Skip to main content
Vraag

KPN TV+ app werkt niet meer via hotspot na update

• May 29, 2026
  • 7 reacties
  • 78 keer bekeken

Na de update werkt deze app niet meer op mijn smart tv.

Ik krijg he bericht dat je er alleen gebruik van kan maken als je smart tv verbonden is met je vaste KPN internetverbinding dus in de thuis situatie.

Tot nu toe werkte de vorige versie van de app prima ik verbind mijn tv met de hotspot op mijn telefoon.

Weet iemand wat de oorzaak is van deze verandering

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 29, 2026

Even voor de check… je bent thuis?

Even gecheckt met ander kastje, zelfde app-versie 08.95.00, 'vreemd’ IP: werkt nog.

Hoe lang gebruik je de app inmiddels zonder verbinding met je eigen IP (wifi thuis dus). Dat kan tot één maand; daarna is de app geblokkeerd totdat ie weer een keer via de verbinding thuis is gebruikt.

Dat wordt dan voor nu de laptop als '’tv'’ gebruiken met http://tv.kpn.com.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2026

Dank je voor de reactie PeterG

Gebruik de app. al zeker een maand.

Echter met de vorige versie van de app had ik hier geen last van, nadat ik de update had geinstaleerd werkte het niet meer.

Dus als ik thuis ben verbinding met het eigen netwerk maken. En tot zover weer de laptop gebruiken.

👍👍

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 29, 2026

Ik denk dat het net samen viel met de maand dat je 'm maximaal buitenshuis kunt gebruiken. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Witte Har, de melding die je krijgt in de TV+ app is correct inderdaad. Deze app is alleen bedoeld om op je thuisadres te gebruiken. Hij is niet bedoeld om buitenshuis via een andere verbinding te gebruiken. De omweg die Peter beschrijft is ook niet hoe de app bedoeld is, dus het kan zijn dat het met een update niet meer gaat. 

Wat je buitenshuis wel kunt doen, is de mobiele TV+ App gebruiken. Die is beschikbaar voor iOS en Android en kan je via Chromecast en/of Airplay casten naar een tv.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 1, 2026

Dank je voor de uitleg het is wel vreemd dat ik de app op mijn tv in de caravan heb/ had staan en gewoon kon kijken waarbij ik inlogde via mijn  hotspot op de telefoon

Na de laatste update was dit niet meer mogelijk en moet ik weer gewoon casten van de telefoon naar de tv.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 1, 2026

Officieel... kan en mag die app niet buitenshuis werken.

De redenen zijn voorkomen van account sharing én de rechten voor buitenshuis (andere IP dan je vaste aansluiting) zijn voor dié app niet geregeld binnen de EU. Wel voor mobiele* apparaten. 

Inmiddels zijn we (en ik) erachter dat de app tot een maand na laatste gebruik thuis wel buitenshuis werkt. Daarna moet je opnieuw inloggen en dat werkt alleen via je aansluiting (IP) thuis.

*Eigen scherm, eigen geluid én eigen stroomvoorziening (oplaadbare batterijen).

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 1, 2026

Dank Peter voor de duidelijke uitleg

Ik weet nu waardoor het niet/of wel mogelijk is