Skip to main content
Vraag

VRT zender 29 zendt uitzending Giro voor vrouwen niet uit

• June 3, 2026
  • 8 reacties
  • 79 keer bekeken

Geen uitzending mogelijk al een paar dagen. Een berichtje sturen naar klanten is toch niet moeilijk?

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 3, 2026

Hallo ​@Roermond 14 ,

Ik vermoed dat je graag naar de Giro voor vrouwen wilt kijken. 

De VRT heeft voor Nederland niet de rechten om die koers uit te (laten) zenden. Daarom wordt deze wedstrijd geblokkeerd.

Je kunt de Giro wel live volgen via Eurosport. Zij hebben voor Nederland het alleenrecht voor de live-uitzendingen. Later op de dag kun je via de VRT nog wel een samenvatting zien. 

JanD
Superuser
  • June 3, 2026

Beste ​@Roermond 14 ik zie het probleem niet, ikontvang de zender gewoon en nu staat er sporza, de uitzending begint zo dadelijk.

• Auteur
  • Topper
  • June 3, 2026

Mevrouw van kpn via de telefoon melde dat er 500 klachten waren maar NIET dat kpn de rechten niet had.

Dus een broodje aap verhaal aan de telefoon en Eurosport zend nu tennis uit.

de wedstrijd berg op zie je dus niet.

zijn vrouwen niet meer belangrijk?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 3, 2026

De wedstrijd (etappe) van vandaag is inmiddels afgelopen. Vandaar dat er op Eurosport nu tennis is. 

Ik zal de uitslag van vandaag niet verklappen. Je kunt via de VRT of vanavond via de NPO naar de samenvatting kijken. 

Overigens was ik vorige week zelf ook boos (maar dan op Eurosport) dat ze veel te lang wachtten met het uitzenden van de mannen-giro omdat ze kozen voor een tenniswedstrijd. 
Ook daar kon KPN niets aan doen, dat was de keuze van Eurosport zelf. 

De oplossing is zo simpel: Giro op Eurosport 1 en dat tennis op Eurosport 2. 

• Auteur
  • Topper
  • June 3, 2026

Ik zag het net bij nos op de app, maar had het liever wel gezien.

en trouwens meerdere zenders kunnen overdag niet bekeken worden…

• Auteur
  • Topper
  • June 3, 2026

JanD@ dat zie je inderdaad. Maar die uitzending kan je dus niet zien.

JanD
Superuser
  • June 3, 2026

JanD@ dat zie je inderdaad. Maar die uitzending kan je dus niet zien.

De reden is je al uitgelegd door ​@Noordzee .

De KPN helpdesk heeft het wel vaker bij het verkeerde eind, helaas.

@Roermond 14 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 3, 2026

België (!) mag de giro (m en v) niet buiten België doorgeven. Het is bij alle Nederlandse providers. Ook de vrouwen versie van deze week niet. 

Het is bij alle providers en ook bij NLziet niet te zien via de VRT. Overal hetzelfde tekstje. 

Eurosport heeft de exclusieve rechten in Nederland voor de Italiaanse koersen, ​@Roermond 14 .

Het is te zien via Eurosport 2, welke bij kpn in het pluspakket zit. Dat is gratis met tenminste één mobiel kpn abonnement erbij.

En het is ook te zien via HBO MAX met de sport add-on.

Deze exclusiviteit voor Eurosport / HBO is er al sinds 2024.

Hetzelfde krijgen we nu bij de formule 1 via de Duitse RTL. Dat wordt ook niet meer in Nederland uitgezonden vanaf heden.