Skip to main content
Vraag

Niet tevreden over het geluid van de KPN Soundbox

• May 26, 2026
  • 4 reacties
  • 87 keer bekeken

Waardeloos geluid KPN Soundbox. Dit lijkt nergens op. De verwachtingen waren hoog gespannen. De desillusie des te groter. Het geluid komt niet uit het kastje. dat kan ook niet, want het is een gesloten kastje.  Verandering van instellingen helpt helemaal niks. De helplijn kan er ook niets aan doen. Zij adviseren om op  een update te wachten. maar dat duurt nog een maand. Ondertussen zit ik met een waardeloos geluid systeem; er moet meer aan de hand zijn, want dit kan je niet oplossen met een update. Het lijkt meer op een constructiefout of een materieeldefect. KPN zou gelijk een nieuwe moeten sturen naar mij als nieuwe TV-klant. Normaal kan je een online bestelling binnen 14 dagen annuleren en retourneren, maar dat kon niet volgens de helplijn. Kortom : diep teleurgesteld in KPN.

4 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 26, 2026

Je kunt 'm gewoon weer inruilen. En de +Box aansluiten op een goede stereo. Of soundbar. Scheelt je weer zes euro bovendien, ​@Serpentino.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 27, 2026

Een KPN Soundbox is voor mensen die geen Soundbar hebben.

Het geluid zit tussen de het tv geluid en een goede Soundbar (met subwoofer) in.

Maar er zijn ook tv's die een goed geluid hebben dat beter is dan de Soundbox.

Het beste is een goede Soundbar met subwoofer.

Had je gratis 0800-0402 gebeld?

Ik denk dat het ook via MIJNKPN kan, het omruilen naar de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Scheelt je ook weer € 6,-- per maand.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Serpentino . Welkom hier. 

Jammer om te lezen dat de Soundbox zo tegenvalt. Ik kan me voorstellen dat je verwachtingen hoger lagen, zeker als je net nieuwe tv-klant bent geworden. Dan hoop je natuurlijk op een duidelijke verbetering van het geluid en niet op extra frustratie. 

De Soundbox is vooral bedoeld voor mensen die geen eigen audiosysteem, soundbar of home cinema hebben en waarbij het standaardgeluid van de tv zelf wat tegenvalt. Bij sommige televisies kan het verschil daardoor kleiner zijn dan verwacht, of zelfs minder prettig overkomen afhankelijk van de akoestiek en instellingen. Als de Soundbox niet bevalt, dan kun je deze gewoon omruilen voor een reguliere TV+ ontvanger. Dat kun je regelen via de klantenservice of eenvoudig via je MijnKPN omgeving. Dat scheelt bovendien ook weer de extra kosten voor de Soundbox.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 30, 2026

Vraag aan KPN: Maar het is toch heel raar dat als je via ‘Instellingen-Geluid’ de bas , de treble en loudnes maximaal verstelt er nauwelijks verschil is te horen! wekt dit wel? Of kan er ook een defect in de box zitten?