Skip to main content
Vraag

Ik krijg foutcode: STB-zap-03/-40462 op TV

• May 28, 2026
  • 4 reacties
  • 51 keer bekeken

Ik krijg bij het terugkijken van opnames de code: STB-zap-03/-40462- te zien.

Vanaf hier is het niet op te lossen.

Graag ondersteuning bij het verhelpen van dit probleem.

4 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 28, 2026

Hallo ​@FraSch, welkom bij de community.

Gaat het beter na compleet herstarten van uw thuisnetwerk? (Inclusief glasvezelkastje als u glasvezel aansluiting heeft. 2 min stekker eruit, daarna weer aansluiten. Vervolgens hetzelfde met het kpn modem, en als laatste de tv ontvanger.)

Zo niet:

Deze foutmelding zien we vaker bij de “klassieke” iTV ontvangers Arris en Arcadyan. Heeft U ook zo’n type ontvanger?

Meestal is er dan iets foutgegaan in de administratie van opnames op het iTV opnemen platform, en zijn dezelfde opnames wel te bekijken op het TV+ platform, bijv. in de mobiele app of op tv.kpn.com.

Soms kunnen deze opnames dan worden hersteld voor de iTV ontvangers door het kpn tv team.

Ziet U dit bij al uw opnames, of bij enkele specifieke? Indien het laatste, bij welke opname(s) ziet U dit? (zender, dag, tijd)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 28, 2026

Zijn dat toevallig opnames van 1 mei? Toen was er storing op het opname platform voor interactieve tv.

Op het online platform zijn die opnames wel gelukt. Dus via apps, tv.kpn.com en TV+.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@FraSch . Welkom hier en erg spijtig dat je deze issues ervaart.

Kun je de vragen van de anderen beantwoorden zodat we een beter beeld krijgen van de situatie?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 31, 2026

Ik heb alle bovenstaande aanbeveling opgevolgd, maar er is geen zichtbare verbetering. Het gaat om willekeurige opnames. Inmiddels kan ik bijna niets meer terugkijken van tussen de 10 en 12 maanden oud.

In een ultieme poging heb ik de monteur van KPN langs laten komen. Deze heeft er nog even een nieuwe swich tussen gehangen, maar dit bracht ook niets nieuws. Hij kwam er verder ook niet uit.

Ik vind het vervelend, maar KPN moet hier maar naar kijken. Daar betaal ik maandelijks ook voor. 

Er is een ticket aangemaakt, maar ik heb het gevoel dat dit nog wel eens lang kan gaan duren