Skip to main content
Beantwoord

Bekabeld aangesloten Soundbox is de internetverbinding steeds kwijt

• May 2, 2026
  • 17 reacties
  • 90 keer bekeken

De soundbox is de internet verbinding steeds kwijt als ik hm uit en aan zet.ik heb hem bekabeld aangesloten 

Beste antwoord door Alex van KPN

Het enige wat ik kan bedenken is dat de poort van de Soundbox kapot is. Nog niet eerder meegemaakt, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Zou je nog de Soundbox willen resetten om dit uit te sluiten? De KPN TV+ Box of TV+ Soundbox resetten. Je moet dan wel opnieuw inloggen met je accountgegevens, hopelijk kan dit. 

17 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 2, 2026

Hallo ​@ErikHuizingh, welkom bij de community.

Je zou kunnen proberen het glasvezelkastje (als je glasvezel hebt) en daarna het kpn modem en tv ontvanger te herstarten om een frisse internetverbinding te herstellen. 2 minuten de stekker eruit en wachten tot de lampjes weer groen branden voor je het volgende apparaat herstart.

Als dat niet werkt, zou je een andere kabel kunnen proberen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 2, 2026

Ik zal proberen of dat de oplossing biedt, bedankt voor je reactie 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@ErikHuizingh, welkom allereerst op onze community. 

Veel dank aan Wartywolfs voor zijn hulp. Bekabeld zou dit geen problemen moeten geven, volg dus zijn advies om te resetten en een andere kabel te proberen. 

Ik hoor graag van je mocht dit niet lukken, en anders natuurlijk ook. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 6, 2026

Wat ook nog kan zijn dat je er een switch tussen hebt die geen IGMP-Snooping ondersteunt ​@ErikHuizingh 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 6, 2026

Nieuwe kabel en  resetten van (glasvezel)modem heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd, ik heb de soundbox nu via WiFi verbonden en hiermee heb ik het probleem niet. In principe is mijn probleem opgelost echter niet op de manier die mijn voorkeur heeft (bekabeld) het blijft een vreemd verhaal. Toch bedankt voor de gegeven advies 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 6, 2026

Dat duidt inderdaad er op dat je een verkeerde switch er tussen hebt, klopt dat ​@ErikHuizingh ?

JanD
Superuser
  • May 6, 2026

Dat duidt inderdaad er op dat je een verkeerde switch er tussen hebt, klopt dat ​@ErikHuizingh ?

Ik lees nergens dat ​@ErikHuizingh een switch tussen modem en Soundbox heeft ​@huistijger ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 6, 2026

Geen switch ertussen, gewoon rechtstreeks op de modem van kpn.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Conclusie, geen switch. 😉

Blijft wel vreemd dat het via wifi wel goed werkt maar met een kabel niet. Maakt het nog uit of je de Soundbox op een andere poort aansluit op de modem? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 6, 2026

Nee, maakt geen enkel verschil. Op elke poort hetzelfde probleem. Ik vindt het ook erg raar. Ligt dit aan de modem of aan de soundbox,  is ook lastig achterhalen lijkt me 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 6, 2026

Het enige wat ik kan bedenken is dat de poort van de Soundbox kapot is. Nog niet eerder meegemaakt, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Zou je nog de Soundbox willen resetten om dit uit te sluiten? De KPN TV+ Box of TV+ Soundbox resetten. Je moet dan wel opnieuw inloggen met je accountgegevens, hopelijk kan dit. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 6, 2026

Zal het proberen, lukt nu niet direct maar zal het vanavond proberen en dan laat ik het weten 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Top, en dankjewel voor de moeite. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 6, 2026

Ook met een reset van de soundbox blijft het probleem bestaan, Het bekabeld aansluiten zal niet veel verschil maken lijkt me. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dan denk ik dat het toch aan de poort van de Soundbox ligt, want via wifi werkt het dus nog steeds goed? Dan heb ik de optie om dit om te ruilen voor een andere, of je moet het draadloos aangesloten laten als dat verder niet uitmaakt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 7, 2026

Bedankt voor je geboden oplossing, via WiFi vind ik prima. Ik weet nu in iedergeval dat het niet aan een instelling ligt. Verder doet hij het prima. Bedankt voor je feedback en hulp👌

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Nee,. als het via wifi goed werkt verwacht ik in dit geval dat het aan de poort ligt.  Dan laat ik het voor wat het is voor nu, je weet me hier te vinden mocht het nodig zijn in de toekomst! 😊

Voor de andere meelezers heb ik een ander antwoord als beste antwoord gemarkeerd omdat een reset in ieder geval gedaan moet worden.