Skip to main content
Vraag

Sinds overstap naar KPN+ TV regelmatig uitval NPO 1 en haperende streams

• June 3, 2026
  • 12 reacties
  • 60 keer bekeken

Sinds ik in februari 2026 van abonnement veranderd ben, dwz naar (KPN+ TV), valt Ned 1 heel vaak kortstondig uit en loopt geluid soms achter op gesprokene. 

Ook de films en andere data die ik wil bekijken/luisteren op mijn Samsung A54 mobiel starten soms heel langzaam op en worden regelmatig onderbroken. 

Heb KPN kastje al paar keer gereset (o.a. knopje indrukken en stroom eraf) net als Modem Experia Box V10. 

Resultaat: 0

Kan het zijn dat KPN+ TV meer vraagt van modem?

Ik heb standaard snelheid van 100 Mbs

Graag reactie.

Co Mocking

12 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 3, 2026

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

En de KPN modem (router) Experiabox V10

En je hebt de spanning er al afgehaald voor minimaal 1 minuut begrijp ik.

1. Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox V10? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
  2. Heb je koper of glasvezel?
  3. Indien koper, wat is jouw echte downloadsnelheid en ping?

• Auteur
  • Helper
  • June 3, 2026
  1. De DIW7022 rechtstreeks op modem (via tussencontact in muur) en verder niets (geen switch of zo)
  2. Glasvezel
  3. nvt

Gr,

Co Mocking

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 3, 2026

Wat is tussencontact in de muur?

Als dit een DVS is, dan is dat de boosdoener.

• Auteur
  • Helper
  • June 3, 2026

Wat is een DVS? 

Muur tussen hal en TV. Afstand TV tot muur max 30 cm en van muur tot modem ca 1,5 mtr.

• Auteur
  • Helper
  • June 3, 2026

Als het staat voor Draadloze Verbindings Set is er maar 1 antwoord: Nee

Alleen om de Ethernet kabel in te pluggen (Ethernet aansluiting) en van daaruit rechtstreeks naar het modem.

P.S.

Mijn dank dat je er in wil duiken om mij info te geven.

Gr,

Co Mocking

rvk01
Slimmerik
  • June 3, 2026

Nee DVS staat voor een kastje wat je in het stopcontact steekt. In de meterkast zou er dan ook een zitten en dan gaat het signaal over het stroomnet. Zo'n DVS kastje heeft ook gewoon een ethernet aansluiting.

De vraag is dus... bedoel jij zo'n stroom kastje of gewoon echt een fysieke ethernetkabel die door de muur loopt en een afmonteerdoosje op de muur heeft? 

Dit is bv zo'n DVS kastje. https://wifilinks.nl/products/dvs-1200-adapter-1-stuks

• Auteur
  • Helper
  • June 3, 2026

Nee geen DVS dus. Is fysieke ethernetkabel die via afmonteerdoos door gaat naar modem in halkast.

Is dus vaste bekabelde verbinding.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 3, 2026

Box al eens via wifi geprobeerd? Zo te horen staat ie wel binnen zo'n 6 meter van het modem.

Ethernet kabel eruit. Daarna kan je in de box wifi aanzetten en koppelen met je modem

• Auteur
  • Helper
  • June 3, 2026

Nee niet geprobeerd nog omdat ik nog steeds in mijn hoofd heb dat vast bekabeld nog altijd de beste oplossing zou zijn. Morgen eens uitproberen..

Bedankt voor de tip alvast

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 3, 2026

Alleen om de Ethernet kabel in te pluggen (Ethernet aansluiting) en van daaruit rechtstreeks naar het modem.

P.S.

Mijn dank dat je er in wil duiken om mij info te geven.

Gr,

Co Mocking

Een DVS is een draadloze verbindingsset.

Die heeft u er dus tussen.

Omdat het 230 volt netwerk steeds verder verstoord raakt door de diverse aangesloten apparaten, werken DVS's bij velen mensen steeds minder goed of helemaal niet.

Maar je hebt 1 UTP kabel zonder dat daar iets tussen inzit begrijp ik.

Loop die UTP kabel eens na en kijk of er knikken of scherpe bochten inzitten.

Dat kan voor problemen zorgen.

Ook een slechte UTP connector kan voor problemen zorgen.

En het klopt dat een UTP kabel altijd het beste is.

@rvk01 

DVS staat voor Draadloze Verbindings Set.

Dus 2 kastjes beide in een 230 volt stopcontact (geaard) en het internet of tv gaat dan via het 230 volt netwerk.  (ik type “off" omdat beide niet tegelijk kan met DVS)

En juist dat laatste geeft steeds meer problemen bij steeds meer mensen.

rvk01
Slimmerik
  • June 3, 2026

Vandaar dat ook om 3 (speedtest) gevraagd werd. Dat is ook bij glasvezel van belang. Als je dus een PC aansluit op dat muurcontact, wat haal je dan met de speedtest? Is dat ook echt de 100Mbps?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 3, 2026

Vandaar dat ook om 3 (speedtest) gevraagd werd. Dat is ook bij glasvezel van belang. Als je dus een PC aansluit op dat muurcontact, wat haal je dan met de speedtest? Is dat ook echt de 100Mbps?

Om uit te sluiten dat je draadbreuk hebt, kan het handig zijn.

Anders is het bij glasvezel niet echt belangrijk.