Skip to main content
Beantwoord

Regelmatig last van stilstaand beeld en Multicast heb ik al uitgeschakeld

• May 13, 2026
  • 12 reacties
  • 162 keer bekeken

Hr Spyke
Helper
Forum|alt.badge.img

Regelmatig stilstaand beeld voor 15 seconden

Heb multicast al uitgeschakeld en tv ontvanger is bekabeld

Wat is hier aan te doen?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Hr Spyke, wat een bijzonder probleem. Goed dat je deze vraag hier stelt. 

Zo te zien heb je de modem en get glasvezelkastje al gereset. Heb je de TV+ box ook gereset zoals hier wordt aangegeven? De KPN TV+ Box of TV+ Soundbox resetten

Zo ja, zou je willen proberen om de TV+ Box via wifi aan te sluiten en de kabel los te maken? Het kan ook zijn dat dit aan de kabel ligt. Lees hier hoe je de box via wifi aansluit: De KPN TV+ Box of TV+ Soundbox aansluiten via wifi en het aansluitbeleid

Ik hoor graag van je. 

12 reacties

JanD
Superuser
  • May 13, 2026

Beste ​@Hr Spyke heb je de DIW al eens een herstart gegeven of zelfs een fabrieks-reset via het gaatje of het menu?

Welk merk en type modem heb je, in je profiel staat diw7022, maar dat is de tv-decoder.

Hr Spyke
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 13, 2026

Heb de kpn box 12B en alles al meerdere keren herstart

JanD
Superuser
  • May 13, 2026

Heb de kpn box 12B en alles al meerdere keren herstart

Beste ​@Hr Spyke als je glasvezel hebt, heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en herstart?

Hr Spyke
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 13, 2026

Ook dit al meerdere keren gedaan na het forum en internet er op nageslagen had.

Misschien elke keer een dip in de verdeelkast op straat

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 15, 2026

Hi ​@Hr Spyke, wat een bijzonder probleem. Goed dat je deze vraag hier stelt. 

Zo te zien heb je de modem en get glasvezelkastje al gereset. Heb je de TV+ box ook gereset zoals hier wordt aangegeven? De KPN TV+ Box of TV+ Soundbox resetten

Zo ja, zou je willen proberen om de TV+ Box via wifi aan te sluiten en de kabel los te maken? Het kan ook zijn dat dit aan de kabel ligt. Lees hier hoe je de box via wifi aansluit: De KPN TV+ Box of TV+ Soundbox aansluiten via wifi en het aansluitbeleid

Ik hoor graag van je. 

Hr Spyke
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 16, 2026

Ook dit al geprobeerd zonder resultaat

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dan heb je alles gedaan wat je kon doen. Ik adviseer je om in dit geval contact met ons op te nemen zodat iemand live mee kan kijken. Het kan zijn dat de TV box omgeruild moet worden, maar het kan ook aan de verbinding liggen. Dan moet een monteur worden aangestuurd. 

Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Hr Spyke
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 18, 2026

Het is inmiddels opgelost bij mij de truuk was om de resolutie aan te passen

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Erg fijn om te lezen, dat kan inderdaad nog een verschil maken. Dankjewel voor de terugkoppeling hier. Is die bovenste resolutie ook de resolutie die je nu hebt gekozen waarmee het werkt? 

Mag ik nog weten welk type tv dit is? Als ik het goed zie een Hisense? Ook handig om te weten voor andere meelezers. 

Hr Spyke
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 19, 2026

Klopt gebruik nu de bovenste resolutie en is inderdaad Hisense

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 19, 2026

Ik zou verwachten dat 50 Hz beter aansluit bij de frequentie van de kpn tv kanalen. En dat je daarmee vloeiender beeld hebt dan met 59.94.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Terugkomend op de frequenties, 50 Hz of 25 Hz is dan de logische keuze inderdaad. Het kan in dit geval ook specifiek met het merk Hisense te maken hebben, ik kan mijn vinger er niet helemaal op leggen maar interessant om dit te weten.Â