Skip to main content

Beste KPN,

Op de 2e dag van mijn vakantie wilde ik een serie kijken op FOX. Ik gebruikte hiervoor 4G en KPNiTV App op mijn iPad via hotspot op mijn telefoon. Ik heb ongeveer 1- 1,5 uur tv gekeken.

De volgende dag zag ik tot mijn verbazing sms’jes 75% en 100% dataverbruikt op mijn telefoon.

Deze sms’jes kwamen overigens uren nadat ik de KPNiTV App allang had afgesloten. Ik heb contact opgenomen met KPN echter het enige dat zij melden was dat tv kijken via KPNiTV veel MB’s kost. Ik heb toen een extra EU bundel gekocht en de verdere vakantie alleen via WiFi de KPNiTV App gebruikt. Nu zie ik mijn rekening en zie ik dat het ene uurtje TV kijken 3G heeft verbruikt, ik vind dit toch wat erg veel en wil dit graag bij jullie onder de aandacht brengen. Op internet zie ik namelijk dat het normaal is dat 1 uur tv kijken ongeveer 600MB kost en dat is veel minder dan de 3G. Ben benieuwd naar jullie reactie.

Toch wordt in de app duidelijk vermeld hoeveel data er verbruikt wordt bij de verschillende beeldkwaliteiten.

Als je de beeldkwaliteit op laag heb staan dan is het verbruik dus 666MB per uur, bij gemiddeld is dat 1GB en bij hoog dus 2GB per uur.

Waarschijnlijk had jij jouw beeldkwaliteit dus op hoog staan.


Toch wordt in de app duidelijk vermeld hoeveel data er verbruikt wordt bij de verschillende beeldkwaliteiten.

Als je de beeldkwaliteit op laag heb staan dan is het verbruik dus 666MB per uur, bij gemiddeld is dat 1GB en bij hoog dus 2GB per uur.

Waarschijnlijk had jij jouw beeldkwaliteit dus op hoog staan.

Beste wjb,

dat is een mooi overzicht dat ik nog niet eerder heb ontdekt, dank daarvoor. Echter bij mij staat het dus op gemiddeld en zou ik dus 1G per uur verbruiken. Ik heb Max 1,5 uur gekeken dus 3G is dan nog steeds veel te veel en ook dat ik pas uren later de 75% verbruiktmelding (2 uur Snachts) en 100% (5 uur sochtends) verbruiktmelding kreeg.


Echter bij mij staat het dus op gemiddeld en zou ik dus 1G per uur verbruiken.

Ik neem aan dat je niet bij de beeldkwaliteit instellingen voor WiFi kijkt maar voor 3G/4G.

 

...en ook dat ik pas uren later de 75% verbruiktmelding (2 uur Snachts) en 100% (5 uur sochtends) verbruiktmelding kreeg.

Dergelijke meldingen zijn inderdaad niet real-time en al helemaal niet als die data via een andere provider (in het buitenland) loopt.


Hoi @Jeannie1970

Welkom op het Forum. Het is natuurlijk niet fijn als je databundel snel verbruikt is. Ik begrijp dat er kennelijk in korte tijd 3 GB is verbruikt. Of dit verbruik geheel toe te schrijven is aan de KPN iTV App, zou ik je niet kunnen zeggen. Wij registreren enkel de momenten waarop je data verbruikt en hoeveel data je gebruikt, wij registreren niet waaraan je de data gebruikt. Dit kan je via de instellingen van je toestel mogelijk nog wel terugzien. Kijk voor instructies op deze pagina onder het kopje “Hoe bekijk ik mijn dataverbruik op mijn mobiel”

Goed om te lezen dat je dankzij de tip van @wjb (waarvoor dank!) al wat meer info over beeldkwaliteit en dataverbruik van de iTV App hebt, en nu weet hoe je dit desgewenst kan aanpassen. Wat er in de KPN iTV App wordt aangegeven ten aanzien van verbruik met een beeldkwaliteit, blijft natuurlijk een indicatie. Het is geen garantie voor een maximumverbruik. :wink:  

Heb je op basis hiervan voldoende info voor nu? Mochten er nog vragen zijn, geef het gerust aan. 


Ik bedoel dat de KPNiTV app te veel data verbruikt en dat na het afsluiten van de app volgens mij nog steeds data wordt verbruikt of dat de sms met 75% en 100% te laat worden verstuurd, namelijk uren nadat de app is afgesloten en ik al diep in slaap. De bedoeling was dat kpn dit incident wellicht kan gaan onderzoeken zodat andere klanten en ik in de toekomst hier geen last meer van hebben.

 


Ik bedoel dat de KPNiTV app te veel data verbruikt en dat na het afsluiten van de app volgens mij nog steeds data wordt verbruikt of dat de sms met 75% en 100% te laat worden verstuurd, namelijk uren nadat de app is afgesloten en ik al diep in slaap. De bedoeling was dat kpn dit incident wellicht kan gaan onderzoeken zodat andere klanten en ik in de toekomst hier geen last meer van hebben.

Na het afsluiten van de app wordt er geen data meer verbruikt door de app.

Zoals ik eerder ook al aangegeven heb komen die smsjes niet real-time en al helemaal niet als die data via een andere provider (in het buitenland) loopt.


Ik sluit mij aan bij de laatste reactie van @wjb. Helaas kan ik dit niet nader voor je (laten) onderzoeken, Jeannie. Toch bedankt voor het meedenken om onze diensten verder te verbeteren! :slight_smile:


Reageer