Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.190.2

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • June 11, 2025
  • 40 reacties
  • 1637 keer bekeken
KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.190.2
Toon eerste bericht

40 reacties

@Erik van KPN wil jij “admin” even bedanken van mij, had er niet bij stilgestaan dat dat ‘te combineren informatie’ was. Opgelost en mij wat geleerd: bedankt!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • June 30, 2025

@kvdb stelt een vraag, ik begrijp dat bij jou de ‘Automatisch beste kwaliteit’ dus ineens uit stond na de update? Dat kan ik ook niet direct verklaren, want in de basis is er in de update niets aangepast dat hier verband mee houdt. Dus ik denk dat het een onverwachte glitch was bij jou. Gelukkig een die je ook zelf weer kon aanpassen. Maar, bedankt voor je melding in ieder geval! 

Ik begrijp alleen niet zo goed wat je hiermee bedoelt. Kun je dat toelichten?

PS voor de geautomatiseerde oplossingen scripts… krijg je klachten OVER EEN ACTIEVE UITZENDING dan is het voorstellen van een reset op NU misschien niet zo’n goed idee. Waarom geen ‘reset als u het kastje uitzet met de afstandsbediening?’ Optie ‘zodra gewenst gaan we resetten en herstarten’ is voor zo veel zaken beter. 

RobertoHmst
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 7, 2025

Hoi, wanneer de schakelaar uit staat houd de box  het ingestelde niveau vast en wanneer de schakelaar aan staat wordt niveau 7 gebruikt bij opstarten, dat is net andersom ???  Of heb ik iets gemist ;-) 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 7, 2025

Zoals op het plaatje zou ie niet harder dan 7 (van 20) aan mogen gaan.

RobertoHmst
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 7, 2025

Wanneer ik de Soundbox afsluit met geluidsniveau op 11 dan schakelt deze met hetzelfde niveau in bij schakelaar op uit stand, volgens omschrijving zou dat juist andersom moeten zijn.,,, 

RobertoHmst
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 7, 2025

Schakelaar staat dus op uit stand 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hoi, wanneer de schakelaar uit staat houd de box  het ingestelde niveau vast en wanneer de schakelaar aan staat wordt niveau 7 gebruikt bij opstarten, dat is net andersom ???  Of heb ik iets gemist ;-) 

@RobertoHmst je hebt helemaal gelijk, wat gek! Ik geef het door, dankjewel!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 12, 2025

Het is in de uitleg erbij kwestie van 2 woordjes aanpassen. aan → uit en uit → aan.

Dus

Staat de schakelaar uit? Dan staat het vulume nog even hoog als je de KPN TV+ Soundbox weer aanzet.
Staat de schakelaar aan? Dan is het volume niet hoger dan niveau 7 als je de KPN TV+ Soundbox weer aanzet.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

De collega's van tv geven aan dat het bij hen wel juist staat. Dus schakelaar aan, volume even hoog als dat je 'm uitzette. Schakelaar uit, volume niet hoger dan 7. 

Zou jij, ​@RobertoHmst, eens willen proberen om met energiestand geoptimaliseerd de Soundbox langere tijd (minimaal een kwartier) op standby willen laten staan? Werkt het dan wel op de juiste manier? Een andere optie is eventueel om de setting een keer uit en aan te zetten (of juist aan en uit). Ik hoor het graag van je!

RobertoHmst
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 18, 2025

@Marcia van KPN Hoi Marcia, ik heb de Soundbox omgeruild voor standaard TV+ in combinatie met een soundbar, het geluid viel mij erg tegen en een soundbar geeft veel meer mogelijkheden voor geluidsinstellingen, ik kan e.e.a dus niet meer testen. 
Fijn weekend! 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 18, 2025

Da's ook een oplossing :) Dank dat je het even laat weten!

@kvdb stelt een vraag, ik begrijp dat bij jou de ‘Automatisch beste kwaliteit’ dus ineens uit stond na de update? Dat kan ik ook niet direct verklaren, want in de basis is er in de update niets aangepast dat hier verband mee houdt. Dus ik denk dat het een onverwachte glitch was bij jou. Gelukkig een die je ook zelf weer kon aanpassen. Maar, bedankt voor je melding in ieder geval! 

Ik begrijp alleen niet zo goed wat je hiermee bedoelt. Kun je dat toelichten?

PS voor de geautomatiseerde oplossingen scripts… krijg je klachten OVER EEN ACTIEVE UITZENDING dan is het voorstellen van een reset op NU misschien niet zo’n goed idee. Waarom geen ‘reset als u het kastje uitzet met de afstandsbediening?’ Optie ‘zodra gewenst gaan we resetten en herstarten’ is voor zo veel zaken beter. 

Hoi ​@Erik van KPN sorry kom niet zo vaak hier op t forum… 

ik bedoel aan te geven dat ‘nu doen’ nogal vaak het uitgangspunt is bij de TV+. Zowel met het toepassen van updates (want uit = energie bespaarstand) tijdens het gebruik en bekijken van een uitzending, alsook bij de ‘zelfhulp automatisering’ uit de kpn webpagina - klantenservice-tv+. Die komt dan uit bij ‘resetten op afstand’ (of iets in die trend, pin me niet vast op de woorden) maar altijd NU ipv uitgesteld tot het moment dat het kastje wordt ‘uitgeschakeld’ cq ‘opgestart’.

Want soms is iets wel irritant genoeg om te zoeken naar verduidelijking en verbetering maar niet om het (samen) kijken van een lopende uitzending te onderbreken voor … een mogelijke oplossing of alle stappen voor het opnieuw opstarten en activeren.

vandaar de vergelijking met Windows ‘een gewenst tijdstip’ of ‘updates installeren & afsluiten ‘ danwel ‘installeren en opnieuw opstarten’. Zodat de kijkers kunnen kijken tot ze denken DIT is een goed moment, zonder ze nog verder te storen.

hopelijk duidelijk(er) anders hoor ik het wel.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor het alsnog reageren ​@kvdb stelt een vraag. Als ik je goed begrijp dan gaat het om het verplichte resetten/herstarten dat direct moet gebeuren en dat je niet uit kunt stellen? 

Als je de eco-stand aan hebt staan op je ontvanger dan kan de ontvanger s’avonds niet updaten. Dan moet het overdag, maar ik meen me te herinneren dat je hem wel eenmalig uit kunt stellen. Die optie heb je helemaal niet?
Je hebt het ook over het voorstellen van resets, als dit door de klantenservice wordt gevraagd/aangeraden, dan is het inderdaad noodzakelijk om het direct te doen. Anders kunnen ze je namelijk niet meteen verder helpen. 

Hopelijk heb ik het helder uitgelegd. Toch nog vragen? Laat het weten! 😄

Oeps, afsluiten van de browser helpt niet tijdens het schrijven van een reactie.

@Sanne van KPN ik bedoel met de zelfhulp juist ook de stappenplannen op de webpagina. Niet de ‘je hebt een medewerker aan de lijn’, mss hetzelfde stappenplan maar dan zelf doorlopen.

Zoals:

Even snel een klacht tot de laatste doorlopen, voor het voorbeeld.

in het algemeen worden de software updates van tv+ (pas) binnengehaald als het kastje actief wordt en wordt de update vervolgens gewoon toegepast zonder dat ik iets zie aan opties.

Gewoon kijken, beeld weg, herstart, wachten, programma opzoeken terugkijken en dan vooruitschuiven tot waar je was.

simpelweg de routine verplaatsen naar ‘het einde van het gebruik’ (afstandsbediening kpn-UIT?) en dan installeren vervolgens afsluiten. Update toegepast zonder in de weg te zitten(?)

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Check, voor het online stappenplan geldt hetzelfde. Een herstart lost veel problemen op en wanneer dat niet werkt kan het nauwkeuriger kijken naar wat wel werkt. 

Je idee wat betreft de vraag om de update toe te voegen als je de TV uitzet zet ik door! Verder blijft dit wel gelden: 

Als je de eco-stand aan hebt staan op je ontvanger dan kan de ontvanger s’avonds niet updaten. Dan moet het overdag, maar ik meen me te herinneren dat je hem wel eenmalig uit kunt stellen.