Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.212.3

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • December 9, 2025
  • 169 reacties
  • 5486 keer bekeken
Toon eerste bericht

169 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • February 10, 2026

Na dit te lezen snap ik waarom er spontaan fouten zijn op de ontvanger. Als de update niet wordt aangekondigd en er geen enkele melding in de box is weet je het ook niet. 

Er moet een melding komen dat er een update is geweest. Dan kan er op geanticipeerd worden. 

Zoals een simpele herstart .

En natuurlijk hopend op een android update in februari. Met eindelijk geen schokkend beeld meer. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 10, 2026

Na dit te lezen snap ik waarom er spontaan fouten zijn op de ontvanger. Als de update niet wordt aangekondigd en er geen enkele melding in de box is weet je het ook niet. 

Er moet een melding komen dat er een update is geweest. Dan kan er op geanticipeerd worden. 

En natuurlijk hopend op een android update in februari. Met eindelijk geen schokkend beeld meer. 

Volgens mij staat een android update flink los van schokkend beeld anders had iedereen het wel gehad toch hier namelijk op 4 boxen geen last van schokkend beeld.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • February 10, 2026

Volgens mij staat een android update flink los van schokkend beeld anders had iedereen het wel gehad toch hier namelijk op 4 boxen geen last van schokkend beeld.

Staat er niet los van dat is al onderzocht. En al uitgereid ineerdere topics uitgelegd. Veel mensen merken het niet dat het beeld stottert. Jeerlt het zodra je bv een film met 4k hdr afspeelt. Heeft te maken met android 11 tekortkoming. 

Quote: 

Stotterend beeld op Android 11, vaak ervaren als judder of micro-stuttering, wordt meestal veroorzaakt door een frequentie-mismatch tussen de bron (bijv. 24fps of 50fps content) en de vernieuwingsfrequentie van het scherm (meestal vast op 60Hz). Android 11.

Vanaf android 12 is dit standaard geimplementeerd in de android, alleen moet wel worden toegepast in de app.

Aangezien dat kon voor de soundbox dezelfde kpn+ gebruikt  werkt het op sie box ook niet vlekkeloos, wel beter..

Ps het kan zijn dat een bepaalde tv het oplost maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

De laatste tijd schakelt de tv+ box af en toe na inschakelen na 3 seconden weer uit.

Heb je toevallig een LG tv ​@BasT? En de rest die er ook last van hebben, welke tv toestellen hebben jullie? Graag dan merk en modelnummer. 

En ​@steffen1, we gaan ons best doen om Adaptive Refresh Rate mee te nemen in de update naar Android TV 14 (voor de DIW7022), maar het is nog niet helemaal zeker dat het gaat lukken. 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • February 10, 2026

De laatste tijd schakelt de tv+ box af en toe na inschakelen na 3 seconden weer uit.

Heb je toevallig een LG tv ​@BasT? En de rest die er ook last van hebben, welke tv toestellen hebben jullie? Graag dan merk en modelnummer. 

En ​@steffen1, we gaan ons best doen om Adaptive Refresh Rate mee te nemen in de update naar Android TV 14 (voor de DIW7022), maar het is nog niet helemaal zeker dat het gaat lukken. 

Jazeker 2 stuks (zie mijn gegevens), maar dit doet zich alleen voor bij 1 exemplaar.

Dus die link heb ik niet gelegd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 10, 2026

Heb je ECO stand-by in gebruik ​@BasT ?

Doe je de boel aan met de afstandsbediening van je televisie of met de KPN knop op die van kpn?

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • February 10, 2026

Heb je ECO stand-by in gebruik ​@BasT ?

Doe je de boel aan met de afstandsbediening van je televisie of met de KPN knop op die van kpn?

Geen eco-stand en doe de tv aan met de kpn-knop. Bij hdmi-cec staat alles ingeschakeld. Dit bij beide tv's. Het enige verschil is, dat bij de tv met dit probleem ook het geluid van de soundbar met de kpn-afstandsbediening wordt geregeld.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 10, 2026

Zo gaat het hier ook. En niet na 3 seconden weer uit. Waarom dat bij jou dus wel gebeurt kom ik helaas niet verder mee. Hier wel ander merk televisie. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik heb zelf ook een LG televisie waarbij het voor kwam. Wel ben ik even benieuwd naar het modelnummer ​@BasT. Kun je dat nog opzoeken van het toestel waar het zich op voordoet? Dan kan ik dat doorgeven aan het tv-team.

Één van de teamleden heeft dit ook geconstateerd op zijn LG tv, dus we verzamelen nu zoveel mogelijk informatie om het goed in beeld te krijgen. Ook goed om te weten trouwens dat je HDMI CEC hebt ingeschakeld. 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • February 10, 2026

Ik heb zelf ook een LG televisie waarbij het voor kwam. Wel ben ik even benieuwd naar het modelnummer ​@BasT. Kun je dat nog opzoeken van het toestel waar het zich op voordoet? Dan kan ik dat doorgeven aan het tv-team.

Één van de teamleden heeft dit ook geconstateerd op zijn LG tv, dus we verzamelen nu zoveel mogelijk informatie om het goed in beeld te krijgen. Ook goed om te weten trouwens dat je HDMI CEC hebt ingeschakeld. 

OLED55C46LA Op mijn OLED48C16LA heb ik dit probleem niet.

Maar deze gegevens staan toch ook bij mijn info, of is dat alleen voor mij zichtbaar?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Klopt, maar ik wist niet welke van de twee dit issue heeft. Bedankt voor de info! 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • February 10, 2026

Ik mis trouwens 1 factor, de hdmi kabel. Soms hebben die ook kuren en dan komen er ook rare problemen. Ps ik zie dat alleen de grootte het verschil is van de tv,s zit er dan niet dezelfde hardware en software op?  De hdmi controllers zijn vaak dezelfde. 

Hierop inhakend als ik de die7022 via mijn onkyo receiver laat lopen dan gaat die ook spontaan aan en uit op momenten dat ik niet wil.

Dan kom ik ook weer op de android 11 uit die daar ook weer compatibiliteits problemen heeft met hdmi.CEC. (Dit is te lezen als je bij android zelf gaat zoeken) 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 10, 2026

Gebeurt het ook als je de soundbar afkoppelt van de tv?

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • February 14, 2026

In het startscherm staat bij mij 2x "uitgelicht". Wanneer ik deze uitvink en opsla blijven ze terugkomen. Wanneer ik alleen de 1e uitvink en opsla zijn beiden verdwenen uit het startscherm.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 14, 2026

Dat is vreemd ​@BasT maar uiteraard bedankt voor het melden! Ik herken deze ook niet direct en heb hier dus ook niet meteen een oplossing voor. Waarschijnlijk geheel overbodig om te vragen maar heb je de Soundbox al eens herstart?

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • February 14, 2026

Dat is vreemd ​@BasT maar uiteraard bedankt voor het melden! Ik herken deze ook niet direct en heb hier dus ook niet meteen een oplossing voor. Waarschijnlijk geheel overbodig om te vragen maar heb je de Soundbox al eens herstart?

Jazeker.

Ik heb dit op beide boxen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 14, 2026

Ik herken deze ook niet direct en heb hier dus ook niet meteen een oplossing voor. 

Dit gedrag kan ik bevestigen, ook op een DIW7022, Launcher 1.212.4

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 14, 2026

Nogmaals bedankt voor deze melding, zowel ​@TDN als ​@BasT , we nemen dit mee en komen hier nog op terug!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 14, 2026

Uitgelicht zijn gewoon twee regels (lanes). Want het is ook verschillende informatie in de lanes.

Of dit echter op deze manier de bedoeling is....

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 14, 2026

Uitgelicht zijn gewoon twee regels (lanes). Want het is ook verschillende informatie in de lanes.

Of dit echter op deze manier de bedoeling is....

Het is niet de bedoeling, maar ook foutief. Als je alle 2 uitgelicht uit vinkt, blijven beide na het opslaan weer aan. Als je alleen 1 uit vinkt en opslaat, blijven beide uit.