat nog verder ergens melden? Wil graag wederzijdse telleurstelling voorkomen :-) 

Nee, dat kan de KPN Monteur niet. Wel kan de kpn monteur iemand van KPNNetwerk aansturen zodat de Fibre Termination Unit goed gelast wordt.


Nu lees ik in de verschillende emails die ik ontvang mbt mijn bestelling dat de werkzaamheden van de monteur zich richten op het aansluiten van het modem, de wifi en de tv. Verder kan ik niks vinden over het aansluiten van de FTU (en dat is volgens mij redelijk specifiek werk). 

Is er dan nog geen FTU geplaatst?

Is de glasvezel dan nog niet doorgetrokken tot in de woning?


@wjb ;Glasvezel ligt zeker al tot in de woning, maar enkel de kabel zonder FTU. De eigenaar toentertijd heeft 'm binnen laten leggen om toekomstige problemen te voorkomen maar heeft nooit een afspraak gemaakt voor het plaats van het kastje.

@Ik_Hussel; Moet ik dan wachten tot de KPN monteur komt kijken hoe het zit en wordt dan pas een Netwerk monteur aangestuurd; of kan ik nu al een KPN-Netwerk monteur verzoeken? 


Glasvezel ligt zeker al tot in de woning, maar enkel de kabel zonder FTU. De eigenaar toentertijd heeft 'm binnen laten leggen om toekomstige problemen te voorkomen maar heeft nooit een afspraak gemaakt voor het plaats van het kastje.

Vreemd want normaliter wordt een glasvezel altijd op een FTU afgemonteerd zodra deze naar binnen doorgetrokken is.

Maar goed, dat is dan dus nog een taak voor KPN Netwerk.


Hi @Smudendrill, welkom hier. 

Het is helaas inderdaad zo dat de KPN monteur dit moet constateren en doorzetten. Dit is het gevolg voor het destijds niet laten afmonteren om wat voor reden dan ook van de huidige buurman. Voor nu is het dus op de monteur van KPN wachten.