Skip to main content

WiFi Manager & traag Internet:

Sinds het begin van mijn abonnement bij KPN een maand of 6 geleden, meermalen geprobeerd:

"Het lijkt erop dat de Wifimanager het even niet doet".
"We hebben meteen een bericht gestuurd naar onze collega's. Die gaan het zo snel mogelijk oplossen".

"Probeer je het over een paar uurtjes nog een keer?"

"Je abonnement voor thuis is nog niet gekoppeld aan je KPN account. Als je je abonnement toevoegt, zal de Wifi manager het doen!"

Dit (gevonden op forum) zou het probleem kunnen zijn, maar WiFi Manager (op iPhone) vraagt meermaals in te loggen. Dan zou je denken dat de koppeling er is.

Daarnaast slechte, trage internet verbinding (koperkabeltje hoewel KPN straatkast voor de deur staat), enige alternatief is helaas Ziggo, ). Gemeten 's avonds 20:25 uur.

klantnummer is*********

*admin: privégegevens verborgen

Dat ziet er slecht uit. Welke snelheid heb je met een bekabelde pc of laptop?


Excuus, had die van WiFi (de vorige) niet mogen sturen. Je moet altijd bekabeld meten. Hoewel ik formeel 100 Mbps DL heb ben ik tevreden met 79,9 via koper.

 N.b.: voor mijn huis staat een KPN Netwerk Infra kast waar ook glas in zit (Distributiepunten SDF,  waarschijnlijk nog geen glas POP met bijbehorende voltooide admi). Afstand kast - mijn modem < 20 meter). Een infra kast een paar straten verder (51.81547353, 5.39520567) heeft wel '’consumenten glas"

Bekabeld met PC (Win 10):

 


Om de juiste snelheid te meten kunt u het beste de app van Ookla op de pc downloaden. Dat is de betrouwbaarste. Neemt niet weg dat de wifisnelheid dramatisch is. Welk modem heeft u?


Hi Joep,

dank voor snelle reactie. Ik ben tot woensdag even off line (persoon). 
ookla ken ik, ongeveer zelfde resultaat. Modem is Box 12. Maar heb slechte dekking, vandaar WiFi Manager proberen en misschien verbeteren met KPN oplossingen. Box12 staat eerste verdieping, pc ook. Daar aanvankelijk WiFi speedtest gedaan op opnieuw met kabel. Houten vloeren (1970 huis). Heb beneden matig wifi en camera’s buiten slecht. Vandaar verbetering gewenst.  


Vanmorgen (24-05) Box 12 gereset (paperclip) omdat internet toegang niet werkte. Afwijkende DNS server op mijn iPhone. Heb veel domotica in huis dus lichten bleven aan vannacht.... Dit is ookla speedtest vanmorgen 819 uur, prima dus (kabel en desktop).  Blijft over de WiFi dekking die ik spoedig hoop te onderzoeken met WiFi Manager (woensdag). Dank zover.

 


Als je dan de wifimanager doet ontkoppel dan eerst alle aangesloten appartuur om er zeker van te zijn dat het probleem nuet veroorzaakt wordt door iets in jouw netwerk. En je weet het vast, draadloze verbindingsets zijn uit den boze!!!!


mmm, ik ga WiFi "ontkoppelen" door nogmaals de paperclip te gebruiken….en dan WiFi Manager gebruiken met default WiFi modem settings want ik heb zo'n 29 clients bekabeld en draadloos (veel domotica spulletjes o.a. van Tuya en Wizz die WiFi protocol gebruiken).

Denk je ook niet dat dat de beste methode is? 

Na het toepassingvan WiFi Manager zet ik de SSID PassWord e.d. weer terug zodat alle clients zich weer kunnen verbinden met WiFi en Internet wanneer van toepassing.


Klinkt goed maar vooral de bekabelde appartuur los maken van het modem zover aanwezig. 


Hi Joep, helaas niet gelukt. Paperclip Box 12 reset, SSID veranderd, verbinding met iPhone - BOX 12 WiFi gemaakt,

WiFi Manager gestart en weer hetzelfde: "Het lijkt erop dat de WiFi Manager het even niet doet", "Probeer je het over een paar uurtjes nog een keer?"

Omdat WiFi Manager niet aan de praat te krijgen is (ik heb dit al tijden lang geprobeerd) zal ik kijken of er een andere oplossing is zoals verplaatsen van BOX 12 naar andere locatie maar verwacht hier niet veel van. Ik ben erg te spreken over de Box 12 qua techniek en mogelijkheden, zeker met de laatste firmware waar je een derde SSID kan instellen en de uitgebreide configuratie mogelijkheden en analyse rapporten. Maar ik geloof dat mogelijk vanwege de antenne opstelling (Box 12) de plaatsing op eerste verdieping in plaats van gebruikelijk begane grond niet handig is. 

Overigens zag ik zelfs met nieuwe SSID de BOX 12 toch een aantal WiFi apparaten in het netwerk ziet zoals o.a. Nest, Wizz lampen. Maar die generen geen tot nauwelijks verkeer (data) zal dus waarschijnlijk geen impact hebben op de gemeten resultaten van WiFi Manager (als die het doet). 

 


https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm

Zojuist nog een via Desktop (WiFi) verbonden met BOX 12 en aanloopje naar WiFi Manager (via Browser). Uiteindelijk kom ik op de link hierboven met 404 Error.

 


Nog eens even op de chat geprobeerd, maar na een half uurtje wachten afgehaakt.

 

KPN Live Chat
Welkom bij de live chat service van KPN. Het aantal wachtenden voor u is: 1. We helpen u zo snel mogelijk.

 

Â