Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik verlengen met sim-only na het annuleren van mijn opzegging?

• June 4, 2026
  • 6 reacties
  • 36 keer bekeken

Ik heb eerder mijn abonnement opgezegd. Ik wil alsnog bij KPN blijven, maar bij verlengen kan ik nu alleen kiezen voor een abonnement met toestel. Ik wil graag simonly. Hoe regel ik dit nu op tijd? De chatbot kan me ook niet op weg helpen helaas. 

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@mickzer 

Welkom op de community van KPN.

Om even een goed beeld te krijgen, wanneer heb je jouw mobiele abonnement bij KPN opgezegd?

Is het abonnement al beëindigd? of ligt de einddatum in de toekomst?

Mocht je het opgezegde mobiele abonnement nog kunnen gebruiken, dan kun je via de klantenservice op 0800-0402 (of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting) aangeven dat je de opzegging wens te annuleren.

Want de annulering dient namelijk eerst te gebeuren, voordat je kunt verlengen, aangezien het systeem maar 1 opdracht tegelijk kan verwerken.

Mocht het abonnement inmiddels volledig beëindigd zijn, dan dien je gewoon weer op de reguliere manier een nieuwe KPN Sim-only abonnementen aan te vragen, je krijgt dan wel weer een nieuw telefoonnummer toegewezen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 4, 2026

De einddatum ligt in de toekomst. Wel jammer dat je dit niet gewoon online kan regelen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@mickzer 

Je kunt een gedane opzegging niet zelf online annuleren, dat moet echt gebeuren via de klantenservice van KPN via 0800-0402 (of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting).

Maar aangezien de einddatum nog in de toekomst ligt, zou ik gelijk telefonisch contact opnemen met de klantenservice, en aangeven dat je de opzegging wilt annuleren.

Je behoud dan ook je eigen vertrouwde 06-nummer, en kunt nadat de opzegging eruit gehaald is weer op de gebruikelijk wijze verlengen (ook als sim only).

Op de verlenging’s pagina zie je rechtsboven in het blauw “sim only” staan, klik daarop en je kunt je mobiele abonnement verlengen met een sim only abonnement.

Maar eerst dien je de opzegging te annuleren via de klantenservice!

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@mickzer, welkom bij de community!

Het antwoord van ​@Michel.uit.Arnhem klopt. Omdat er momenteel nog een opzegging in het systeem staat, moet deze eerst worden geannuleerd voordat je weer kunt verlengen. Dit kan via onze klantenservice, bijvoorbeeld door een belafspraak in te plannen.

Zodra de opzegging is verwijderd, kun je vervolgens zelf weer verlengen naar een Sim Only via de MijnKPN app  of onze website.

Het is inderdaad verstandig om hier niet te lang mee te wachten. Omdat de einddatum nog in de toekomst ligt, is er gelukkig nog tijd om dit te regelen en zo je huidige 06-nummer te behouden indien je dat graag wilt! 😊

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 5, 2026

Hoi ​@Serenay van KPN,

ik heb gisteren twee keer geprobeerd een belafspraak te maken. De eerste keer werd ik teruggebeld door iemand die me niet kon helpen (en doorverbinden ging niet goed), op de tweede poging heb ik nooit reactie gehad helaas. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Serenay van KPN,

ik heb gisteren twee keer geprobeerd een belafspraak te maken. De eerste keer werd ik teruggebeld door iemand die me niet kon helpen (en doorverbinden ging niet goed), op de tweede poging heb ik nooit reactie gehad helaas. 

Hoi ​@mickzer 

Gewoon even zelf bellen met de klantenservice van KPN, door te bellen naar 0800-0402 of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting.

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag opzeggen.

Dan wordt je direct doorverbonden met de juiste medewerker, die jouw opzegging eruit kan halen.
Zelf bellen werkt vaak sneller, dan een terugbel afspraak maken.