Skip to main content
Vraag

Oudere opnames niet afspeelbaar: foutmelding STB-zap-03/-40462 (Videoserver niet gevonden)

• June 3, 2026
  • 7 reacties
  • 60 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+9

Ik heb het volgende probleem oudere opnames van vorig zijn niet afspeelbaar.

Als ik de opname selecteer van vorig jaar juni/juli/augustus/september/oktober en start dan krijg ik eerst een zwart scherm em daarna volgt de volgende fout code (STB-zap-03/-40462 - Videoserver niet gevonden).

Het komt ook voor dat de ontvanger direct terug gaat naar het menu van de opname die ik niet geselecteerd heb om te kijken.

Ik heb inmiddels alles al een keertje opnieuw opgestart: Glasvezelkastje/Fritzbox 7590/Arris Vip5202 deze is trouwens direct via een kabel aangesloten op de Fritzbox.

Zijn er meer mensen met dit probleem of is er misschien een storing? (kan daar niets over terugvinden)

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 3, 2026

Op 1 mei was er een storing met opnames op NPO 1 .

Tip: via de app in smart-tv, smartphone, tablet en via de website ( http://tv.kpn.com ) werkt het wél. De storing was alleen op het platform voor de Arris en Arcadyan ontvangers.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 3, 2026

Tip: via de app in smart-tv, smartphone, tablet en via de website ( http://tv.kpn.com ) werkt het wél. De storing was alleen op het platform voor de Arris en Arcadyan ontvangers.

Het gaat niet specifiek over opnames op NPO1. Het zijn opnames van meerdere zenders.

Helaas zijn mij opnames niet online zichtbaar omdat ik opneem op de HD glaszenders.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 3, 2026

Het gaat niet specifiek over opnames op NPO1. Het zijn opnames van meerdere zenders.

Helaas zijn mij opnames niet online zichtbaar omdat ik opneem op de HD glaszenders.

Opnemen bij KPN doe je altijd in de cloud.

De KPN tv ontvanger heeft geen geheugen om opnames in op te slaan.

Vandaar dat je ook 300 uur kan opnemen en op 6 zenders tegelijk.

Dus alles staat in de cloud en kan je op de KPN tv ontvanger, de app en via internet zien.

Of bedoel je de zenders 661-670.

In dat geval misschien een idee om de Arris om te ruilen voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Kan met huidige abonnement.

Maar misschien is overstappen naar KPN tv+ abonnement wel een idee, ben je meestal goedkoper uit.

Op de Sagemcom DIW7022 staan de zenders in de beste beeldkwaliteit op 1 -1 0 zoals het hoort en kan je ze ook via de app. zien. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 3, 2026

Oh ja. Daar was ik al snel klaar mee. En ben weer gaan opnemen via de HD zenders. En sinds 3 jaar heb ik KPN TV+ met de Sagemcom DIW7022. Dan heb je helemaal geen gedoe meer met “HD glas”.

Alleen sport keek ik, live, nog wel via HD glas. Maar heb nu sinds januari 2023 het nieuwe TV+ kastje. 

Overigens kunnen opnamen ouder dan één week met deze storing (op het oude platform “interactieve tv”) toch niet meer hersteld worden. Je kunt ze verwijderen aangezien je ook niet naar het nieuwe platform (via apps/website) kunt uitwijken.

Sinds ik het nieuwe platform gebruik, TV+ en online, heb ik geen last meer gehad van deze verstoring.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 3, 2026

@joop2011 ​@PeterG ​@FraSch ​@Erwin van KPN 

Ik bedoel inderdaad de zenders 661 - 670 ook we de HD glaszenders genoemd.

Ik zie nu in een Topic van ​@FraSch link dat hij het zelfde probleem ervaart.

Dus ik heb het vermoeden dat dan meerdere mensen dit probleem hebben

En dat het probleem toch echt bij de servers bij KPN ligt.

Het kan toch niet zo zijn dat al die opnames verloren zijn gegaan door een enkele storing. En ik neem aan dat KPN toch ergens wel een back-up systeem heeft. En is ook frappant dat het om opnames gaat van  6 tot 12 maanden geleden die juist problemen geven.

Ik heb in het verleden meegedaan met de Pilot KPN TV+ en na die ervaringen van toen gebleven bij de oude ontvanger omdat ik die gebruiksvriendelijker vindt. En KPN TV+ ontvanger heeft natuurlijk de afgelopen een flinke ontwikkeling doorgemaakt maar ik zie ook op het forum dat daar ook vaak nog wel dingen mee spelen.

Maar daar gaat het nu niet om. Het gaat erom dat ik en ​@FraSch  en misschien nog vele anderen vele opnames niet kunnen afspelen. En dat KPN toch daar naar moet gaan kijken wat de oorzaak daar van is.

Ik hoop dat mensen die dit zelfde probleem ervaren dit ook gaan aangeven. Zodat het voor KPN misschien duidelijk wordt waardoor dit probleem wordt veroorzaakt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 3, 2026

@Dreetje 

Het aantal problemen met de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en de Arris VIP 5202 ontlopen elkaar niet meer.

Er zijn uiteraard nog veel wensen.

Het grote voordeel voor jou is, dat de “HD glaskanalen” op kanaal 1-10 staan en in een stream van 14,2 Mb/s en een heel mooi beeld.

En ook via de app te zien zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 3, 2026

Er zijn ook problemen met zeer recente opnames van SBS6 HD glas 666. Dat werkt ook niet.