Skip to main content
Vraag

IP-adres en netwerkinstellingen staan niet goed uitgelijnd in in de MijnKPN app

• May 23, 2026
  • 9 reacties
  • 42 keer bekeken

JanV44
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Bij deze pagina wordt de notatie niet correct uitgelijnd en verschijnt verticaal. Zie bij: Mijn Wifi netwerk/Informatie en instellingen/. Vergelijk maar met Mijn Wifi netwerk/Uitgebreide instellingen

De informatie zelf is wel correct maar op smartphones ziet het er niet uit. Dat geldt trouwens voor de gehele app omdat er gebruik gemaakt is van verticale blokken. Soms loopt de tekst verticaal buiten de steunkleur van een blok, 2 blokken naast elkaar leidt tot veel zwart...kortom voor mij mag ie terug naar de tekentafel.  … het kan wel ...

9 reacties

rvk01
Slimmerik
  • May 23, 2026

Er wordt geen gebruik gemaakt van 'verticale blokken' maar van een reactive layout. Omdat niet alles in het scherm past, wordt dat blok verticaal weer gegeven maar.

Je hebt waarschijnlijk een mega groot lettergrootte gekozen bij de instellingen van de telefoon 😉 Dan gaat het met heel veel apps mis, tenzij die niet zoveel informatie hoeven te tonen. De meeste mensen zullen de stand ook niet verder dan 4 of 5 hebben staan (en ik denk dat jij hem helemaal vol hebt staan).

Het kan natuurlijk ook zijn dat je een heel klein schermpje hebt en dat daarom het lettertype groot staat. 

Je kunt hem ook landscape draaien 😉

Het kan inderdaad wel anders maar dan moeten de ontwikkelaars rekening houden met allerlei lettergroottes en schermgroottes. Er zijn wel meer rare dingen met die app. Zoals dat deze info onder "Mijn wifinetwerk" staat terwijl deze info niets meer wifi te maken heeft. Of de ouderlijke toezicht die ook de nodige bugs heeft. 

JanV44
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 23, 2026

...dan maar kleinste letter ..(iPh13 staat standaard op 50%)

rvk01
Slimmerik
  • May 23, 2026

Inderdaad 😁

Ik heb hem op de tweede stand staan. De kleinste stand is wel heel erg iel 😉 (Maar daar valt misschien wel aan te wennen)

Met een reactive display hadden ze het IP adres natuurlijk ook onder de titel kunnen zetten wanneer de ruimte erachter er niet is. Maar ik denk niet dat de developers het uittesten op de grootste stand 🫣

JanV44
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 23, 2026

.. een keer een harde return in de css en klaar; en sterker nog .. op andere pagina’s lukt het kennelijk wel met grotere letters. Zit dus in het ontwerp. Er is mee te leven, maar zoals ik al zei: .. het kan wel.. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hmm, dat ziet er niet optimaal uit ​@JanV44.

en sterker nog .. op andere pagina’s lukt het kennelijk wel met grotere letters. Zit dus in het ontwerp. 

Hier bedoel je mee dat het op andere pagina's binnen de app wél goed gaat als je het grote lettertype in hebt gesteld? Ik wil dit graag even melden bij de beheerders van de app!

JanV44
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 26, 2026

Dag ​@Maja van KPN , het verkleinen van het lettertype helpt wel met uitlijnen (iPhone13), maar niet op alle paginas is consistent de inhoud van de database op een nieuwe regel geschreven; kijk bij deze IPv6 lukt het wel. Daar staan twee regels. Bij het eerder getoonde schermpje van PPP wordt de tekst uitgevuld op een regel. 

Tijd actief op regel 1 en de inhoud database (licht grijze tekst) ook; dit is de minimale lettergrootte en je ziet dat de regel wordt uitgevuld en vastloopt op 23, dan komen de ‘minutes er onder; het blok wordt verticaal gecentreerd en rechts uitgelijnd.
CSS-en  zoals bij IPv6 lost dat op.

rvk01
Slimmerik
  • May 26, 2026

Tijd actief op regel 1 en de inhoud database (licht grijze tekst) ook; dit is de minimale lettergrootte en je ziet dat de regel wordt uitgevuld en vastloopt op 23, dan komen de ‘minutes er onder; het blok wordt verticaal gecentreerd en rechts uitgelijnd.
CSS-en  zoals bij IPv6 lost dat op.

(community software werkt ook niet lekker… hele tekst kwijt...)

@JanV44 Je hebt eerder een screenshot laten zien waarbij de “Tijd actief” wel op 1 regel staat. Dus deze laatste screenshot is niet van de minimale lettergrootte toch? Of zit je hier op een andere telefoon met een nog kleiner scherm 😀 Want schermgrootte maakt ook uit.

Duidelijk is wel dat het development-team op verschillende lettergrootte en schermgroottes moet testen.

(De app is ook niet helemaal lekker want die geeft nu aan dat ik niet op mijn wifi netwerk zit, wat ik uiteraard wel zit. Gelukkig gebruik ik de app vrijwel nooit.)

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Dag ​@Maja van KPN , het verkleinen van het lettertype helpt wel met uitlijnen (iPhone13), maar niet op alle paginas is consistent de inhoud van de database op een nieuwe regel geschreven; kijk bij deze IPv6 lukt het wel. Daar staan twee regels. Bij het eerder getoonde schermpje van PPP wordt de tekst uitgevuld op een regel. 

Ok bedankt voor de aanvulling ​@JanV44! Ik wil dit graag laten onderzoeken, zou je me daarvoor precies kunnen vertellen bij welke pagina’s het fout gaat, en bij welke het wel mooi aanpast op de tekengrootte? 

JanV44
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 26, 2026

@Maja van KPN : ik ga de app met screen prints uitkammen en beperk mij tot de tab Mijn wifinetwerk