Skip to main content
Vraag

Geen internet met sim only op festivals

• May 29, 2026
  • 5 reacties
  • 52 keer bekeken

Ik heb met mijn sim only abonnement geen internet verbinding of geen 5g op festivals 

5 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Zelf werk ik in de zomer op tientallen festivallen. (Morgen weer) en dit verschilt echt per locatie en per provider. Een festival is een kleine locatie waar duizenden mensen meer komen dan gebruikelijk. Dat is voor providers lastig om goed en stabiel te houden, tenzij het een vaste evenemententerrein is. Zo heb je in voetbal stadia daar minder last van omdat providers rekening houden met tienduizenden mensen op een kluitje. 

Ook verschilt het aan de organisatoren en hoe het geregeld is, de een stemt af met providers en zorgt ervoor dat er een tijdelijke zendmast wordt geplaatst voor hun bezoekers. En de ander doet dat niet.

Al met al is het dus een complex vraagstuk waar het de realiteit is dat het niet altijd even goed geregeld is. Wel is het de afgelopen 10 a 15 jaar enorm verbeterd. 

JanD
Superuser
  • May 29, 2026

Beste ​@lemkes probeerhet eens met je mobiel ingesteld op 4G(+), scheelt ook aanzienlijk in stroomverbruik.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@lemkes, welkom bij de community! 🙂 ​@Ik_Combineer legt het hierboven eigenlijk al heel goed uit. Op festivals komen vaak duizenden mensen tegelijk samen op een relatief klein gebied, waardoor het netwerk tijdelijk erg druk kan worden. Daardoor kan mobiel internet soms trager zijn of zelfs tijdelijk wegvallen.

De tip van ​@JanD om eens 4G(+) te proberen is trouwens ook een goede om uit te testen. Sommige toestellen schakelen dan stabieler over op een minder drukke verbinding.

Het is natuurlijk wel net het seizoen waarin er weer veel leuke festivals en evenementen zijn. 🎉

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Nu ben ik trouwens ook wel benieuwd naar wat voor festivals je het liefst gaat? 😄 ​@Ik_Combineer

Echt een allround KPN-monteur als ik het zo lees. Ik hoop dat het festival van zaterdag mooi was. Het weer werkte in ieder geval perfect mee! 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 1, 2026

Afgelopen weekend op IDDF in Schiedam geweest. Straks Concert at Sea en Under the Bridge en dan iets later Exterminate festival in Bussloo. 

Vindt het allemaal eigenlijk wel leuk, als er maar een sfeertje is en goede muziek.

Over IDDF, me telefoon had het er lastig. Erg traag allemaal.