Skip to main content
Vraag

Ervaringen en storingen met DIW7022 TV-ontvanger

• June 6, 2026
  • 14 reacties
  • 271 keer bekeken

Len B
Helper

Gezien de hoeveelheid topics over alle storingen/haperingen/falen van de DIW7022 heb ik sterk het vermoeden dat de KPN met dit systeem de plank compleet mis heeft geslagen en zeker ook de klanten nu met de gebakken peren daarvan zitten.    -De KPN én de klanten moeten alle zeilen bijzetten om het systeem een beetje goed te laten werken , up-date na up-date , herstart na herstart , van stroom af na stroom af etc etc , eigenlijk te gek voor woorden.     -Het kan niet normaal zijn dat je zoveel storingen/haperingen voor je kiezen krijgt en handelingen moet verrichten om gewoon TV te kunnen kijken

En ja , ik had met mijn oude ARRIS-2952 ook wel eens problemen maar daar vernieuwde je een paar keer per jaar de soft-ware en dat was het ook , maar de DIW7022 is vergeleken daarmee een triest verhaal. Gelukkig zijn [mijn] storingen al stukken minder maar maarhet systeem is zeker niet feilloos. 

Jammer voor de KPN maar tis wat het is !

14 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • June 6, 2026

Ik lees de negatieve reacties m.b.t. de TV+box DIW7022 ook regelmatig maar verbaas mij ook regelmatig dat de klachten zonder een goede onderbouwing worden gepresenteerd.

ik heb zelf niet het idee dat de klachten generiek zijn want ikzelf gebruik deze TV+ box nu ruim een half jaar vrij intensief en heb tot vandaag nog geen probleem ondervonden.

Len B
Helper
  • Auteur
  • June 6, 2026

Ik lees de negatieve reacties m.b.t. de TV+box DIW7022 ook regelmatig maar verbaas mij ook regelmatig dat de klachten zonder een goede onderbouwing worden gepresenteerd.

ik heb zelf niet het idee dat de klachten generiek zijn want ikzelf gebruik deze TV+ box nu ruim een half jaar vrij intensief en heb tot vandaag nog geen probleem ondervonden.

Ben ik helemaal met je eens ​@srna513006 , de klachten zullen inderdaad niet generiek zijn en ik gebruik het systeem ook zeer intensief.

Ik heb ergens in november of december de DIW7022 in gebruik en heb sinds half mei alle storingen/haperingen/falen bijgehouden en zit , hoe pietluttig ze ook mogen zijn , nu op de 124 stuks , om maar niet te spreken over de storingen die daar al vooraf aan zijn gegaan waarvoor al 6 monteurs langs geweest , de DTW-box al is vervangen , Modem is vervangen.    -En nog steeds , gelukkig wel minder , maak ik dingen mee die niet gaan zoals ze horen te gaan.

Maar goed , het zijn mijn ervaringen en ik zal het er mee moeten doen.   -[VOORLOPIG NOG]

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • June 6, 2026

Ja, dat is inderdaad heel vervelend, zeker als er al 6 monteurs dit probleem hebben onderzocht.

Daar zou ik ook tureluurs van gaan worden.

Misschien dat één van de Admins zich hierover kan buigen.

Len B
Helper
  • Auteur
  • June 6, 2026

De vraag was , heeft KPN de plank mis geslagen !

Ik begrijp dat jullie dit niet leuk vindt maar het gaat níét om de ervaringen met de DIW-box maar of zij een fout hebben begaan door dit systeem te gaan gebruiken.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 6, 2026

Het aantal problemen etc. zijn momenteel niet groter dan bij de Arris ontvangers.

Van beide lees je problemen.

Het is op zich een goede en stabiele mediabox.

Er zijn nog wel veel wensen, maar dat heeft niets met de kwaliteit te maken.

Als het bij jou niet goed werkt, wil dat niet zeggen dat het bij een ander ook niet goed werkt.

(of andersom)

Mijn eerste KPN tv ontvanger was de Arcadyan HMB 2260 en dat was in het begin een grote probleem ontvanger.

Later werd hij pas stabieler.

Ook met de Arris VIP 2952 heb ik veel problemen gehad, voordat hij goed werken en stabiel werd. 

P.S.

Deze 2 ontvangers worden beide door KPN vervangen.

Len B
Helper
  • Auteur
  • June 6, 2026

Dit is nog minus wat er van ± oktober ‘25 tot 18-3-2026 al heeft plaatsgevonden !

Wat bij de ene wel goed werkt wil niet zeggen dat het bij de ander ook goed werkt blijkt wel degelijk ● .

In al die jaren met de ARRIS-box nog geen kwart aan storingen gehad als met de DIW-box en dat is wel héél apart ,  zeker gezien de vele topics daarover !

P.S.   -De lijsten zijn bijgehouden ten bate van de monteurs om de problemen te kunnen verhelpen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 7, 2026

Zoals ik al aangaf, de topics voor de Arris en de DIW7022 zijn momenteel evenveel.

1. Heb je glasvezel of koper?
  2. In geval van koper, wat is jouw echte downloadsnelheid en ping? (op bekabeld aangesloten computer meten heeft de voorkeur.
  3. Hoe is de Sagemcom DIW7022 verbonden met de KPN modem (router)? Experiabox of Box12 of Box14
  4. Zit er een goede HDMI kabel tussen en zit deze goed aangesloten?

Als de spanning wegvalt (volksmond stroom, maar dat is onjuist (ook al zegt 99% het zo)), kan de apparatuur daar natuurlijk niets aan doen. Ik zag deze in je lijst staan.

En zoals ik al aangaf, De Arcadyan en Arris hadden in het begin ook heel veel problemen.

Grootste boosdoeners zijn:

1. DVS (draadloze verbindingsset (dus internet of tv (VLAN4) via het electrichteitsnet)
  2. Switch die geen IGMP snooping ondersteund.
  3. WIFI (waar veel verkeer overgaat) (als hij via WIFI werkt)
  4. Knikken of scherpe bochten in de UTP kabel
  5. Los zittende connectoren.
  6. HDMI kabel 
  7. etc.

P.S.

Elek storing is er 1 teveel.

Dus ook een kwart van de storingen met de Arris is veel te veel.

Len B
Helper
  • Auteur
  • June 7, 2026

De topics voor de ARRIS en de DIW7022 zijn momenteel evenveel 🤔 …..?

ARRIS VIP 2952/5202 ; Van eind 2015 tot 2026[?] , 3990 topics , = 31,41 topics/mnd.

DIW7022.                       ;  Van febr/mrt. 2023 tot nu , 3491 topics , = 89,51 topics/mnd  ‼️

Al zou maar 50 % klachten zijn over het functioneren van de DIW7022 zegt dit mij genoeg over de DIW7022 in 2033.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • June 7, 2026

Laat ik.maar een groot

probleem naar voren halen: androidtv 11 …

Totdat android tv14 erop Zit hou rekening met veel fouten en andere isseus. Veel problemen komen voort vanuit de verouderde androidtv11.

Er zitten veel audio en beeld verbeteringen in de android zelf, die helpen al als basis mee met vermindering van de storingen.

Al zal er weer een reactie komen dat dat niet kan. Het is een feit vanuit praktijk voorbeelden van mijzelf en meerderen . 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 8, 2026

ARRIS VIP 2952/5202 ; Van eind 2015 tot 2026[?] , 3990 topics , = 31,41 topics/mnd.

DIW7022.                       ;  Van febr/mrt. 2023 tot nu , 3491 topics , = 89,51 topics/mnd  ‼️

Al zou maar 50 % klachten zijn over het functioneren van de DIW7022 zegt dit mij genoeg over de DIW7022 in 2033.

Beste ​@Len B 

Ik bedoel uiteraard alleen de laatste maanden.

Zoals jij meet en vergelijk mag helemaal neit.

Behalve als je bewust een zo negatief beeld wilt geven.

In het begin waren er veel problemen, maar die zijn ondertussen gelukkig opgelost.

Mijn advies (ook voor de persoon die de like bij jou gaf) ga naar een andere provider.

Je hebt ook bewust de vragen niet beantwoord zag.

Ik laat het hierbij, ik heb niets meer toe te voegen.

De vragen hoef je van mij ook niet meer te beantwoorden, ik hou deze topic voor gezien. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 8, 2026

Laat ik.maar een groot

Totdat android tv14 erop Zit hou rekening met veel fouten en andere isseus. Veel problemen komen voort vanuit de verouderde androidtv11.

Er zitten veel audio en beeld verbeteringen in de android zelf, die helpen al als basis mee met vermindering van de storingen.

Al zal er weer een reactie komen dat dat niet kan. Het is een feit vanuit praktijk voorbeelden van mijzelf en meerderen . 

Klopt, maar op zich draait hij wel aardig.

Ook de fout van IPv6 in de KPN modem (router) kan voor problemen zorgen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • June 8, 2026

Beste ​@Len B 

Ik bedoel uiteraard alleen de laatste maanden.

Zoals jij meet en vergelijk mag helemaal neit.

Behalve als je bewust een zo negatief beeld wilt geven.

In het begin waren er veel problemen, maar die zijn ondertussen gelukkig opgelost.

Niet alles is opgelost, beeld haperen zit er nog in.... Ik test al vanaf dag 1 ...

Mijn advies (ook voor de persoon die de like bij jou gaf) ga naar een andere provider.

Joop ik ben bij kpn al toen wij met atl.. aan het testen waren. Dus ik ga niet zomaar b

Laat ik.maar een groot

Klopt, maar op zich draait hij wel aardig.

Ook de fout van IPv6 in de KPN modem (router) kan voor problemen zorgen.

Dat kan , nu heb ik een 7583 fritzbox…

Je hebt ook bewust de vragen niet beantwoord zag.

Geld dit voor mij?

Vragen zijn beantwoord a11 moet a14 worden dat is mijn antwoord

De vragen hoef je van mij ook niet meer te beantwoorden, ik hou deze topic voor gezien.  

En na zoveel elende en gedoe mag er hier best kritiek komen. Sterker ik heb meegraaid met een test, er is maar 1 probleem daarin opgelost de overige punten die ik duidelijk naar voren heb gebracht waarim die update niet mocht uitgebracht worden is weggewuifd, de update is er en nu is er een software met mega fouten erin... 

Opgelost?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 8, 2026

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 8, 2026

@steffen1 

Nee, de vragen waren voor de topic starter ​@Len B 

Maar die beantwoord hij of zij bewust niet, omdat het hem of haar er vooral omgaat om de DIW7022 in een slecht daglicht te zetten.

(was ik vergeten erbij te zetten, mijn excuus)

Vandaar mijn advies aan hem of haar en de persoon die een like gaf om naar een andere provider te gaan.

En dat is ook de reden dat ik verder niet meer reageert in dit topic.

Deze alleen voor jou om aan te geven dat de vraag niet voor jou was.

Dit is mijn laatste reactie, verder hooguit kopie van wat ik eerder heb geschreven.

Meer valt er ook niet te schijven (helaas)😣😥😌😣